uppkörning imorgon

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
jo, men vi är lugnande... vi önskar er bara att ni inte gör en miss pga att man missuppfattar en kona eller liknande..

Köra 50, svänga, och bromsa kan ni. Det vore trist om det blev fel pga att man misstolkade hur man skulle göra vid en viss kona eller liknande.

Jag var mest nervös över om jag skulle tappa hojen när jag ledde den i korridoren :) Mest för att det skulle vara pinsamt !

har dock aldrig hört att nån gjort det

Och som sagt tidigare.... visar man att man har kontroll... ja, då är det lugna pucken !

axelsson_vpg

Guest
Oh yeah. Sweet. men asså vadå leda hojjen?! kan man bli kuggad för att ha lett den fel? :S

Helios

Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Men ja ger en eloge till dig om kör stridsvagnen V-strom, kanske inte den smidigaste dock.
En tur spark i röven, ser fram emot att se dig på vägarna sen:yoparty

Peace:rock

Gosh... jag som tycker den är supersmidig att krypa med :)
Vänder på en femöring gör den :)

Och Peter... om du märker att förrättaren är sur för dagen... gasa lite så han får höra lite ljuvligt v-twin muller... Får varenda nerv i kroppen att skjuta endorfiner (fast det kanske inte är nerverna som gör det?)

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Nej, man ska bara visa att man kan/orkar leda den och svänga med den under tiden. Bakåt och framåt. =)

Helios

Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Oh yeah. Sweet. men asså vadå leda hojjen?! kan man bli kuggad för att ha lett den fel? :S

Föga troligt... Eller, ja, om du leder den till höger fast förrättaren ber dig leda den till vänster. Samt att du tappar den och pissar på förrättarens stövlar..

Min uppkörning gick till såhär:

1. Visa att jag kunde ställa motorcykeln på centralstödet
2. Säkerhetskontroll. Jag fick "belysning" som moment. Glömde ljustuta och instrumentbelysning, men det var lugnt.
3. Ta ner cykeln från centralstödet

Dom tre första momenten skedde utanför krypkörningskorridoren.
Om man ser korridoren som ett "T" så höll vi alltså till under det vertikala strecket.

4. Leda cykeln genom korridoren upp i "T" och åt vänster. Sedan backa till den högra delen.
5. Köra krypkörningen. Fick lite väl mycket obalans vid själva vändningen (blev tvungen att gasa på en aning för tat inte vurpa), men satte aldrig ner foten. Fick göra om själva vändningen, men bara vändningen.
6. Undanmanöverprovet
7. Bromsning från 70
8. Bromsning från 90
9. Körning i trafik. Körde för mesigt så han bad mig köra snabbare :)

10. Handslag och en leende förrättare. Precis som det kommer att bli för er ! Det är jag övertygad om.

Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Känns ändå som man övat för lite på den där 50banan. Kommer köra min egna och förnedra alla.

Hur vill dom att man ligger i trafiken när man ska svänga höger/vänster?

Helios

Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Känns ändå som man övat för lite på den där 50banan. Kommer köra min egna och förnedra alla.

Hur vill dom att man ligger i trafiken när man ska svänga höger/vänster?

Den är lite knepig att svara på. Beror mycket på hur korsning etc. ser ut.

Min lärare sa att man skall placera sig så man inte kan bli trängd.

Och KOM IHÅG !!!! Om ni kör på en enkelriktad väg och skall svänga vänster från den vägen... ligg långt till vänster !

EDIT: Just dom enkelriktade vägarna hade jag lite problem med när jag körde med trafikskolan. Det var ofta som min lärare kröp upp till vänster om mig och retligt sa i lurarna: "Här skall väl inte jag kunna stå?"

Nu tror jag han överdrev lite också bara för att "övermarkera" att jag inte stog tillräckligt långt åt vänster

Last edited:

axelsson_vpg

Guest
hörru peter hur gick det för din uppkörning igentlgen???

axelsson_vpg

Guest
haha asså.... jag har uppkörning imorgon!!! Såg helt fel på datumet. Man är lite nervis... Fan vad mycket som kan gå fel asså. Vad gör man om man inte klarar? blir skit less och förbannad på samma gång och kör utan kort heeeela sommaren:tummenupp ( dock är det ju mkt jobbigare och kommer inte alls kännas lika bra )

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Körde du upp som privatist? läst om alla historier hur dom skickar hem privatister efter 5 minuter. Dessutom har jag kommit över den sämsta möjliga uppkörningsmcn :D Kan dock erkänna att köra i trafik och bromsa äger jag på. Alltid något

det är inte bara historier, själv har jag blivit kuggad två gånger och det efter typ fem min... första gången gjorde jag bort mig lite så där är det förståeligt men andra gången körde jag banan lugnt och fint, gjorde precis rätt, krypkörde satan och allt men blev ändå inte godkänd ens på manöverdelen. fick inte ens nån motivering, uppköraren sa bara: "det duger inte, du gör rätt åt helvete fel" och skickade hem mig. de har inte ens låtit mig provköra i trafik...:confused:

axelsson_vpg

Guest
okej, KUL tack för uppmuntringen! haha.... asså vadå, gjorde du inget fel andra ggn då? har du kortet nu då? vad gjorde du för att lyckas?

emilie

emilie
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Honda CBR 125R
körde upp för 125 förra veckan, och det gick jättebra. ta det lungt bara och stressa inte så ska du se att det kommer gå bra! :)

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
hörru peter hur gick det för din uppkörning igentlgen???

Jag dog helt och hållet :D Han verkade dock digga mig :hihi så jag fick göra om allt flera gången, han tyckte bla att han aldrig sett någon köra så långsamt i krypbanan :D var nog därför jag satte ner foten några gånger :D men när jag skulle bromsa i 90km/h så brast det för mig :hihi Skyller på mcn (V-strom runk) och kommer i framtiden hyra av mcskolan.

axelsson_vpg

Guest
hähähähähähä ja klarade det! weeee. skönt att slippa tänka på skiten! zayonara / axelsson

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
det är inte bara historier, själv har jag blivit kuggad två gånger och det efter typ fem min... första gången gjorde jag bort mig lite så där är det förståeligt men andra gången körde jag banan lugnt och fint, gjorde precis rätt, krypkörde satan och allt men blev ändå inte godkänd ens på manöverdelen. fick inte ens nån motivering, uppköraren sa bara: "det duger inte, du gör rätt åt helvete fel" och skickade hem mig. de har inte ens låtit mig provköra i trafik...:confused:

Rätta mig om jag har fel, men de är väl Skyldiga att lämna en farklaring?? :va
om inte så ska det stå på papperet du fick, annars skulle nog jag rört upp hus i helvete iaf..

var en gubbfan som gjorde sådär mot mig med b-kortet, och när jag ställde honom mot väggen o frågade varför, så hävdade han
"ojämn farthållning" som orsak..
jag tyckte iaf att det var fel orsak, för det var ju IS på vägarna..

en del gubbtjyvar :mad:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Rätta mig om jag har fel, men de är väl Skyldiga att lämna en farklaring?? :va
om inte så ska det stå på papperet du fick, annars skulle nog jag rört upp hus i helvete iaf..

var en gubbfan som gjorde sådär mot mig med b-kortet, och när jag ställde honom mot väggen o frågade varför, så hävdade han
"ojämn farthållning" som orsak..
jag tyckte iaf att det var fel orsak, för det var ju IS på vägarna..

en del gubbtjyvar :mad:

jag trodde också det men hans enligt honom väl dufliga förklaring var tydligen: "det är fel"...:va jaja, såna människor det finns...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA