uppkörning med cbr?

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
hej höller på med mc kortet såhär i vintertid ska skriva teorin nästa vecka. och har precis köp en båge en cbr 900.
till frågan satt och snacka med en kolega som nyligen tagit kortet han sa att jag alldrig skulle klara manöverprovet med en cbr är de så svårt någon som har gjort detta?
ska jag sattsa på att hyra annan båge för uppkörningen?

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
"ingenting är omöjligt... bara olika svårt". Givetvis måste du kunna hantera den hojen du köpt. Dock anser jag att man tar kortet rätt enkelt med en hyr-hoj så är du det minsta osäker tycker jag du ska hyra under uppkörningen.

Det är värt dem slantarna. Skulle du kugga är det inte kul att ha hojen ståendes när det är fint väder. :tummenupp

//KaliZ

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Heey!

Har en polare som körde upp på en GSX 750 86:a, hans körlärare tyckte han va grym som klarade konbanan med den o fick + för det....MEN hade ja varit du hade ja hyrt en supermotard (finns nog ingen lättare hoj o ta det med...) *tror*

robert77

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
KTM 990 Adventure R
riskern finns att du inte kan svänga så mkt som det skulle behövas på lågfartsbanan
Hyr eller köp en till hoj

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
vet inte hur de e med cbr 900 men med min 600 från 91 så åkte jag till träningsbanonarna efter uppkörningen bara för att pröva om de verkligen e så jävla svårt:p ska ja va ärlig så tyckte jag att min hoj va mycket stabilare än körskolornas.. men de e ju bara mina 50 öre så.. om du har den möjligheten så pröva åka med din cbr 900 nåra av konbanorna till uppkörningen..

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
jag körder upp med zxr750 92:a så visst går det med din cbr!

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
okej då kanske man blir tvungen att hyra!
men konbanan finns ju med i teoriboken så man får väll ställa i ordningen den och öva lite innan sen så kan man ju besluta hurvida man ska göra. hur sakta ska man köra den? jag blir ju lite taggad att klara de bara för min kollega säger att ja kommer misslyckas med cbrn:p

Navigator

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
CBR1000RR/250X/Monkey Kopia
Jag testade konbananen med både 929, 1000rr, det är ingen omöjlighet. Men då får du fan va grymm asså... Tjejen skulle först köra upp med 929, men kom på efter lite konnötande att körskolans va det mycket lättare med...

axelsson_vpg

Guest
klart som fan de går.. bara att köra, skit i hyra lr låna, din duger gott.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
En polare körde upp på en r1 men han tog om kortet då han blivit av med det och han har kört båge sen han var liten! krypkörningen kommer helt klart bli svårare dock så är nog bromsprovet lättare med din! Men jag skulle satsa på en hyrhoj med mer upprätt körställning!

Sportfåne

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
CBR1000RR -08
Klart det går med den cykeln oxå....men sport motorcyklarna är ju svårare på lågfartsdelen, så är det bara.
Jag har en 929:a och provade med den å visst går det om man kommer precis rätt hela tiden. Det svåra är ju när man ska vända runt i slut ändan för att köra tillbax. Man har ju ett begränsat område att svänga på och det kan ju vara lite besvärligt med en sporthojs svängradie.
Jag körde upp på en körskole hoj isället och då var det ju inga problem alls.
På min uppkörning kom även en kille som privatist på en sporthoj...han kom inte vidare från lågfartsdelen trots säkert 5 försök, det är ju lite trist att slänga ut så mycket pengar å inte komma vidare från första testet kanske.
Men som sagt, visst går det...bara öva mycket och hålla nerverna i styr:)
Lycka till!

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Långsam men underbar
jag har en honda cbr 600 och för mig var det lika lätt att göra manöverbanan med min egen som det var med körskolans cb750.. klarade till och med att köra banan med skjuss på då jag skulle visa polaren hur den skulle gå till. men krypkörningsbanan är svårare då det är sämre svängradie men tränar du tillräckligt så kommer du klara den också

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
tack för alla svar de låter ju bra de här de finns folk som har klarat de då handlar de ju bara om lite jävlarenama och ligga och nöta så känner jag mig inte säker får ja hyra vill ju inte chansa och sen inte hinna med å få kortet innan sommarn är slut.
åHH sommar! är de inte sommar snart ! vill ut och åka!!!

Wolffi

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
Honda cbr 1000 "Repsol", cbr 900
Jag körde själv upp med hojen som du ser som min forumsbild. Jag hade övat på fabriksområdet där jag jobbar så jag kände mig rätt säker på hojen. Jag tog också körkortet helt privat. Vilket jag tror resulterade i att jag fick köra upp några gånger. JAg har kört lågfartsdelen 2 olika moment från både hö och vä och klarat det.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Trams!! LÄR du dig hantera hojen så är det inget svårare på en cbr, eller någon annan hoj. Har sett en informationsvideo där de kör upp på custom, sport och offroad, ingen hoj är svårare än någon annan, givetsvis under förutsättning man är väl förberedd på uppkörningen.

Last edited:

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Körde upp på min R1 -00, i och för sig gamla körprovet med garagevändningen. Inga problem efter lite övning.

Wolffi

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
Honda cbr 1000 "Repsol", cbr 900
Klart det går med den cykeln oxå....men sport motorcyklarna är ju svårare på lågfartsdelen, så är det bara.
Jag har en 929:a och provade med den å visst går det om man kommer precis rätt hela tiden. Det svåra är ju när man ska vända runt i slut ändan för att köra tillbax. Man har ju ett begränsat område att svänga på och det kan ju vara lite besvärligt med en sporthojs svängradie.
Jag körde upp på en körskole hoj isället och då var det ju inga problem alls.
På min uppkörning kom även en kille som privatist på en sporthoj...han kom inte vidare från lågfartsdelen trots säkert 5 försök, det är ju lite trist att slänga ut så mycket pengar å inte komma vidare från första testet kanske.
Men som sagt, visst går det...bara öva mycket och hålla nerverna i styr:)
Lycka till!

5 försök på lågfartsdelen:confused:
den uppkörningsförättaren måste varit väldigt snäll. Max 2 försök på varje del sen är det kört

soulrider

Fast Bike, or no Bike at all
Gick med
30 Nov 2006
Hoj
Yamaha R6 -07, R1 -08 lava red edition is mine
klart de går med din hoj. själv körde man upp med körskolans hoj som var en rätt stabil hoj, tror de va en gsx 750, inte gsx r, skitlätt att köra med, sedan har jag testat banan med min gamla rsv factory o de va inga större problem så du borde klara de med din hoj om du tränar med den. :p, peace out

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
fixade uppskrivningen i torsdags och lämnade in fälgarna på blästring i fredags ska se om man kan boka sig e uppkörning på måndag. kan de inte bli sommar snart:tuttar

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA