Själv körde tog jag mitt 125-kort med min gamla NSR (notera R:et! ), och mitt A-kort med körskolans Kawa ER-5...VILKEN SKILLNAD ALLTSÅ!
Det var LJUSÅR enklare att hantera ER-5:an vid manöverproven, busenkelt om man jämför med min NSR! Inte nog med att svängradien var dålig, motorgången på en liten tvåtaktare är inte heller idealisk när det gäller krypkörning!
Men å andra sidan så lärde jag mitt att hantera en lite bökigare hoj i början, vilket gjorde det busenkelt med ER-5:an!
Men om jag vore dig skulle jag köra upp med körskolehojen, inte en R-hoj.
Jag klarade båda uppkörningarna direkt, men det var mycket lättare med ER-5:an...
Det var LJUSÅR enklare att hantera ER-5:an vid manöverproven, busenkelt om man jämför med min NSR! Inte nog med att svängradien var dålig, motorgången på en liten tvåtaktare är inte heller idealisk när det gäller krypkörning!
Men å andra sidan så lärde jag mitt att hantera en lite bökigare hoj i början, vilket gjorde det busenkelt med ER-5:an!
Men om jag vore dig skulle jag köra upp med körskolehojen, inte en R-hoj.
Jag klarade båda uppkörningarna direkt, men det var mycket lättare med ER-5:an...