Min vägrade ju starta på cylinder 3 o 4. Så blev det så här sen: skruvade på dräneringsskruven, tomt! Ingen soppa till förgasaren alltså. Av med alltihopa igen, så upptäckte jag detta:
Här har jag dragit ut flottörnålen lite så det syns. Jag hade monterat den fel. Den ska sitta i skåran som syns i metallblecket på flottören, men det hade jag missat. Samma i andra förgasaren, men där funkade det ändå. Just här visade det sig vid prov att nålen satt kvar i stängt läge när flottören sjönk ner. Ingen soppa alltså. Toppen, problem solved.
Rengjorde lite samt monterade den så som den ska sitta. Nu följer den flottören upp och ner.
Så, tillbaka med allt, kranen på PRI en stund, sen prova starta. Hoppa igång direkt på 3:an och 4:an!
Sen kom problemet med 2:an tillbaka, samt att motorn segar sig låååångsamt ner i varv etc, gick halvkrassligt när jag körde... lustigt nog mycket bättre nu på kvällen när jag körde hem
Så, nya potentiella problem, eller så ska den bara ställas in bättre på blandskruvar, kolla tjuvluft mellan luftbox/förgasare etc, eller bara köras några mil och bli som folk igen.
Det blir nästa mekdag....