Jag tyckte det känndes bättre att vara tuff, de få sekunderna det lyckadesAndreasNo skrev:2549106Sådär ja, visst kändes det bättre att berätta sanningen istället för o spela tuff
Haha, tur man inte kör som man snackar ibland
Jag tyckte det känndes bättre att vara tuff, de få sekunderna det lyckadesAndreasNo skrev:2549106Sådär ja, visst kändes det bättre att berätta sanningen istället för o spela tuff
Lunnajs skrev:2549110Jag tyckte det känndes bättre att vara tuff, de få sekunderna det lyckades
Haha, tur man inte kör som man snackar ibland
Nu ska vi inte börja sådär hahaAndreasNo skrev:2549128När ska du erkänna att det tog lite fler än en uppkörning för att lyckas då?
Lunnajs skrev:2549142Nu ska vi inte börja sådär haha
Vänta nu ett tag, du din orm!! Haha nu kände jag igen dej när jag såg bilderna på ditt "garage" haha..
Konstigt att du mystiskt klämde "tog mer än en uppkörning"
GeaX skrev:2548615Har en till fråga: I mc boken står det att man ska klara en hård inbromsning i 70 och 90. Mäter trafikinspektören bromssträckan på dessa två?
GeaX skrev:2550036Kuggades på sista momentet, höll för högt tempo.. gah.. Har ju aldrig tagit nån lektion :/..
MANGAN skrev:2550105Menar du att du aldrig tagit någon lektion på körskolan
...Isf är det väl ganska självförvållat om du nu kuggade??
...tycker iaf jag!
...Men, men, bättre lycka nästa gång
GeaX skrev:2550221ja, det är mitt fel . Borde ha förstått att man bör ta lektioner om man inte har nått körkort sen innan. ska ta nån lektion där mc-lärarn får säga vad jag gör fel i övrigt.
Har för övrigt kört i en månad ungefär, hade aldrig kört växlat innan.
GeaX skrev:2550036Kuggades på sista momentet, höll för högt tempo.. gah.. Har ju aldrig tagit nån lektion :/..
lorkan skrev:2550630Synd! Blir att vänta tills i vår då va?
Men, har du itne övningskört privat heller?
Twinex skrev:2550648Träna på de du missade i stället och ta en ny uppkörning!
Du fixar de nästa gång
GeaX skrev:2550814VV (här på gotland iaf) har en reservtid för dom som inte klarat. Det är om en vecka.
Jag har övningskört privat i en månad med farsan bakpå och ibland själv på nätter. Han har inget separat mc-kort utan fick det inkluderat med B-kortet så han kan inget som är specifikt för MC. Läste en gammal tråd som du startat, du har ditt kort nu va ?
Bör nog ta en lektion för att va säker . Hmm..
lorkan skrev:2550856Jo, ajg klarade kortet 13 juni. Vad föll du på exakt sa du? Konbanan? "Högt tempo", i trafiken eller konbanan?
Lycka till då, kör två lektioner ist. för 1 då, så är du mer säker på att du kommer klara det. Missar du det nu så hinner du tappa mycket till våren, så försök å greja det nu!
GeaX skrev:2550954Jag höll för högt tempo i trafiken men jag överskred inte hastighets begränsningarna. Höll för hög hastighet i svängar, axxade för mkt när jag svängde in på en 90 väg (för att inte störa trafikrytmen!!). Och han lurade in mig på en grusväg (vinglade till).
aja, får tänka på det framöver.
MarAtt skrev:2551016när det gäller bromsning är ju grejen att man ska ha kontroll, inte nita fullt. Gjorde 70 bromsen i kanske 65, då sade han: var det där verkligen 70?? nja..., men gör en bra i 90 så är det lugnt.
Dagen jag körde upp slutade regnet inte att falla...
Gjorde dessutom höghastighetsbanan 3 ggr, körde fel 2 ggr, nervös...
Men sen gick allt perfekt!!
Lycka till när det gäller igen!!
GeaX skrev:2550954Jag höll för högt tempo i trafiken men jag överskred inte hastighets begränsningarna. Höll för hög hastighet i svängar, axxade för mkt när jag svängde in på en 90 väg (för att inte störa trafikrytmen!!). Och han lurade in mig på en grusväg (vinglade till).
aja, får tänka på det framöver.
Lundberg skrev:2551031Hmm helt seriöst, lurade in dig på grusväg! Det hör till själva utbildningen att man ska köra grusväg!
Med risk för att få skit på mig från andra så säger jag ändå vad jag tycker! Helst seriöst så borde man inte få köra upp efter att bara ha kört privat! För att det ska fungera så måste dock trafikskolorna bli mer seriösa.
Om du läser statistiken för hur det gått i år (antalet döda i trafiken) så är det ju vansinne att man har möjlighet att klara sitt kort genom lite tur med uppkörningen!
Jag kastar egentligen sten i glashus för jag tog endast sex lektioner, och kuggade på min första uppkörning! Men efter att ha kört i några veckor nu så fattar jag hur jävla mycket respekt man måste ha för hojen och vägen!
Därför kommer jag gå SMC kurser inför nästa säsong och öva kurv och bromsning!
Detta borde enligt mig vara ett måste i själva utbildningen för att få körkort! Tänk om man kunde få in körkortet som en del i skolans utbildning.
I alla fall lycka till på nästa uppkörning och TA minst några lektioner snälla, man lär sig massor! Och ta det sen lugnt där ute!
//Lundberg
Japp!..lorkan skrev:2551238Låter rätt mongo, men ok. Ta det lugnare nästa gång då!
GeaX skrev:2551281När jag sa "lurade in mig på grusväg" var jag inte seriös med "lurade", menade inte att det var nått fel med det. Man kan inte klara sig igenom uppkörningen med "lite tur". Det krävs att man har tillräcklig erfarenhet och kunskap, oavsett om man övningskör på egen hand eller med en trafikskolelärare.
Om det ska införas krav på x antal lektioner måste priserna ner för att det ska funka. Och var står det att det är i huvudsak oerfarna förare som förolyckas i trafiken ?, Har för mig att medelåldern var relativt hög. Och inget talar för att "privatister" kör offensivt och impulsivt.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|