Upprop mot de svenska MotoGP-kommentatorerna!

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
:hihi
Eje satt bara och rättade Arthur hela tiden, sjukt tröttsamt...

Arthur var ju även sidekick till Robert Lavér(tror jag han hette) på SVT när de körde sina årliga GP-sammandrag på 90-talet och det kändes väl mest som en timmes tvångskommendering...

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Såg inte den här tråden förrän nu, har varit på resjobb och inte nätat.
Jag håller med Nyteknik till 100% i kritiken mot de svenska rr-kommentatorerna. För ett par år sedan, när de svenska kommentatorerna infördes och min dåvarande kabelTV-leverantör bara levererade Eurosport Nordic, gjorde jag ett identiskt upprop. Kanalen ifråga slog ifrån sig kritiken likadant då, om de överhuvudtaget gick att nå.

Det som saknas är i första hand engagemang. Roadracing på åskådarplats är underhållning, adrenalin, action - inte sävliga kommentarer, långa utvikningar och ännu längre pauser. De brittiska kommentatorerna är engagerade och med i matchen, det är helt enkelt inte de svenska - oavsett sakkunskap.

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
då vill jag slå ett slag för Johan Thorén.. oerhört entusiastiskt men nästan helt okunnig :hihi

Johan Thorén är väl det mest tragiska som finns när det gäller motorsportkommentatorer. :mad:

Snacka om att rabbla upp alla deltagare i varje kurva, det är väl vad han klarar av. Han verkar tro att kommentering av motorsport gäller vem som pratar snabbast inte vem som kör snabbast. Jag blir sa frustrerad när han kommenterar att jag byter kanal och tittar pa Mosaik istället.:huvet

En av de bättre är han som kommenterar Speedway, kommer inte ihag hans namn, Ejeborg kanske?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...