uppkörning med cbr?

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
Honda CBR 1000 F
fixade uppskrivningen i torsdags och lämnade in fälgarna på blästring i fredags ska se om man kan boka sig e uppkörning på måndag. kan de inte bli sommar snart:tuttar

Kan man boka uppkörning redan nu?
Jag e så otålig på uppkörning så det finns inte... missade på min första uppkörning i oktober, åsså var säsongen över :(... Vill boka så snart som möjligt..

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
. hur sakta ska man köra den?

Typ gångfart ska det va, det är iaf vad jag hörde när jag körde upp.

5 försök på lågfartsdelen:confused:
den uppkörningsförättaren måste varit väldigt snäll. Max 2 försök på varje del sen är det kört

Såg också en lirare som körde säkert 5-6 ggr. Själv tycker jag det var i överkant att tillåta, men han klarade uppkörningen! Personligen tycker jag man borde kunna tillåta lite moms. Vissa blir ju toknervösa inför uppkörningen och det tar lite tid innan det släpper...

För min egen del körde jag en gång, satte ner foten. Inspektörn bad mej köra dom andra momenten så tog vi banan i slutet. Det funkade för mej, bromsningen och "högfartsövningen" tyckte jag var en baggis, nervositeten släppte och sedan satt även krypet på andra försöket.

Till sist, lycka till! Öva mycket på det du tycker är svårast så du slipper boka ny tid och punga ut dina surt intjänade pengar...

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Jag körde upp på en CBR 600 F -00
Fast det var på den gamla goda tiden när garagesvängen fanns kvar.

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa
När jag övningskörde så skulle min körlärare från körskolan impa lite och han klarade det precis krypkörningen runt konor med sin stora ZZR 1100. Han touchade iofs en kona. Så visst går det men det är otroligt mycket svårare med en sporthoj som har kass svängradie jämfört med en där man sitter mer upprätt.
Jag klarade uppkörningen med en GSX750(ingen R) och skulle sen en månad senare prova köra banan med min thunderace och shit vilken skillnad det var. Det gick då dåligt så det blev bara ett försök o körde hem istället. Insåg snabbt att jag aldrig skulle klara det. :D

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Jag köpte min lättmanuvrerade hoj enbart för att jag ska kunna klara uppkörningen med bravur.

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Det sjuka är ju att de inte tar hänsyn till vilken hoj man har. Helt otroligt att man måste köra upp på en annan hoj än den man faktisk tänker köra med
Hur svårt kan det vara att justera konerna något beroende på svängradie osv

ekblom

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
BMW S1000RR 2010
Jag hade köpt en sänkt hayabusa med förlängd sving och en stor jävla turbo. sen hade jag kört hela krypkörningsbanan med launchcontrollern aktiverad...

Varför inte göra det så lätt som möjligt för sig när man ska köra upp så att man kan komma ut i trafiken, där den riktiga träningen faktiskt sker. Finns väl ingen som lärt sig KÖRA i trafikskolan?

Själv körde jag upp på en trafikskolehoj, CB750 eller vad dom nu heter. Gammal och äcklig, trött och tung. MEn ganska stabil i lågfart. HAde aldrig klarat mig på min R1, trots god hoj-vana sen tidigare :rolleyes:

PS. Någon frågade om när man kan boka uppkörning, förra året körde jag upp på Barkarby flygfält i sthlm den 26april, 25april hade dom sin första dag för säsongen. Jag bokade min tid i februari någon gång.

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
Säg till innan att cykeln har dålig svängradie. Då brukar man få köra lågfartsbana 2 vilken är marginellt lättare att klara med en sporthoj. Se till att träna ordentlig före bara. Koner finns att köpa för en tia styck, sedan är det bara att åka ut till en stor parkering varje kväll och nöta. (Handledare till en som körde upp med en FZR 600)

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Dra åt helvete. Kollade bilder och text och drog slutsatsen att det där verkar vara bra jävla mycket svårare än att ta B-kort. Och jag som kuggade B-uppkörningen två gånger...

Jag har klarat det :)

Fast med 120 kilo honda offroad :tummenupp

¤AquaStar¤

Medlem
Gick med
18 Apr 2006
Hoj
BMW S1000XR -17
Jag har provat att köra konbanan med min cbr och det gick inget vidare för mig... så mitt råd är att låna en hoj som har bättre svängradie :tummenupp

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Jag klarade mitt kort på en CBR 900RR -94. Så det går! Bara lite lurigare på lågfartsbanan än dom flesat andra hojar.... men det är absolut ingen omöjlighet! Jag har ju klarat det som sagt! Träning ger färdighet!:tummenupp :pannkyss

mc-ist

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
1993 BMW k1100rs
uppkörning cbr

Var får man fem försök på konbanan vid uppkörning?
Vilken stad plats? samt gärna namn på förarprövaren.:confused:

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...