Uppkörning Västerhaninge HJÄLP!

Rätt orelaterat men är det på samma ställe som Farsta trafikskola kör? Visste inte att Tullinge var stängt för mc-uppkörning.
 
Jag gjorde fem uppkörningar för B kortet. A tog jag direkt. Känner mig faktiskt hyfsat säker på hoj men aldrig känt mig trygg i bilkörningen.

11 år gammal bild tagen strax efter jag fick ny tjänstebil. Var ny på jobbet dessutom.
View attachment 486378
När vi skulle hem från BB med vår dotter så repade jag upp kofångaren mot en betongsugga. Det var en Insignia i samma färg, så låt oss skylla på bilen!
(Jag klarade B-kortet på första försöket men behövde 4 uppkörningar för A)
 
Ge mig adressen var det är så ser jag till att dyka förbi i tid och "hålla handen". Men du, provkör inte så att någon ser dig imorgon på plats. Skulle vara jättetrevligt för mig detta också ?
Adressen för körningen är industrivägen 1-5 i västerhaninge. Gud va mycket feedback jag får här. Känns redan bättre, tack så hemskt mycket för all tips och er erfarenhet ?
 
En fråga angående krypkörning, jag har fått olika svar gällande ifall man alltid ska ha lite gas(konstant gas) och jobba med kopplingen eller brumma på när det behövs gas?
 
En fråga angående krypkörning, jag har fått olika svar gällande ifall man alltid ska ha lite gas(konstant gas) och jobba med kopplingen eller brumma på när det behövs gas?
Där finns inga rätt eller fel. Gör det som känns bäst för dig. Sen kan du ha med dig att de godkänner rask promenadtakt. Du behöver inte snigla fram.
 
Där finns inga rätt eller fel. Gör det som känns bäst för dig. Sen kan du ha med dig att de godkänner rask promenadtakt. Du behöver inte snigla fram.
Är det sant? Jag har kört typ 2-3 km/h för jag tänkt att det är de som gäller. Lyckas alltid tappa balansen vid vänstersväng så har fått "gasa" upp till kanske 6 km/h för att återfå balans.
 
Är det sant? Jag har kört typ 2-3 km/h för jag tänkt att det är de som gäller. Lyckas alltid tappa balansen vid vänstersväng så har fått "gasa" upp till kanske 6 km/h för att återfå balans.
När jag körde upp så var provförrättaren tydlig med att de tittar på hur bra kontroll man har, d.v.s. det är bättre att köra snyggt men lite snabbare (5-6 km/h) än långsamt med sämre kontroll.
 
Är det sant? Jag har kört typ 2-3 km/h för jag tänkt att det är de som gäller. Lyckas alltid tappa balansen vid vänstersväng så har fått "gasa" upp till kanske 6 km/h för att återfå balans.
Släpp upp kopplingen..jobba med sk dragläget små nätta fingerövningar med koppling..så behöver du inte gasa!
 
Regnet kommer att dra bort och temperaturen blir lagom för motorcykelkläder. Det kommer att gå bra! :)

Vi syns om några timmar! :tummenupp
 
Lite kort om dagen.

Den började med att jag fick i mot 3 timmars sömn. Jag åkte och hyrde släp för att få dit hojen. Kom väll ca 2 timmar för tidigt till provolatsen. Fick låna farsta trafikskola bana och värma upp, och när jag åkte tillbaka till parkeringen stod Peter och Old Badger där och var supertrevliga och positiva.

Sen var det dags, säkerhetskontroll, fick kolla stötdämpare fram. Lågfartsbana, gick som på räls, högfart och bromstest, inga problem.

Nu var det dags för den riktiga körningen. Vi åkte små landsvägar och grusvägar endast, fick stanna och starta från backe och göra en vändning på landsväg. Här gäller det att vara uppmärksam på alla utfarter och cyklister/gående. Ca 20-30 min senare körde vi tillbaka där jag möttes av dessa två hjältar som väntade på positiv svar. Och det fick dem, jag blev godkänd! Obeskrivlig känsla!! Jag är såå glad att jag har lappen nu och att jag skrev här i forumet och fick sååå mycket positiv feedback. ❤️
 
Lite kort om dagen.

Den började med att jag fick i mot 3 timmars sömn. Jag åkte och hyrde släp för att få dit hojen. Kom väll ca 2 timmar för tidigt till provolatsen. Fick låna farsta trafikskola bana och värma upp, och när jag åkte tillbaka till parkeringen stod Peter och Old Badger där och var supertrevliga och positiva.

Sen var det dags, säkerhetskontroll, fick kolla stötdämpare fram. Lågfartsbana, gick som på räls, högfart och bromstest, inga problem.

Nu var det dags för den riktiga körningen. Vi åkte små landsvägar och grusvägar endast, fick stanna och starta från backe och göra en vändning på landsväg. Här gäller det att vara uppmärksam på alla utfarter och cyklister/gående. Ca 20-30 min senare körde vi tillbaka där jag möttes av dessa två hjältar som väntade på positiv svar. Och det fick dem, jag blev godkänd! Obeskrivlig känsla!! Jag är såå glad att jag har lappen nu och att jag skrev här i forumet och fick sååå mycket positiv feedback. ❤️
Grattis :banana
 
Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

Back
Top