GeaX skrev:2548149Om man tabbar sig på uppkörningen, måste man göra om alla momenten nästa gång då?
GeaX skrev:2548149Om man tabbar sig på uppkörningen, måste man göra om alla momenten nästa gång då?
GeaX skrev:2548527Ajdå, jobbigt ;P... ska köra upp imorrn...
GeaX skrev:2548615Har en till fråga: I mc boken står det att man ska klara en hård inbromsning i 70 och 90. Mäter trafikinspektören bromssträckan på dessa två?
Mc-Krille skrev:2548485ja, t ex om du klarar manöverbanan men kuggar i trafiken så måste du göra om banan igen. Om du gör ett starkt intryck på banan så kan trafikinspektören ha överseende med mindre misstag i trafiken, men om du gör en svag insats, nätt å jämt klarar banan blir det tuffare bedömning i trafiken.
Eller för att klargöra ytterligare, den som kör halvtaskigt på banan kör lika taskigt i trafiken, "stel" i serpentinen blir stelt i kurvtagningen på landsväg.
Kom ihåg gör ditt bästa, jag brukar säga till mina elever det ska kännas att du kör en motorcykel och inte en moppe!! Lycka till
GeaX skrev:2548527Ajdå, jobbigt ;P... ska köra upp imorrn...
AndreasNo skrev:2548961mwhahaha... bromsa satan från 90..japp
smallsocks skrev:2549020jo jag fick fan göra det på träningen fast inte på uppkörningen, det är ju lite läskigt o bromsa som fan, ska gå en broms kurs o sånt sedan i vår tror jag!
AndreasNo skrev:2549023själv fick jag inte göra det på övningskörningen men fick göra det på vått underlag på uppkörningen... ja tack det var spännande att prova på en sån inbromsning för första gången när man kör upp, dessutom på vått underlag
smallsocks skrev:2549031äh du har ju kortet eller hur!
tycker typ egentligen att broms o kurvkurser ska bli obligatoriska för hoj. ett visst antal, även för cornflakes nissarna
Varför sätta ner foten?GeaX skrev:2548653Det är mest lågfartsprovet som jag är orolig över, om jag skulle köra så sakta i trafiken hade jag utan tvekan satt ner foten i skarpa kurvor
Lunnajs skrev:2549061Varför sätta ner foten?
Angående bromsningen, dom mäter inte men det ska vara effektivt och kontrollerat.. Besiktningsmannen kollar så att gaffeln går ihop helt och att du har kontroll på situationen.. Nu när det är kallt så ska man nog vara lite försiktig (samma som när det är blött).
Jag hade 3 meters framhjulssläpp när jag 90-bromsade på uppkörningen för det var blött, men det var kontrollerat så han godkände det
Lycka till!
Haha, okey jag körde om 90 bromsningen med 2 meter mindre framhjulsläppAndreasNo skrev:2549080Ljug inte!
Lunnajs skrev:2549101Haha, okey jag körde om 90 bromsningen med 2 meter mindre framhjulsläpp
Låste dessutom upp bakbromsen på höghastighetsbanan precis innan vändningen så fick köra om den också..
Birger hörde däckskriket och tyckte det var häftigt, tills jag berättade att det va bakhjulet som låste sig
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |