Upphittat i motorn, vet ej vad det är!

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Tackar!
Okej, det låter ju lite bökigt. Visst jag har ju ganska nära till tyskland.
Mmm det finns ju inte så gott om dessa motorer förstås. Hittade en i england som gick upp för budgivning nu men det lär ju vara ytterligare lite mer jobb att få hem den, dessutom skrev dom att dom bara kör "pickup" så dom lär ju inte skicka till sverige.

/Jonas

Har ingen anledning att hymla med det...
562 euro plus frakt med Tüv papper. Ska bara ha snurrat 760 mil och sen blivit konserverad.
Verkar stämma då kamnockarna knappt har gnuggmärken!:tummenupp
Men det var ett helsike att få hem motorn till Sverige!
Fick skicka den med Iloxx (tysk fraktfirma) till en polares polare adress i Köpenhamn
och hämta upp den där med egen bil. Motorn fanns nere i Koblenztrakten.
Du har ju iaf 6 timmars försprång till Tyskland..

Men du ska veta att jag legat och bevakat ebay sen förra sommaren!
Torskat några budgivningar på vägen och ratat många...
Men så kan man ha tur oxå. Det gäller att ha tålamod.

Men tid är nåt du saknar om du ska va på banan i april...

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
Tackar!

Jo får väll ringa runt lite. Tänkte åka förbi MP-racing i Billesholm. Dom är auktoriserade på aprilia och verkar vara jäkligt duktiga.

/Jonas

Prova ringa Johan på Påarps Mc-Service 042-228989

http://www.sporthoj.com/mc-firmor/index.php?do=firma&id=159

Förklara vad du har för hoj, samt vad du TROR att det är, och vad han vill ha för jobbet

dock e jag lite osäker om han meckar med Aprilia, men det e värt ett försök iaf.
trevlig & mycket kunnig kille (jobbade tidigare som mek på RG-Motor, idag Yamaha center)

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Tackar!

Jo får väll ringa runt lite. Tänkte åka förbi MP-racing i Billesholm. Dom är auktoriserade på aprilia och verkar vara jäkligt duktiga.

/Jonas

visst ja, MP hade jag glömt helt & hållet.
men dom är inte direkt snabba, vet flera som fått vänta i flera veckor för småjobb

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Tackar!

/Jonas

NEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kör inte dit. Lämna min hoj där förra året med resultat att jag fick avboka en massa körningar för att hojen aldrig blev klar hela tiden nåt som kyldda. Sen när de skulle skickas hem kvitto på posten dök de inte upp på flera månader, när de tillsist kom så fanns inte alla papper med. Har nu efter många om och män fått sista pappert.

Sen inte så kul heller:

Jag hade kollat lite på hojen, "visste" att luftfiltert hade hål i sig. När jag hämtar ut hoj. "Och luftfiltert byta du?", varpå han säger nej. Blev klart fundersam och hörde efter. Nej de va lite slitet men ingen fara ännu och inga hål. jaja mindes väl fel då.
Nu när ja skruva ner hojen så ser ja ett fint och rengjort luftfilter (körde ganska lite förra året) till jag tar ut det. Vad den idioten gjort är att vända filtert upp och ner. visst de hade blit värre än jag minns men där va ett hål innan. Nu hade de hållet gått upp till att ena kort sidan helt öppen (så som jag minns det) men även hela undersidan hade rivits upp och en bit har lossnat och låg nu på botten av luftburken :mad:
bifogar bild på filtert som skulle ha varit helt i mars förra året och nu efter 2 race, 1 heldag och 3 kvällspass skulle va totalt kaput. :va

den 19/4-07 lämna jag hojen. skulle ta 1-2 dagar. 23 April ingen kamkedja hemma, ny beställd. 30 April, kamkedja kommer nästa vecka.
Sen bara följde ursäkterna, Han var sjuk, Kamkedjan va restad hos kawa och skulle skeppas hit. Den kom inte med på rätt båt. Posten kom inte. Han var sjuk och kunde inte ens kolla posten. ovs. Sen hade de inbrott som tog lite kraft och tid, förståligt men inte till den grad och efter allt annat.
6/6-07 nästan 2 MÅNADER efter att jag lämna bort hojen för två dagar så kunde jag hämta ut den. Den går kanon och alla vajrar löpper fint och var väl in oljade. Sen ahde jag gjort snabb koppling på blinkersen för att kunna byta race/gata fort, dessa lödade han ihop utan att kolla med mig :mad:

4/12-07 då fick jag sista pappert mailat till mig.

Hyffsat nöjd med jobbet även om jag inte litar helt på det efter hur luftfiltert sett ut. Men jag komma ALDRIG lämna ditt något igen eller rekommendera någon att göra det. Fick kontakt med andra kunder i jakten på att nå honom och de hade haft hojar där länge med.

EDIT: oj blev en massa text, men nu har ja varnat dig iaf. jag han precis hämta hem hojen, tre dagar innan race 2. Missade race 1 :näsblod

Bifogat

• DSCN0905.JPG
    DSCN0905.JPG
    83.4 KB · Visningar: 136
Last edited:

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
NEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kör inte dit. Lämna min hoj där förra året med resultat att jag fick avboka en massa körningar för att hojen aldrig blev klar hela tiden nåt som kyldda. Sen när de skulle skickas hem kvitto på posten dök de inte upp på flera månader, när de tillsist kom så fanns inte alla papper med. Har nu efter många om och män fått sista pappert.

Ajdå! Det lät ju inte så roligt det där. Konstigt att dom har skött det så dåligt.

Synd att det inte finns så många som är inriktade på aprilia. Visst detta klarar väll säkert vilken mek som helst av.

Tack för varningen!

/Jonas

Blade joppe

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Hypermotard S, KTM super enduro
Kan bara instämma med Zenit, ÅKE INTE TILL MP RACING!

Lämna min hoj till bänkning där i februari 2007, kunde inte ens få tag på någon på verkstan under många veckor under våren, och fick man tag på någon så va det bara undanflykter och snack om att man skulle börja på det snart! Som pricken över i-et blev hojen stulen från verkstaden MED nyckel i slutet på maj...

Så enl mig finns det ju rätt många bättre verkstäder! (igentligen alla)

Solid snake

Guest
Kolla med motorsport i Landskrona, de har sysslat med aprilia innan vad jag vet.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Som pricken över i-et blev hojen stulen från verkstaden MED nyckel i slutet på maj...

:felämne

jaså, du var en av dom som fick sin hoj stulen från MP

hur gick det hela ? kom hojen tillbaka ? hittade dom alla ? fick ni reda på vem som stal dom ?

vet att en blå R1:a som också blev stulen (som en polis i Hbg ägde) blev hittad på ett bostadsområde, men ingen tjuv gripen

Blade joppe

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Hypermotard S, KTM super enduro
Tja WW!

Jupp, en av dom var jag!
Nä, hojen kom inte tillbaka tyvärr, gillade den som tusan och hade lagt ner lite pengar på den!

Tyvärr blev självrisken rätt brutal oxå pga. att den blev stulen med nyckel... På denna punkt är inte allt klart än, jag hoppas det löser sig!

Vet du något om de övriga hojarna? Bara polisens som blev återfunnen eller???

(till trådskaparen, ledsen att ämnet spåra ur! Ville bara hjälpa dig med ditt verkstads besök!)
Lycka till med det!

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Vilket mörker!:pannkyss
Hur fasen har den kunnat lossna?
Och var exakt kom biten ur nånstans?
Fick du pilla ut den ur bottenpluggen?
Det är ju som sagt torrsump så den måste ju ha
tryckts igenom systemet på nåt sätt?:va
Hur långt har den hojen gått?

Hojta till om du är sugen på att ha min gamla Falcospis 00:a
som reservmotor. Rasat vevlager. Ska ersättas med en 02:ans
Millemotor från Tyskland i dagarna.

jag gissar att den har losnat på grund av att DQ har plågat den stakars hojen med vurpor m.m , och hård bankörning (om det är den rosa pärlan :p ) , vem vet hur många varv den där hojen har snurat i luften hehe.

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
jag gissar att den har losnat på grund av att DQ har plågat den stakars hojen med vurpor m.m , och hård bankörning (om det är den rosa pärlan :p ) , vem vet hur många varv den där hojen har snurat i luften hehe.

Det är ju plåga dom man ska göra!!! Jag hade tänkt fortsätta på samma spår :rolleyes: , men nu känns det inte som att det blir så mycket plågande. Mest en plåga för mig :) .

/Jonas

motormania

kawaowner
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
kawa zx7r
det hände något liknande med min ducati monster(metallbitar i oljan är aldrig rolig). sälj den och köp en kawa!!

Solid snake

Guest
det var välmenat, kawa kan nästan vem som helst serva och tål mycke stryk...om man jämför med t ex. ducati och aprilia:huvet
Verkligen, min ducce t.ex höll från den dagen jag köpte den till den dagen jag sålde den, bytte bara olja och kamremmar på den, 1200 problemfria mil.

Sen alla japshojar jag har haft har knappt tålt att man har startat dem för då har de gått sönder direkt.

Tillbaka till ämnet.

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
det hände något liknande med min ducati monster(metallbitar i oljan är aldrig rolig). sälj den och köp en kawa!!

Det är dock inte ett alternativ. Jag tror du kan hitta lika många japaner som har haft metallbitar i oljan som aprilia och ducati.

det var välmenat, kawa kan nästan vem som helst serva och tål mycke stryk...om man jämför med t ex. ducati och aprilia:huvet

Aprilia är inte precis svårmekat vad jag kan förstå. Jag tror nog det är ganska lika avseende hur mycket "stryk" dom tål.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...