Uppkörning om 24 timmar..det tar aldrig slut...

Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
tjoho då var det min tur,,, kör upp imorgon och anledningen till att jag är nervös är att ja kör upp med min zxr750,,, sätter allt100% med en "körskolehojj".. dock är ja inte 100% med min,, men det går oftast :D det är manöverprovena jag är mest nervös för den fruktade gv som igentligen inte är svår men pga 230kg sporthojj och nervositet,, så vet man jue aldrig... hur hårda är dem?

allt som kan lugna och tips är av intresse... :fyllisar :tuttar :fyllisar
 

HanneZ

Guest
då har jag inget av intresse att berätta :D

nja tyngden spelar ju inte så stor roll, jag tycker dock det är betydligt svårare att svänga runt ju mer man ligger ner på hojen.

Fokusera, stilla alla begär(snus, cigaretter, mat, sömn, toabesök), va luuugn o fin, så ska de nog gå vägen

/ Hannes
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
HanneZ skrev:
då har jag inget av intresse att berätta :D

nja tyngden spelar ju inte så stor roll, jag tycker dock det är betydligt svårare att svänga runt ju mer man ligger ner på hojen.

Fokusera, stilla alla begär(snus, cigaretter, mat, sömn, toabesök), va luuugn o fin, så ska de nog gå vägen

/ Hannes
njae tyngden,,, men ställningen man sitter i svårt att balansera hojjen pga körställningen,,,
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
fråga ang. högerregeln man kan väll inte bli kuggad för man är för försiktig å måste leka kamikaze bara för nån dåre kommer från vänster???
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
MostWanted_NKPG skrev:
fråga ang. högerregeln man kan väll inte bli kuggad för man är för försiktig å måste leka kamikaze bara för nån dåre kommer från vänster???

Ta det alltid jävligt lugnt i korsningar där högerregeln gäller, alla verkar inte direkt bry sig om regeln och kan köra rakt ut ändå. Bara för att du kommer från höger menas ju inte att alla andra tänker på det.
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
$noop skrev:
Ta det alltid jävligt lugnt i korsningar där högerregeln gäller, alla verkar inte direkt bry sig om regeln och kan köra rakt ut ändå. Bara för att du kommer från höger menas ju inte att alla andra tänker på det.
bra tänkte bara så man inte får en spydig kommentar du är underkänd för du tillämpa inte högerregeln med ditt liv som insats typ :) nevars ush va nervös man börjar bli...
 

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Viktigst ut av allt är att ha god uppsikt, rör på huvudet så mycket du bara kan... sen skadar det knappast att kunna köra...
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
förstår att du e lite nervös de skulle ja har varit men det kommer säkert gå bra om du bara håller dig lugn... det kanske hjälper om du sitter mer upprätt å närmare tanken för bättre balans... prova på vägen dit :)
 

Shogo

Snel Hest
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha YZF-1000R
Jag körde upp förra onsdagen i Norrköping, gick hur bra som helst :lol ! Tabbade mig på manöverbanan i första vändan (växeln hoppade ur i vändingen -> stampa till med foten i marken för att inte ramla), gick nog in under 20 sekunder endå och på nästa försök gick det hur bra som helst !!

Har dock inte rullat en meter sen uppkörningen, letar hoj som en tok :)

Trafikbiten var osså rätt lungn, slapp grusväg, omkörning och stadskörning. Allt man hade ångest över :)
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Shogo skrev:
Jag körde upp förra onsdagen i Norrköping, gick hur bra som helst :lol ! Tabbade mig på manöverbanan i första vändan (växeln hoppade ur i vändingen -> stampa till med foten i marken för att inte ramla), gick nog in under 20 sekunder endå och på nästa försök gick det hur bra som helst !!

Har dock inte rullat en meter sen uppkörningen, letar hoj som en tok :)

Trafikbiten var osså rätt lungn, slapp grusväg, omkörning och stadskörning. Allt man hade ångest över :)


Norrköping..... Där har ni en massa jobbiga spårvagnar juh.. :( ..

De är rätt tunga o man ska nog helst inte köra in i en sån.... :brinnerup
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
MostWanted_NKPG skrev:
bra tänkte bara så man inte får en spydig kommentar du är underkänd för du tillämpa inte högerregeln med ditt liv som insats typ :) nevars ush va nervös man börjar bli...

Har du inte kört på körskola? Jag tog 5 lektioner och körde ganska mycket stadstrafik, han ville att jag skulle ta det jävligt lugnt även om jag visste att jag hade företräde. Så du behöver inte vara orolig, ta det lugnt och försiktigt bara. Dock ska du ju inte fega på landsväg och grusväg, är det 70 ska du hålla 70 (är nog inte lika hårda på det när det är grusväg iofs) Men du behöver ju inte chansa.

Lycka till :tummenupp
 

divez

Letar färdig banhoj!
Gick med
24 May 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsxr 750 -98 kass + 750 gixxer från 02
ska oxå köra upp inom 24 timmar! ska ut och gasa lite ikväll och under morgonen i morgon.. kör upp på min gsxr 750. man får hoppas på det bästa.

iofs så kör jag ändå utan lappen :kocko men det skulle kännas mycket bättre med ett korrekt körkort i fickan och inte ett av biltyp..

lycka till!
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Det hade nog inte skadat att ha lite mer vana på Kawan, men tar man det bara lugnt och metodiskt ska det väl inte vara några problem. Blicken högt och is i magen så löser det sig.
 

*Lisan*

I am the devil in disguise, oh yes I am!
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki
Hmm .. jag tror jag gjorde de sämsta gv någonsin .. men ändå stod det "Bra körning" på min lapp när jag var färdig :) Vi får bara hålla tummarna för att du får en snäll vägverksgubbe ju :tummenupp

MostWanted_NKPG skrev:
tjoho då var det min tur,,, kör upp imorgon och anledningen till att jag är nervös är att ja kör upp med min zxr750,,, sätter allt100% med en "körskolehojj".. dock är ja inte 100% med min,, men det går oftast :D det är manöverprovena jag är mest nervös för den fruktade gv som igentligen inte är svår men pga 230kg sporthojj och nervositet,, så vet man jue aldrig... hur hårda är dem?

allt som kan lugna och tips är av intresse... :fyllisar :tuttar :fyllisar
 

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Snart en R6
Skulle tro kanske att det är styr, hjullager och bromsar, tränna på hela kontrolen vet aldrig vad dom hittar på...


//Johan :)
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Okii grabbar blir å dricka sprit ikväll istället...

det hela börja med att ja fick börja,, säkerhetskontroll däck,bromsar,styrlager... kollade inte ekrarna på däcket och eftersom ja visste att allt va i perfekt skick gjorde ja det lite nonchalant,,, så det vart inte kanon...

sen den fruktade gv och serpentinbanan gick bra båda två... bromsproven fick ja göra 2ggr på 90.. annars lugnt...

sen fikarast 1timme pga att körskoleeleverna har förtur :D

sen vart det motorväg kör mot mål som ja aldrig varit förut. kommer ser en stor lastbil 500m efter infarten på motorv. så gör en snygg omkörning. gick kanon inget fel. vändning och sånt.. gick kanon. men!! sen kommer ja till en bred och stor väg tänker va fan va det på skylten nu igen?? 50?? näe dö stor väg jue 70åå drar iväg,, han hänger inte med på vägen sen gör vi om den och då märker ja att det va 50!!! helvete..

sen stadstrafik å högerregel och allt vad det innebär kanon!!

sen vv å där säger ja i princip de fel ja gjort men han vägrar att släppa mig :( pga säkerhetskontrollen och 70km/h på 50...

ajja tar det nästa gång!! det som sved mest va när han sa om du hade varit körskolelev så kunde ja godkänt dig men måste va lite hårdare mot privatister tyvärr... gah!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top