Uppkörning

Bakhjulsabbe

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
Honda hornet 600 - 03
Grattis Yamaha nisse. Fan vad det känns surt, en liten skylt lurade mig helt, skulle inte svänga där utan en väg längre fram. Att man kan vara så klantig, jag ville ut och bränna gummi nu ju. Men man får ringa och se om där är lite avbokningar helt enkelt. Annars är väntetiden fan fram till julafton.

Alkzkz

Make every stroke count - Go 2-Stroke.
Gick med
18 Jan 2007
Hoj
Aprilia RS 125
Tråkigt att höra... Själv fick jag lappen tidigare idag. Uddevalla lär ju ha flest 125:eek:r per capita i Sverige nu...

Bakhjulsabbe

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
Honda hornet 600 - 03
Skulle bara säga att jag fick en avbokningstid idag, hihi, man har ju ringt en hel del. På onsdag gäller det i Helsingborg :).

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Ja klarade oxå uppkörningen idag så nu har ja lappen i hand ja me :p. Hoppas de går bra för er som ska ha uppkörning, lycka till :)

Smagatusk

Guest
Du får med stor säkerhet en kille som heter Henrik Berggren. Riktig bra inspektör. Ett tips, lurar han ut dig på en grusväg, så var inte rädd för att gasa. Han kuggade mig första gången för att jag körde för lugnt(lånad hoj, trodde inte man kunde vara för försiktig på grusväg). Jag höll 45 knyck ungefär, en hastighets begränsning på 70.

Lycka till!

Du får med stor säkerhet en kille som heter Henrik Berggren. Riktig bra inspektör. Ett tips, lurar han ut dig på en grusväg, så var inte rädd för att gasa. Han kuggade mig första gången för att jag körde för lugnt(lånad hoj, trodde inte man kunde vara för försiktig på grusväg). Jag höll 45 knyck ungefär, en hastighets begränsning på 70.

Lycka till!
Detta var menat åt trådskaparen...

Last edited:

Bakhjulsabbe

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
Honda hornet 600 - 03
Sledgehammer: Jag har redan kört upp en gång, och då fick jag han. Mycket lugn var han. Kuggade dock på ett misstag. Men man ska väl inte köra snabbare än vad man känner att man klarar av ? Körde grusväg på körskolan och han sa att du ska hålla 60 om du kan. Men samtidigt, så kan man väl få stenskott om du kör för snabbt?

Bakhjulsabbe

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
Honda hornet 600 - 03
klarade uppkörningen :), fan vad gött ! Har varit ute och kört lite, men måste ta en paus nu.

Bakhjulsabbe

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
Honda hornet 600 - 03
Härligt, Grattis :) . Blire mkt åka nu framigenom då ;)

haha jaa tack, haha ja har varit ute nu länge. Tänkte bara fråga om hur allvarligt dom tar på att man ramar folk (har någon där bak) ? Någon som åkt dit av farbror blå pga det ?:va

MrGangsta

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 - 07
Ett tips är att när man ska köra inbromsnings delen på manöver banan så behöver man ju inte ligga t.ex 90 km\h.. räcker med att man ligger 75-80

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Ett tips är att när man ska köra inbromsnings delen på manöver banan så behöver man ju inte ligga t.ex 90 km\h.. räcker med att man ligger 75-80
Enligt ditt inlägg så låter det som att du menar högfartsbanan, där man endast skall köra i en hastighet av 50 km/h, men jag antar att du menar 90-bromsningen, och nej, att ligga i 75 km/h på 90-bromsningen är inget bra tips.
Så dum är inte förarprövaren att han/hon inte märker någon skillnad på 75 och 90 km/h.
Du kanske hade en förarprövare som inte brydde sig så mycket om hastigheten, men på dem flesta ställen är dem rätt noga med att man ligger runt 90, sedan så är det ju inte alls omöjligt att dem släpper en även om man bara ligger vid 85 km/h vid inbromsningen, men knappast om man enbart ligger på 75.

:rolleyes:

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600
lite synd om körskolan har en honda xr 125 som inte ens kommer upp i 90 i nedförsbacke :) jag sa det till inspektören, då fick körkoleläraren smisk :)

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
lite synd om körskolan har en honda xr 125 som inte ens kommer upp i 90 i nedförsbacke :) jag sa det till inspektören, då fick körkoleläraren smisk :)

Iofs körde jag i 100 med en xr idag så de motsäger dig lite... på en körlektion kom jag upp i 100 på en 90väg då han låg lite längre bak... så det e faktiskt möjligt...

MrGangsta

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 - 07
Enligt ditt inlägg så låter det som att du menar högfartsbanan, där man endast skall köra i en hastighet av 50 km/h, men jag antar att du menar 90-bromsningen, och nej, att ligga i 75 km/h på 90-bromsningen är inget bra tips.
Så dum är inte förarprövaren att han/hon inte märker någon skillnad på 75 och 90 km/h.
Du kanske hade en förarprövare som inte brydde sig så mycket om hastigheten, men på dem flesta ställen är dem rätt noga med att man ligger runt 90, sedan så är det ju inte alls omöjligt att dem släpper en även om man bara ligger vid 85 km/h vid inbromsningen, men knappast om man enbart ligger på 75.

:rolleyes:

haha aa det kan ju vara så att han inte brydde sig..

Det rolig är attdet var min körskolelärare som gav mig de tipset:p

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...