Stugor och ansvar inför resan...
Då var det dags att knyta ihop säcken då.
Jag har försökt följa allas önskningar vad gäller stugor men har ej fått ihop det helt fullt, vill någon byta stugpolare med någon i en annan stuga så pm:a dessa, blanda inte in mig i det hela.
Ni betalar själv för stugorna när ni checkar ut, frukost är bokat till dom som pm:at om det, kolla frukosttiderna på väggen i stugan vid spisen finns en lapp, alt. på huvudbyggnadens dörr.
Banan är öppen mellan 10-18 på lördag och 11-20 på söndag.
Då vi allihopa anländer dit vid olika tider på dygnet så lägger jag ut en lista på stugorna med stugnummer som ni skall sova i.
4-bädds stugor.
Stuga nummer:1
Bemari
Gaff.
Johan Nordqvist
Zvugge
Stuga nummer:2
Honda Forever
Sudden
Tubi
Stuga nummer:3
(här är det en extra bädd på golvet som gäller om ingen av er vill sova i stuga nummer 2)
BlueXXbird
Ruben Simonsen fru
Iskall
Ruben Simonsen
Tommen
Stuga nummer:4
Haglund
jagerenfestis
Stymer
Tony Enback
Stuga nummer:5
(Denna stuga har jag bett att dom skall fixa en ramp till)
dgs
Kritto
Niklasinorr
Wheels
Stuga nummer:6
E Ljungkvist
Maggy
Mickstern
mr.a
R Ekholm Märkt Kemora
Varvalätt
Stuga nummer:7
Garret_Power
homer_s
Mikael Israelsson
Niklas Israelsson
Niklas M
R.Lehtipalo
Stuga nummer:8
Duccematte
Jonas.n
Mats Brännström plus sällskap
mbacken
Racerskalman
Stuga nummer:9
Martin Lindgren
Two Stroke Boj
Hans Ögren
Mats Lindgren
R1_Master
Xyron
Stuga nummer:10
750jonta
henlin Kalix
ingon
L.I.L.L.E.M.A.N
Robin
Rolle
Är det något som jag missat eller är galet så pm:a mig.
Det blir som vanligt tre grupper där Niklas kommer att leda den gröna gruppen (långsam)
Niklas är utbildad SMC-instruktör, vill ni veta mer så haka på i grön grupp och ta del av hans kunskaper.
Vad gäller ansvaret så kommer ni att få skriva på följande papper som kommer att finns i stugorna på bordet, tag med dessa på lördag morgon till banan undertecknade och ge dom till mig, jag prickar av er eftersom.
Den som ej skriver under och lämnar pappret till mig kommer ej heller att släppas ut på banan.
"Ansvarsbestämmelser
Denne körning som äger rum i Kemora den 12-13 Maj 2007 sker på helt egen risk, jag Lars Heikkilä nedan kallad LH. friskriver mig helt ansvaret för ev. olyckor som kan ske.
All Körning sker på egen risk och jag rekommenderar en privat olycksfallförsäkring som täcker för denna typ av aktivitet.
Regler
• Deltagare intygar att han/hon har tagit del av dessa regler som rör
banåkning
• Med undantag av vad som gäller för RR/licens/snabb grupp, gäller att alla fordon som
Framförs vid banåkning skall vara inregistrerade och minst trafikförsäkrade och föraren
Skall inneha för fordonet gällande körkort.
• Det åligger föraren att själv informera sig om vilka regler som gäller för varje grupp
den deltar i.
• Föraren ansvarar själv för att han innehar körkort och att den använda motorcykeln minst är
trafikförsäkrad och inregistrerad. Vid anmodan skall föraren alltid kunna uppvisa körkort,
försäkringsbesked, licens eller annan handling som styrker behörigheten.
Ansvar
• All körning sker på förarens egen risk.
• Föraren ansvarar själv för att skada som kan uppkomma på föraren själv eller annan person
liksom skada på egen eller annans egendom vid körning på banan, i depån eller inom banområdet.
• För RR/Licens/snabb grupp gäller på banan att var och en ansvarar för egna skador
oberoende av vem som orsakat skadan. Utanför banan d.v.s i depån eller inom annat
område där gäller samma ansvar som för övriga.
förare.
• LH. friskriver sig för all skada som kan uppkomma i samband med sådan
körning som anges i förgående punkter.
• Föraren avsäger sig rätten att rikta några som helst anspråk gentemot LH.
eller funktionärer med anledning av händelser som inträffar vid körning på banan i depån eller övriga banområdet.
• Funktionärer, tex flaggvakter och personer verksamma i depån, kan ej heller ställa några
krav på LH. eller den personkrets som anges ovan, med anledning av
händelser som inträffar i samband med sådan körning som beskrivits ovan.
Vid differens mellan vad som anges i denna ansvarsförbindelse och vad som
annars kan ha angivits i övriga bestämmelser skall vad som anges i detta
dokument gälla.
Undertecknad har tagit del av dessa ansvarsbestämmelser och förbinder sig mig att följa
dessa.
Ort och datum
Underskrift
Namnförtydligande
Personnummer "
Med hopp om en trevlig helg och fint väder.
Vi hörs och synes...
/Lasse
Då var det dags att knyta ihop säcken då.
Jag har försökt följa allas önskningar vad gäller stugor men har ej fått ihop det helt fullt, vill någon byta stugpolare med någon i en annan stuga så pm:a dessa, blanda inte in mig i det hela.
Ni betalar själv för stugorna när ni checkar ut, frukost är bokat till dom som pm:at om det, kolla frukosttiderna på väggen i stugan vid spisen finns en lapp, alt. på huvudbyggnadens dörr.
Banan är öppen mellan 10-18 på lördag och 11-20 på söndag.
Då vi allihopa anländer dit vid olika tider på dygnet så lägger jag ut en lista på stugorna med stugnummer som ni skall sova i.
4-bädds stugor.
Stuga nummer:1
Bemari
Gaff.
Johan Nordqvist
Zvugge
Stuga nummer:2
Honda Forever
Sudden
Tubi
Stuga nummer:3
(här är det en extra bädd på golvet som gäller om ingen av er vill sova i stuga nummer 2)
BlueXXbird
Ruben Simonsen fru
Iskall
Ruben Simonsen
Tommen
Stuga nummer:4
Haglund
jagerenfestis
Stymer
Tony Enback
Stuga nummer:5
(Denna stuga har jag bett att dom skall fixa en ramp till)
dgs
Kritto
Niklasinorr
Wheels
Stuga nummer:6
E Ljungkvist
Maggy
Mickstern
mr.a
R Ekholm Märkt Kemora
Varvalätt
Stuga nummer:7
Garret_Power
homer_s
Mikael Israelsson
Niklas Israelsson
Niklas M
R.Lehtipalo
Stuga nummer:8
Duccematte
Jonas.n
Mats Brännström plus sällskap
mbacken
Racerskalman
Stuga nummer:9
Martin Lindgren
Two Stroke Boj
Hans Ögren
Mats Lindgren
R1_Master
Xyron
Stuga nummer:10
750jonta
henlin Kalix
ingon
L.I.L.L.E.M.A.N
Robin
Rolle
Är det något som jag missat eller är galet så pm:a mig.
Det blir som vanligt tre grupper där Niklas kommer att leda den gröna gruppen (långsam)
Niklas är utbildad SMC-instruktör, vill ni veta mer så haka på i grön grupp och ta del av hans kunskaper.
Vad gäller ansvaret så kommer ni att få skriva på följande papper som kommer att finns i stugorna på bordet, tag med dessa på lördag morgon till banan undertecknade och ge dom till mig, jag prickar av er eftersom.
Den som ej skriver under och lämnar pappret till mig kommer ej heller att släppas ut på banan.
"Ansvarsbestämmelser
Denne körning som äger rum i Kemora den 12-13 Maj 2007 sker på helt egen risk, jag Lars Heikkilä nedan kallad LH. friskriver mig helt ansvaret för ev. olyckor som kan ske.
All Körning sker på egen risk och jag rekommenderar en privat olycksfallförsäkring som täcker för denna typ av aktivitet.
Regler
• Deltagare intygar att han/hon har tagit del av dessa regler som rör
banåkning
• Med undantag av vad som gäller för RR/licens/snabb grupp, gäller att alla fordon som
Framförs vid banåkning skall vara inregistrerade och minst trafikförsäkrade och föraren
Skall inneha för fordonet gällande körkort.
• Det åligger föraren att själv informera sig om vilka regler som gäller för varje grupp
den deltar i.
• Föraren ansvarar själv för att han innehar körkort och att den använda motorcykeln minst är
trafikförsäkrad och inregistrerad. Vid anmodan skall föraren alltid kunna uppvisa körkort,
försäkringsbesked, licens eller annan handling som styrker behörigheten.
Ansvar
• All körning sker på förarens egen risk.
• Föraren ansvarar själv för att skada som kan uppkomma på föraren själv eller annan person
liksom skada på egen eller annans egendom vid körning på banan, i depån eller inom banområdet.
• För RR/Licens/snabb grupp gäller på banan att var och en ansvarar för egna skador
oberoende av vem som orsakat skadan. Utanför banan d.v.s i depån eller inom annat
område där gäller samma ansvar som för övriga.
förare.
• LH. friskriver sig för all skada som kan uppkomma i samband med sådan
körning som anges i förgående punkter.
• Föraren avsäger sig rätten att rikta några som helst anspråk gentemot LH.
eller funktionärer med anledning av händelser som inträffar vid körning på banan i depån eller övriga banområdet.
• Funktionärer, tex flaggvakter och personer verksamma i depån, kan ej heller ställa några
krav på LH. eller den personkrets som anges ovan, med anledning av
händelser som inträffar i samband med sådan körning som beskrivits ovan.
Vid differens mellan vad som anges i denna ansvarsförbindelse och vad som
annars kan ha angivits i övriga bestämmelser skall vad som anges i detta
dokument gälla.
Undertecknad har tagit del av dessa ansvarsbestämmelser och förbinder sig mig att följa
dessa.
Ort och datum
Underskrift
Namnförtydligande
Personnummer "
Med hopp om en trevlig helg och fint väder.
Vi hörs och synes...
/Lasse
Last edited: