Upppkörning Kuggad!

Spansk

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2011
Ort
Sudnsvall
Hoj
02, Yamaha , R1
Hej, Kuggade min Första uppkörning igår.
Och Gubben Kuggade mig pågrund av att jag Låg bakom en Lastbil På motorvägen.
Och inte körde om.

Jag körde inte om pågrund av att lastbilen låg i 90.
Och ansåg det inte nödvändigt på en Uppkörning

någon som vet hur dom vill att man ska bettee sig? eller var det bara denna som hade sånna konstiga Regler.

Har hört att dom vill se att man kör motorcykel osv....



Tack för lite svar..:)
 

gixxer600R

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
gsxr 97:a ombyggd till 01
gubben kan ha haft en dålig dag..
men 110 på motorvägen tycker dom nog att man ska hålla, om man nu inte ska köra av på en avfart så de inte e lönt o köra om, men är de lönt att köra om så ska man nog göra de.

mitt stora problem när jag tog kort o gick på körskola va att hålla hastigheten. hade kört bil i 4 år när ja tog kortet och då hade man ju börjat ligga 10-20 km övewr gränsen nästan lite hela tiden, och då hålla hastigheten på mc va inte ett dugg lättare:p
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
min körskolelärare sa att du kör motorcykel när jag tvekade vid omkörningar,han menade att man ska köra om inte fisköra det ska vara tempo , likadant vid luckor när man väntade i korsningar ser du en lucka kör även om inte han skulle hinna med, gäller även vid uppkörning du ska köra som om han inte var bakom
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jaså, du har hört att dom vill se att man kör hoj på uppkörningen? :rolleyes:

Självklart ska man ha viss attityd i trafiken, vågar man inte hålla gällande hastigheter så är man inte en lämplig trafikant.

OT, men det är grymt störande med fOlk Som blAndAr sToRa och sMå boKstÄvEr :gnissla
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jaså, du har hört att dom vill se att man kör hoj på uppkörningen? :rolleyes:

Självklart ska man ha viss attityd i trafiken, vågar man inte hålla gällande hastigheter så är man inte en lämplig trafikant.

OT, men det är grymt störande med fOlk Som blAndAr sToRa och sMå boKstÄvEr :gnissla
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Frugan kuggade häromdagen på första försöket.

För låg växel på högfarten. Rad 4a 600cc. Bottensvag.
JAG tycker att det är en hoj som behöver lite varv och har lärt att köra så. Jobbigt läge.

Det är ju ingen bottenstark 1000cc v-twin precis.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Man ska inte vara rädd för att ta för sig på motorcykel, du är en trafikant som alla andra på vägen. Däremot ska man inte hålla på sin rätt och där är skillnaden (köra som ett svin dvs.).

Att ligga bakom en lastbil och köra tycker jag är det värsta som finns. Hinner jag av någon anledning ikapp en lastbil så försöker jag passera så snabbt som möjligt. Dom blockerar inte bara synfältet kraftigt, utan det blir också turbulens bakom dom (ibland kraftig turbulens) och sen finns risken att lastbilen kör på något som kastas upp bakom släpet och träffar dig, en planka eller gren t.ex.

Kort sagt, det finns ingenting som talar för att ligga bakom en lastbil. Är det 110 väg så ska du snabbt och bestämt accelerera upp till den hastigheten och hålla den.

Utan att vara "en sån där" så tycker jag att han gjorde en korrekt bedömning.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Framgick det i ts inlägg att det var 110-väg? Kan väl lika gärna vara 90-väg?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Ort
Gävle
Hoj
CBR F4I Stunt
Då hade jag tur, hände exakt samma sak för mig, men jag hade 125a. Han sa till mig att köra om :) så då gjorde jag det, Klarade mig finfint ;)
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Om man inte kör lastbil då är det 90 som gäller :mattias

eller släp då är det 80 som gäller.

Eftersom TS inte körde lastbil med släp så är det bara o ta nya tag o beställa ny tid. Lycka till nästa gång sätter du det galant!
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Visst, men nu blev han ju kuggad för att han låg i 90. Då var skyltningen >90

Det är ju självklart att det kan skyltas lägre hastighter på motorvägar genom städer eller dylikt som tex vid vägarbete.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top