Uppkörning på Sporthoj?

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Du ska kunna göra det åt båda hållen eftersom du inte vet åt vilket håll du ska köra banan men området du ska göra det på är 8x8m...
 

Plonkan

Ride on!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Borås
Hoj
Ärr-sexa
Mitt råd är att köra både på körskola och privat. På körskolan får du lära dig grunden, hur uppkörningen går till och vad "kontrollanten" kollar på. Själva nötningen kan du ju öva på hemma med din handledare.
Jag skulle föreslå att du kör upp med en körskolehoj, men det är mitt högst personliga tips. Klart dock att det funkar med vilken hoj som helst om du lyckats nöta in det!
Lycka till! :tummenupp
 

JOCKE34

Hondaflyer
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Småland
Hoj
Honda CBR 600 RR -03
uppkörning

tjaba
så det är inte bara vid uppkörning man måste ha 25 kw för mellan utan man måste köra strypt i 2 år då?
600 är ju inte i tyngsta klass precis.
lustiga regler igentligen.man kör 25 kw i 2 år o sen kan man byta upp sig till R1 med 176 horses utan problem....hm
va tror du strypsats ligger på i pris i runda slängar?

mvh
AndersJohansson skrev:
2376143 Japp det är en 25kw:are.
Om du kör upp med begr. till 25kw tar du mellan kortet som automatiskt blir tung efter 2 år så ja på den frågan också.
 

Örnie

Ray.Ban
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Svart 600 Hornet
JOCKE34 skrev:
2389481 tjaba
så det är inte bara vid uppkörning man måste ha 25 kw för mellan utan man måste köra strypt i 2 år då?
600 är ju inte i tyngsta klass precis.
lustiga regler igentligen.man kör 25 kw i 2 år o sen kan man byta upp sig till R1 med 176 horses utan problem....hm
va tror du strypsats ligger på i pris i runda slängar?

mvh

Kan bara hålla med dig om reglerna...

http://www.mc-kompaniet.se/
25 kW kostar 1595:-

Billigaste jag hittade till min. Kan du mecka lite så sätter du i de lätt. Jobbigt att åka till besiktningen och regga om för 800-900. För att sedan gå hem och ta bort de igen :va
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
Glooie skrev:
2358953 Mitt råd: Kör inte upp på sporhoj!

1:(omöjligt beroende på hoj) att klara krypkörningen pga svängradien.

2: Inspektören kommer kugga dej för minsta lilla om du är privatist, men ännu snabbare om du är privatist och kör sporthoj.


Med vilken sporthoj skulle det vara omöjligt? :va Den enda jag sett som inte kunde klara krypkörningen pga hojen var en zx12:a med förlängd sving. I övrigt med en original sporthoj är det absolut inga problem.
Jag klarade min uppkörning utan några som helst problem, som privatist och med en r6:a. Vad är problemet? Kan man köra så får man lappen!

Örnie skrev:
2389598 Kan bara hålla med dig om reglerna...

http://www.mc-kompaniet.se/
25 kW kostar 1595:-

Billigaste jag hittade till min. Kan du mecka lite så sätter du i de lätt. Jobbigt att åka till besiktningen och regga om för 800-900. För att sedan gå hem och ta bort de igen :va


App app, 600 kostar det! :mattias
Men varför ens montera strypningarna? Mina 3 hojar jag har reggat har dom inte ens provstartat, därför har jag inte monterat strypningarna när jag åkt in till bes heller. Inte ens när jag hade kontrollbes 1 timme efter reg.bes så sa dom något (då provkörde dom ju hojen).
 
Last edited:

Bikerbitch25

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Utanför Ulricehamn
Hoj
Ducati Monster
Lär dig uppkörningsbanorna, så du kan dom smidigt, se också till att ta det lugnt i villaområden, vet många som kuggat där. Jag tog några lektioner på körskolan för säkerhets skull och det var nog bra, även om jag kunde köra "bra" innan. Klarade uppkörningen galant!
Lycka till!
 

kiisen

Fegis
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Grums
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K8
Så tänkte bara berätta som så att jag klarade mc kortet utan någon körlektion så det gick på 1000 kr vilket jag är helnöjd med :D. Var dock lite svårt på högfartsdelen när man skulle vända med min sporthoj (som jag körde upp på) men som sagt det gick bra och är nu ute och kör för fullt gud va roligt. : ).

mvh Robin
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top