Uppskattad driftskostnad för villa?

Det är väl inget att hänga läpp för, även om det inte är toklågt för den ytan? Att hålla källaren varm med bara radiatorer är ju inte ekonomiskt men en golvvärmeinstallation är ju inte direkt gratis :näsblod
.

Nja det dyra med flvp är ju att dom aldrig funkar :mad:
Byta styrkort , kompressor haveri mm...

Nä , sjövärme borde ju vara nåt då jag har en sjö ca 40m bort från huset...fast det är ju inte heller gratis att installera synd nog.

Månadens elräkning ligger på 2700, då har jag för mig att det var 1800 (borde vara mer :confused: ) kliowatt. Vårt hus är byggt 03 och är på 140m2 enplan med flvp.

björn

Nja det dyra med flvp är ju att dom aldrig funkar :mad:
Byta styrkort , kompressor haveri mm...

Nä , sjövärme borde ju vara nåt då jag har en sjö ca 40m bort från huset...fast det är ju inte heller gratis att installera synd nog.

Vad är sjövärme och hur funkar det!?
Köper man rätt prylar så brukar pumparna inte krångla, kanske har du råkat ut för skräp?

Edit/stavfel och svordom...

Last edited:
Sjövärme är att man lägger kollektorn i sjön istället för att borra ner den i backen. Klart det bästa sättet att andvända en värmepump på.

Sjövärme är att man lägger kollektorn i sjön istället för att borra ner den i backen. Klart det bästa sättet att andvända en värmepump på.

Det låter som en framtida uppgradering för mina föräldrars hus, där har jag fångat en gädda ifrån vardagsrummet :hihi så det kan man kalla sjönära tomt...

Det låter som en framtida uppgradering för mina föräldrars hus, där har jag fångat en gädda ifrån vardagsrummet :hihi så det kan man kalla sjönära tomt...

Slemmig fisk på golvet.Låt mig gissa att din moder var måttligt exalterad...:rofl

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick