Uppladdning Kemora

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Då kan man alltså börja med det rubriken säger då... uppladdningen!:)
Banpremiär för mig med MC!
Jag, Varvalätt och L.I.L.L.E.M.A.N samåker dit mha min Caravelle och ett hojsläp.
Och så måste man kanske säkerställa att hojen startar innan man åker. Det är just nu tom på bensin pga tankbyte.
Skall ta ut några däck också, enligt Varvalätt så behövs det tydligen.

Är det bara jag som kommer att köra med icke sporthoj?
Eller kanske någon annan som kommer med något ännu mer udda (för banåka) än en GSX 1400?

Nu får du försvara hedern för GSX 1400 på banåkningen. Jag kan lugnt påstå att jag är grymt avundsjuk. Med i startfältet är en av mina bröder samt några bekanta, så jag kan säkert få rapporter om hur GSX 1400:an klarar sig:D

Lycka till:tummenupp

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
CBR1000RR -08
Förra året var det några Icke sporthojjar med och dom såg då ut att ha minst lika roligt som dom som räkna varvtider :D

Funderar lite på Filmen från förra sommaren? När är premiären beräknad?:confused:

Eller ligger ni ännu å samlar bonus material:tuttar ???

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Förra året var det några Icke sporthojjar med och dom såg då ut att ha minst lika roligt som dom som räkna varvtider :D

Funderar lite på Filmen från förra sommaren? När är premiären beräknad?:confused:

Eller ligger ni ännu å samlar bonus material:tuttar ???

Dom har nog inte fått copyright-klartecken från Hollywood/MPAA/RIAA och Antipiratbyrån än! :)

Det går skitbra att fräsa runt på mindre ban-anpassade 2-hjulingar. Minns en kemoraresa där någon fräste runt på en lånad CB500-häck från medeltiden utan både bromsar och motor. Men kul vart det. :tungan

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Deltagarlista.

Här är alla som åker med den 12-13 Maj.
Alla har betalt, tackar för det!

750jonta (Kalix)
Anders Arborén (Aprilia)
André (Umeå)
Bemari
BlueXXbird
dgs
Duccematte (Skellefteå)
E Ljungkvist
Eldstorm (Gireringskort)
Gaff.
Garret_Power
gthyni
Haglund (rosvik)
Hans Ögren Skellefteå
henlin
homer_s
Honda Forever
ingon (numera västerbottning)
Iskall
jagerenfestis (rosvik)
Jonas.n (Skellefteå)
Kritto (Umeå)
L.I.L.L.E.M.A.N
Maggy (Kalix)
Mats Brännström (Skellefteå)
Mats Lindgren (söderhamn)
mbacken (Skellefteå)
Mickstern (Kalix)
Mikael Israelsson
mr.a (Kalix)
Niklas Israelsson
Niklas M
Niklasinorr
R Ekholm Märkt Kemora
R.Lehtipalo
R1_Master
Racerskalman (Skellefteå)
Robin
Rolle
Ruben Simonsen (Tromsø)
Sudden
Stymer (Luleå)
Tommen
Tony Enback (Rosvik)
Tubi
Varvalätt
V60
Wheels (Umeå)
Xyron (Piteå)
Zvugge

Får väl be till vädergudarna och hoppas på bra väder.
Stugor är bokade, betalningen för stugorna ansvarar ni själv för.
I och med att vi bokat i princip hela stugbyn skall jag försöka ordna bastun till ett reducerat pris.
Priset annars är 10 € i timmen

/Lasse

Wheels

Inte lika kul i år!
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Fireblade 929
Färja

Om det är någon som tänkt åka färja över kanske det går att samordna lite. Holmsund - Vasa alltså.

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Låter suveränt...Nu ska bara snöhelvetet smälta å en dryg månad passera sen jäklar ska vi hårdcruisa ;-)

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
CBR1000RR -08
Skall bli roligt, men det kommer gå sakta i sommar nu när jag råkade köpa RÖÖÖDA knäpuckar! helt omatchande resten av vidundret :D

Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Låter härligt att alla har betalat och att allt är bokat och klart!

Har fortfarande en fundering runt sammåkning, har ingen att åka med. Släp med kåpa som rymmer 3-4 hojjar finns att tillgå men ingen vettig dragbil...

Hör gärna av er om det finns plats eller vi kan sammordna något!

Mvh // Tommy

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Låter suveränt...Nu ska bara snöhelvetet smälta å en dryg månad passera sen jäklar ska vi hårdcruisa ;-)

Regnrubbers? Någon som vet vad man ska ha/köpa? Eller kanske det ska vara fulldubbade enduroringar med tanke på att det nästan är mitt i vintern?

/R

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
Helt Nytt
Däck

Jag kommer att kunna tillhandahålla lite däck på Kemora.
Däcken är Pirelli Supercorsa, slicks och gatdäck 180 och 190 dimension.
Tillgången är dock begränsad så PM:a vid intresse,
Priset bli 3100 ink moms/sett omlagt och klart.
Bindande anm.

Last edited:

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Jag kommer att kunna tillhandahålla lite däck på Kemora.
Däcken är Pirelli Supercorsa, slicks och gatdäck 180 och 190 dimension.
Tillgången är dock begränsad så PM:a vid intresse,
Priset bli 3100 ink moms/sett omlagt och klart.
Bindande anm.

Kan du ordna regndäck? Är slicksen Pirelli 'Superbike'? 190 (180 för regndäck?) och 120 fram/bak.

/Roger

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Aaarrgh :huvet
sorgligt men sant,
pga ändrade familjeförhållanden (positivt! men jag skulle vilja köra bana i år ändå) och försenade byggprojekt så kommer jag inte att ha någon hoj i ordning inom 4 veckor.

Det blir alltså en plats ledig,
vet ej om Lasse hade någon på kö ännu??

Ha det så j*vla kul ändå :gnissla

Wheels

Inte lika kul i år!
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Fireblade 929
En plats ledig

Det var tänkt att vi skulle vara tre från Umeå. P.g.a. olyckliga omständigheter är vi nu bara två. Alltså en plats ledig, även sängplatsen är då ledig!
Om intresse finns så är det även en plats i bil med släp ledig. Vi åker färja till Vasa.
Skicka ett PM om du är intresserad.

Pelle

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
1 plats ledig för bankörningen på Kemora 12-13 maj.

Jag har tyvärr ingen möjlighet att åka på Kemorakörningen den tänkta helgen v19 så om någon är intresserad att köpa min plats så skicka ett PM till mig.

/Nicke

SÅLD

Last edited:

ps

Simpans MC, ERF-REC #169
Gick med
30 Apr 2007
Hoj
R6 05
Stockholmare här...

Hej alla glada norrlänningar!

Ps här, den långa stockholmaren från kemora 2005 med skägg och en blade 98 med taskigt framdäck och slut bromsklossar...

...Det var även jag som bastade och badade i ån med mitt nya skinnställ... =)

Tack för omnämningen i början av tråden och provåket av blade 05'an Nicklas!

Töyre: Vet inte ditt nick, men som du ser skaffade jag ett användarnamn i min jakt på biljetter till kemora 2007 =) ...btw har du kvar dina gammla däckvärmare och vill sälja dem? (jag är snål och vill inte betala 3000kr för nya)

Jag har köpt en r6 2005, och Pontus som var med i fjol och som kraschade och fick åka till hospitalet har beställt en cbr 600 ny som kommer nästa vecka. Han har mer än nio liv den killen...

Tack för senast i kemora allihoppa, och tack för maten vid grillningen på kvällen!!!

Richard: Tack för senast på gotland!

Waara och Töyre: jag har precis betalat rr b-licensen, vilka ERF lopp tänkte ni köra??? dags att anmäla sig tycker jag. Vi måste ju ställa upp i samma deltävlingar... Kommer bli grymt kul..., btw tänker ni köra REC klassen eller proffs klassen?

Varma hojhälsningar från fjollträsk!

// Micke

Och slutligen: Snälla säg att jag och Pontus kan få köpa in oss och komma till kemora 12+13 maj... vi måste ju få åka färja och köra 80 mil för att träffa er igen. Vi måste ju träna inför ERF loppen...

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kuuskolmekuutonen...

Och slutligen: Snälla säg att jag och Pontus kan få köpa in oss och komma till kemora 12+13 maj... vi måste ju få åka färja och köra 80 mil för att träffa er igen. Vi måste ju träna inför ERF loppen...

Jodå,
Det finns platser kvar.
hela två st. :eek:)
Hör av er om ni skall med, var håller slapptasken Waara hus? Skall inte han haka på er om ni nu åker upp?
/Lasse

Last edited:

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin

Töyre: Vet inte ditt nick, men som du ser skaffade jag ett användarnamn i min jakt på biljetter till kemora 2007 =) ...btw har du kvar dina gammla däckvärmare och vill sälja dem? (jag är snål och vill inte betala 3000kr för nya)

Jag har köpt en r6 2005, och Pontus som var med i fjol och som kraschade och fick åka till hospitalet har beställt en cbr 600 ny som kommer nästa vecka. Han har mer än nio liv den killen...

Waara och Töyre: jag har precis betalat rr b-licensen, vilka ERF lopp tänkte ni köra??? dags att anmäla sig tycker jag. Vi måste ju ställa upp i samma deltävlingar... Kommer bli grymt kul..., btw tänker ni köra REC klassen eller proffs klassen?

// Micke

Zvugge är nikket. Töyre stavas med ä på slutet :tungan.

Vi har inte bestämt ERF tävlingar än men rookie serien blir det så man slipper bli omkörd av EM proffsen. Först ska man lasta ut massor med pengar till Transponder, miljömatta, brandsläckare m.m som behövs för tävling i Sverige. Behövs inte i Finland :tummenupp

Angående däcksvärmarna så har jag kvar ett par, dock så finns det intressenter på dom redan. Men man vet aldrig.

Välkommen till sporthoj forumet :tummenupp

Last edited:

ps

Simpans MC, ERF-REC #169
Gick med
30 Apr 2007
Hoj
R6 05
Zvugge: Ok sorry, jag skall memorera om Töyrä med 83 på slutet till: Töyrä med ä och 83 på slutet. =)

Jag kan låna transponder av Filip, så då sparar jag iaf 3000 där, jag skall höra med honon också om han har kvar sina gammla däckvärmare. Annars är jag helt klart spekulant, det är väl först till kvarn som gäller eller? isf ...pris?

Jag hoppas jag får min licens imorgon så jag kan besälla startnummer och uppdatera mitt mc id.

Det börjar väl nästan bli dags att planera vilka lopp eller?

Suck, miljömatta och brandsläckare ja, nu när du säger det så minns jag att det stod i reglementet. Jag får hoppas att jag eller pontus kan mygla sådant från jobbet, det blir dyrt med allt krams annars.

Roligt nick förresten =) ...nu ser jag att det är du på bilden också =)

// Micke

Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Jösses... bara en vecka kvar nu! Planeringen är i full gång!:)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0