Uppkörning Nu på Onsdag...

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
Nu e det så att jag har uppkörning på onsdag, och om de finns nåra heta tips skulle jag gärna veta...

Tack för de som vill hjälpa mig, (om de nu är nåra):p

Bidra också saker ni har kuggat på så jag kan undvika dom :pP
 
Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
vrid på hövvet överdrivet. du kan se en sak utan å vrida på hövvet men de vet inte han därbak.

håll koll på skyltar. det är lättare än man tror... när du kollar skyltar får du även upp hövvet lite och ser längre fram = fett bra för å se gammla kärringar som ska över vägen typ. tänk på hastigheten. undvik att komma ut på en ny väg med tanken vaffan är det för hastighet. kolla innan du svänger osv. sen om du får ett mål du ska följa så kolla vilken fil som blir bäst att lägga sej i genom att kolla i korsningen framför.

finns hur mkt som helst. men kort sagt, ta det lungt, kolla mkt, försök va ett steg före och planera hur du ska köra.

lycka till:tummenupp
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
vrid på hövvet överdrivet. du kan se en sak utan å vrida på hövvet men de vet inte han därbak.

håll koll på skyltar. det är lättare än man tror... när du kollar skyltar får du även upp hövvet lite och ser längre fram = fett bra för å se gammla kärringar som ska över vägen typ. tänk på hastigheten. undvik att komma ut på en ny väg med tanken vaffan är det för hastighet. kolla innan du svänger osv. sen om du får ett mål du ska följa så kolla vilken fil som blir bäst att lägga sej i genom att kolla i korsningen framför.

finns hur mkt som helst. men kort sagt, ta det lungt, kolla mkt, försök va ett steg före och planera hur du ska köra.

lycka till:tummenupp

OKej tack, det jag känner jag har mest problem e stadstrafiken med skyltar med mål men jag hoppas att jag grejar de :D
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Akta dig för korsningar med cykelbanor, lätt att glömma att man måste ha koll på cyklisterna. :tummenupp
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Akta dig för korsningar med cykelbanor, lätt att glömma att man måste ha koll på cyklisterna. :tummenupp

De har väjningsplikt om det är innan du har svängt, du har om det är efter att du svängt. Har för mig det är något sådant lurt med den regeln. En annan viktig sak: KOLLA DÖDA VINKELN så fort du flyttar dig i sidled. Tro mig, jag vet :näsblod
 

yamatard_racer

Endurograbb
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Någonstans i skogen!
Hoj
yamaha dt125x-06, YZ125, WR125
Viktigt att du sätter ner rätt fot när du stannar!

Glöm inte döda vinkeln, det är dom noga på.

Ta det lugnt och försök att inte tänka på att det är en uppkörning.
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Finns ingen "rätt" fot.

kanske inte det, men dom ska tydligen föredra att man sätter ner höger så länge det inte är backe

inget jag märkte av på min uppkörning

det jag fick göra om på manöverdelen var högfartsbanan för att jag slog av i undanmanöver så tänk på att hålla gasen (lätt att släppa av lite utan att tänka på det, för mej iaf)
sen så sa min vv-gubbe att man skulle hålla minst 50 så lite över var okej

vrid lite på huvet vid alla övergångställen, det gjorde jag och jag klarade mej iaf :)

Hoppas du klarar det :tummenupp
 

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
jag kuggade på bromsberedskap.. det innebar att när jag saktade ner så hade jag itne hand/foten över bromsarna... så ha det ;) gick mkt bättre för mig andra gången när jag hade det;) btw var bor du ? (A)
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
3147554 Tydligen kuggade dem mig för att jag satte ned vänster fot istället för höger vid en korsning:rolleyes:

Men det är kanske som du säger, att det inte finns någon "rätt fot":confused:
Du får sätta ner vilken fot du vill. Jag blandade hejvilt på mina uppkörningar..

Antagligen körde du lite halvknackigt så angav dom det som en anledning för att kugga dig bara.
 

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Falun
Hoj
Aprilia Tuono Factory
tänk på placeringen, det kuggade jag min första upkörning på.
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
jag kuggade på bromsberedskap.. det innebar att när jag saktade ner så hade jag itne hand/foten över bromsarna... så ha det ;) gick mkt bättre för mig andra gången när jag hade det;) btw var bor du ? (A)


Om du syftar på mig så bor jag i göteborg :)

Tack för alla svaren och tipsen, ni får gärna fortsätta, 3 dagar kvar...:)
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
plasering, alltid tänka defenstivt, rör huvudet, alltid både fot och handen på bromsarna när du ska sagta ner, lite rövslickeri så han e på glatt humör och tycker du är schysst...


LYCKA TILL!!!
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
plasering, alltid tänka defenstivt, rör huvudet, alltid både fot och handen på bromsarna när du ska sagta ner, lite rövslickeri så han e på glatt humör och tycker du är schysst...


LYCKA TILL!!!


Okaj... Jag e väl inte direkt den uppkäftiga utan den artiga mer så den blir nog bara bra med de sista:p
 

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
Om du syftar på mig så bor jag i göteborg :)

Tack för alla svaren och tipsen, ni får gärna fortsätta, 3 dagar kvar...:)

japp jag tänkte på dig ;P gbg dt är ju inte så långt ifrån fbg. vilken del av gbg synd eller norr eller vart ? :tungan
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
japp jag tänkte på dig ;P gbg dt är ju inte så långt ifrån fbg. vilken del av gbg synd eller norr eller vart ? :tungan


Jag bor precis utan för göteborg. 10 min med buss, tror det e öster om göteborg om jag kan nord och syd rätt
 
Last edited:

Ludde Ludde

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2006
Ort
stockholm
Hoj
Yamaha rd 125
Lyssna ordentligt på vad han säger i mikrofonen, jag hörde fel så då körde jag mot fel ställe och det tyckte han inte om. Han sket i att jag sa att jag hörde fel:huvet

Lycka till på onsdag!
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
vrid på hövvet överdrivet. du kan se en sak utan å vrida på hövvet men de vet inte han därbak.

Gubben som ajg sa att man inte skulle göra så för att det inte va en jävla cirkus utan att man ska köra som man skulle gjort i vanliga fall. Dock är det till och från.
 
Nyheter
Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Top