Har du godkända kläder och båge så kan du ju göra ett försök. Det ska ju inte vara svårare eller så att köra upp som privatist.Mest p.g.a. mycket mindre väntetid
Har du godkända kläder och båge så kan du ju göra ett försök. Det ska ju inte vara svårare eller så att köra upp som privatist.
Men tänk alltså på att då ska allt vara helt ok. Kör du upp för tung så är det minst 700cc och 35kw som gäller för hojen, som dessutom ska vara skattad, försäkrad, besiktad och ha däck och bromsar etc som är i trafiksäkert skick. Gällandes skyddsutrustningen så ska den vara avsedd för mc-körning och innefattar bland annat ryggskydd. Komplett lista finns på Körkortsportalen.
Skulle du t.ex. komma till provet och sakna ryggskydd eller ha däck med för lite mönsterdjup så kan du bli nekad att göra uppkörningen. Då har du kastat 1500kr i sjön. Kör du upp genom trafikskolan så har de ett ansvar för att den hoj de tillhandahåller under uppkörningen är i schyst skick, och skulle du sakna någon del av skyddsutrustningen kanske de kan låna ut det till dig.
Och tänk för i hellskotta på att du inte får köra dit hojen själv. Kör dit med privat handledare på bågen eller på båge bakom. Eller ta hojen till uppkörningen på släpvagn.
En sak som jag blev lite fundersam över är om en handledare måste följa med till uppkörningen vid privat sådan och av vilken anledning?
En sak som jag blev lite fundersam över är om en handledare måste följa med till uppkörningen vid privat sådan och av vilken anledning? Visst förstår jag att den som ska köra upp inte får köra dit själv men om man exempelvis använder släp eller om det går att hyra cykel?
Inte helt med på detaljerna men i detta fall skulle han iaf pröjsa sin handledare för utebliven arbetstid för att följa med till uppkörningen. Hittar ingen info om det på nätet, kan ju vara så enkelt att han inte har möjlighet att transportera tvåhjulingen på annat sätt men det lät inte som det var det som var problemet när jag hörde diskussionen.
Japp du måste ha med dig handledare!
vet inte varför, uppkörningsgubben sa åt mig att du måste ha nån som övervakar dig när du kör eller nått i den stilen..
och ang disskutionen att köra upp privat eller via skola så kan jag av egen och "nära o käras" erfarenhet säga att du har ca 85-95% större chans att bli godkänd om du kör upp via körskola
vet inte varför, uppkörningsgubben sa åt mig att du måste ha nån som övervakar dig när du kör eller nått i den stilen..
och ang disskutionen att köra upp privat eller via skola så kan jag av egen och "nära o käras" erfarenhet säga att du har ca 85-95% större chans att bli godkänd om du kör upp via körskola
Nej handledaren behöver inte närvara. min kollade inte ens när jag körde. han satt och slappa i rummet. och när min jobbarkompis kördeupp så var inte hans handledare där.Japp du måste ha med dig handledare!
Ok nå jag vart nämligen kuggad för att min handledare var tvungen fara på möte så han lämna bara av mig med hojen o for..
så jag spenderade 70 minuter med att försöka få ur provförrättaren där varför jag behövde ha handledaren närvarande..
men han tokneka mig att ens köra upp o sa att jag behövde någon som övervaka mig, sköna 1500kr
men som sagt är ju från gubbe till gubbe han jag körde upp med andra gången var 150 reser normalare så då gick de ju perfa
Skulle du t.ex. komma till provet och sakna ryggskydd eller ha däck med för lite mönsterdjup så kan du bli nekad att göra uppkörningen. Då har du kastat 1500kr i sjön. .
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|