Dez skrev:Allt du ska göra står i din teoribok (som jag antar du har)
det man (enligt mej) inte kan träna för mycket på är garagevändningen, den går aldrig som man vill när man är nervös
'Darre skrev:Har ingen teori bok, ska själv på egen hand läsa på och träna inför upplkörningen.
Jag vill veta allt man går igen på uppkörningen, vad är det jag ska träna hemma på fotbolls planen, komigen skirv allt man gör på en uppkörning.
Dez skrev:'
Garagevändning, konbana, Broms från 50 (?) 70 å 90 och sen körning i trafik.
Låna en bok av nån, jag lovar att du behöver den!
Darre skrev:Jag har farsans bok som han andvände till bil körkort, den heter Du & JAG I TRAFIKEN, är det en bra bok att läsa ifrån?
Dez skrev:Den är helt OK, jag har haft den på mina 2 teoriprov och det har funkat bra, men försök få tag på MC tilläggsboken också!
Sen är bonniers trafikskola (3.0 eller senare) ovärdelig om du ska ta teorin privat...kostar bara typ 500:-, annars kanske du kan "låna" det av nån "kompis"
Darre skrev:Kan nån snälla snälla rara skirva till mig vad som gäller på en uppkörning vad är det jags ka träna på, snälla skriv ordentligt vill inte missuppfatta nåt.
VAD ÄR DET MAN GÖR PÅ EN UPPKÖRINING ?
VAD SKA JAG TRÄNA MEST PÅ?
SupraLemon skrev:G.A.R.A.G.E.V.Ä.N.D.N.I.N.G.E.N
Jävla skitmoment dom hittat på, helt onödigt att kunna.
vänder man på en väg så använder man ju en fot att stödja sej med
på denna övning får du inte sätta ner fötterna och inte använda bromsen(han kollar).det lättaste är att varva mycket och slira med kopplingen.
SupraLemon skrev:G.A.R.A.G.E.V.Ä.N.D.N.I.N.G.E.N
Jävla skitmoment dom hittat på, helt onödigt att kunna.
vänder man på en väg så använder man ju en fot att stödja sej med
på denna övning får du inte sätta ner fötterna och inte använda bromsen(han kollar).det lättaste är att varva mycket och slira med kopplingen.
Måste det va. I Barkaby där jag körde upp (Och Johan och bonden) Sa dom inget, utan bara kör runt här.SupraLemon skrev:Jag hade övat garagevändningen med broms, men på uppkörningen sa han till mej att jag INTE fick det.
Är kanske olika mellan olika kontrollanter...
Nisse Järnet skrev:Måste det va. I Barkaby där jag körde upp (Och Johan och bonden) Sa dom inget, utan bara kör runt här.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|