Hej
Jag har i och försig inte kört upp i Växjö, men jag fick vid båda mina tillfällen, 2003 och 2005, köra upp för samma inspektör från Växjö. Min uppfatning om honom (kommer tyvärr inte ihåg namnet) är att han ville att vi skulle klara oss.
Vid mitt första tillfälle 2003 klarade jag inte av garagevändningen på första försöket men fick en ny chans.
Vid det andra tillfälllet 2005 (nej, jag hade inte blivit av med kortet

) Hörde jag fel på stadskörningen och genomförde därför en vänstersväng i en korsning, från högerposition.
Han hade lätt kunnat kugga mig i båda situationerna, men valde istället att se till helheten. Samma dag som jag skulle köra upp hade han även givit en annan kille en extra chans på stadskörningen genom att låta honom köra 10 minuter längre för att bevis att han var värd kortet.
Tänk på detta:
*Vrid på huvudet, titta inte bara med ögonen som du gör i vanliga fall.
*Kör MC inte moped, dvs. när du kommer fram till en skymd kurva eller liknande så ska du sänka hastigheten lite och när du kommer till en raksträcka så kan du gasa på. Dock ska du inte överdriva vid något av tillfällena.
*Träna på att leda motorcyklen. Jag fick inte reda på detta förrens jag stog ansikte mot ansikte med instruktören. Kanske inte så svårt, men det var en obehaglig överaskning i en redan jobbig situation.
Uppkörningen är värre i tankarna än i verkligheten!
Lycka till