Uppkörning med R-hoj?

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Rimbo
Hoj
Hjuling
Ville bara säga att dom tar bort garagevändningen 2005, så ska du köra upp i vår så spelar just den inget roll....
 

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Ort
I ett ännu gulare hus..
Hoj
Tröttnat..
Freddeboy skrev:
Hur äre att köra upp med en R-hoj? och är det många som kör upp med en?

Gåre att köra manöverbanan med garagevändningen bra?
Vill du vara säker på att klara uppkörningen,kör med körskolehoj,skillnaden mellan en R-hoj och körskolehojjen är som att åka moppe,men övar du mycket på din så är det nog inga problems.. :banana :banana
 

Freddeboy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Måste tala om att jag inte tänkt köra upp med en R-hoj. Undrade bara om det var vanligt det var och och det går att ha en sån under uppkörning.

Jag tänker köra med den hojen som körskolan har så ni kan lugna er lite. Om jag ägde en R hoj så skulle jag inte ha den till uppkörningen endå tror jag.
 
Last edited:

Matte72

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Husqvarna WR250
Freddeboy skrev:
Hur äre att köra upp med en R-hoj? och är det många som kör upp med en?

Gåre att köra manöverbanan med garagevändningen bra?
Jag körde upp med en VFR 750 och såg inte det som något svårare än att köra med någon annan hoj, det är ju som någon annan nämde att man anpassar rutan efter svängradien på hojen.
Det var ju förvisso min egen hoj så jag hade gott om tid att öva.
Dessutom är ju slalombanan och bromsningen mycket lättare med en med en R hoj.
Åkte på bakhjulet under acceraltionen i slalombanan var inte populärt hos uppkörningsinspektören he he, fick göra om den körningen en aning långsammare.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Jag körde upp på min CBR1000F -88, 260kg blysläde. Gick fint, garagevändningen var inte problem efter lite övning och serpentinen gick nånstans på 17 sekunder.

(Iofs, jag hade kört mc ett bra tag då redan, och det var min egen hoj)
 

N88

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Explorer 1200
jag har kuggat på 2 uppkörningar , med min sporthoj och jag kan säga att allt annat förutom garagevändningen är lätt, den är mkt svår med min hoj, iaf lättare med offroad för man hänger inte så mkt på styret.
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Jag körde upp med min Cbr900rr och det gick alldeles utmärkt! gick som smör i manöver banan o garagevändningen o inbromsningarna gick underbart enda klagomål jag fick var att han tyckte att jag fega lite me omkörningen i trafiken sedan han sa "du har ju för fan en hoj med kapacitet för omköning det e ju bara att gasa lite" blev lite förvånad men jag tyckte det var lite nära till en skymd kurva!
//Jocke
 

750r Mange

Asfaltkungen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå (Hortlax)
Hoj
suzuki GSX750 R 96 mini grejer
Freddeboy skrev:
Hur äre att köra upp med en R-hoj? och är det många som kör upp med en?

Gåre att köra manöverbanan med garagevändningen bra?


Det går alldeles super!!!! Jag körde upp med min Gsxr 750 träningträning så funkar det....
Ska tillägga att jag var den enda som körde privat av 6 st,det var bara jag som klarade kortet.....Kändes jävligt skönt att bevisa att det går köra upp privat och klara det....Men som sagt du måste träna så det sitter i ryggmärgen..... :tummenupp Lycka till
 

Parre

Trollbäckens MC
Gick med
5 Jul 2003
Ort
KnivSöder
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -07
Jag körde upp på min gsx-r 750 och det gick jävligt bra, det var bara att lära sig att känna hojen innan.
 

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Rimbo
Hoj
Hjuling
Freddeboy skrev:
Måste tala om att jag inte tänkt köra upp med en R-hoj. Undrade bara om det var vanligt det var och och det går att ha en sån under uppkörning.

Jag tänker köra med den hojen som körskolan har så ni kan lugna er lite. Om jag ägde en R hoj så skulle jag inte ha den till uppkörningen endå tror jag.


HAHAHA alla vi ligger på och ger tips och så tänker inte ens killen göra't, mycker roligt faktiskt! :D
 

fwk

Certifierad Landsvägsloksförare
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Old School ZX900R-A2
Körde upp på min GPZ900, inte direkt kända för att vara den smidigaste hojen kanske...inte den lättaste viktmässigt heller. Men jag passerade igenom smidigt redan på första försöket. Har man bara koll på hojen kvittar det vad du kör på.

EDIT: stvafle
 

Jison

Ducatist
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Skottorp, Halland
Hoj
Ducati 900Sport
Även om man anpassar garagevändningen till hojen ifråga kan det vara lite joxigt för vid högersväng har handtaget en förmåga att nästan stöta i tanken...
 

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
körde upp på min r6 och kuggade. han tyckte det gick för fort runt...
så inget att rekomendera..
 

rockagill

Våren är här!
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
GSXR 750, 2 minimotosar och jetski =)
Gsxr

Jag körde upp på en GSXR 750 när jag tog mitt kort -00. Det gick bra men det är klart att man kanske la några extra timmar på manöverbanan.

Lycka till med körkortet!
 

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Växjö
Hoj
XT 600
rockagill skrev:
Jag körde upp på en GSXR 750 när jag tog mitt kort -00. Det gick bra men det är klart att man kanske la några extra timmar på manöverbanan.

Lycka till med körkortet!


Förlorar jag någonsin mitt kort ska jag köpa/hyra mig en Dodge Tomahawk att göra om uppkörningen på, kosta vad det kosta vill! :Rockbanan

I med ettan, tomgång, långsamt ut med kopplingen och sen är man säkerligen uppe i 50-60 utan att man hängt med alls. :)

Måste ju vara en pärla att göra garagevändningen på. :)
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
själv körde ja upp på blyklumpen zxr750 92. gick hur bra som helst bara att första gången ja va där va det en snubbe som körde upp för tung med samma hoj fast ostrypt! =) så han ville inte släppa iväg mig först. klarade allt perfekt förutom gjorde en högersväng istället för vänster sen vände å sen drog över korsningen pga att ja vi hade en bil bakom oss! vart kuggad pga det. inte lätt å va privatist =)
 

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Freddeboy skrev:
Hur äre att köra upp med en R-hoj? och är det många som kör upp med en?

Gåre att köra manöverbanan med garagevändningen bra?


Körde upp med R1 -00 (privatist) gick bra
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top