Esquire
Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Och avsändaren får pengarna snabbare om budet får kontanter eller? Hurdå? Genom att faxa pengarna eller?För att det inte är "budfirmorna" som ska ha pengarna utan avsändarna.
Och avsändaren får pengarna snabbare om budet får kontanter eller? Hurdå? Genom att faxa pengarna eller?För att det inte är "budfirmorna" som ska ha pengarna utan avsändarna.
Och avsändaren får pengarna snabbare om budet får kontanter eller? Hurdå? Genom att faxa pengarna eller?
För att det inte är "budfirmorna" som ska ha pengarna utan avsändarna.
ne de kommer med UPSPosten kan också...
Min brorsa beställde en Canyon landsvägscykel från GBR. Han fick bekräftelse om att den skickats men den verkade aldrig komma fram. Paketet efterlystes men ingen hade en aning om var det var. När han tre månader senare hämtar ut ett annat paket på Maxi i Olofström så ser han en stor cykelkartong ståendes inne på deras lager. Han frågade om det möjligtvis stod hans namn på paketet och mycket riktigt gjorde det det.... Personalen på paketutlämningen hade helt enkelt glömt att registrera paketet som mottaget, och ingen reagerade på en gigantisk kartong (i förhållande till hur litet utlämningsstället är) som alla fick gå runt, klättra över i tre månader!?
Behöver jag säga att halva cykelsäsongen passerat när han väl fick sin cykel?
Hur fan kan något företag välja att leverera telefoner till privatkunder med en så idiotisk logistiklösning?
Varför då lägga ut priser på varenda telefon, till och med direkt på startsidan? Till råga på allt med en liten knapp som det står "Köp nu" på. Det är ju inte direkt så att det står "rekommenderar pris" eller något, som det kan göra om man kollar på t.ex. någon generalimportörs hemsida.För att vi inte vill ha privatpersoner som kunder
Varför då lägga ut priser på varenda telefon, till och med direkt på startsidan? Till råga på allt med en liten knapp som det står "Köp nu" på. Det är ju inte direkt så att det står "rekommenderar pris" eller något, som det kan göra om man kollar på t.ex. någon generalimportörs hemsida.
Nämen jag vet. Jag ska starta en webshop. Men jag vill inte att någon ska köpa från den.
Det korta (och ganska bittra och lite ironiska) svaret: För att vi inte vill ha privatpersoner som kunder, framför allt inte såna som tror att de kan betala 59 kronor för frakt genom halva Europa, få det en dag senare och dessutom få det avlämnat precis den minut de själva önskar.
För att det inte är "budfirmorna" som ska ha pengarna utan avsändarna.
UPS tycker nog de e ens egen skyldighet att vara redo med pengarna/veta när dom kommer,Som tidigare sagts så är det budfirmorna som ska ha pengarna. Jag skulle t.o.m. kunna acceptera att betala kontant om de bara hörde av sig nå'n timme innan de dyker upp (eller att jag får ett mail några dagar innan).
Vad gäller kortterminaler så borde de väl inte vara sååå jävla dyra, har inte var och varannan strumpnasare på marknader så'na nuförtiden?
Frånsett detta så är jag annars nöjd med just UPS, brukar ta mellan 3 och 5 arbetsdagar när jag beställer från USA (har väl lite med rutinerna hos företaget jag beställer från att göra också antar jag). Amerikanska posten (USPS) har också funkat bra, fast då får man ju hämta paketet på det lokala postkontoret.
Schenker däremot är jag inte helt imponerad av. Saker som blir förstörda och saker som inte ens kommer fram. Och då är det grejer som bara ska skickas inom landet.
UPS tycker nog de e ens egen skyldighet att vara redo med pengarna/veta när dom kommer,
man vet ju ungefär vilken dag men fan inte när
nja det blev ju inte skadat ellet någor, var ju abra en packningRing och säg att du inte fått något paket och att dom får fixa fram ett nytt..
Inte ditt fel att dom slänger av det hur som helst.
Dessutom är det ju inte helt enkelt att veta vad den faktiska kostnaden för tull och moms blir. Det är ju beräknat på inköpspris + frakt (som man inte alltid vet exakt summa på) samt ett visst datums dollarkurs (om man nu köper från Amerikatt).
Som tidigare sagts så är det budfirmorna som ska ha pengarna. Jag skulle t.o.m. kunna acceptera att betala kontant om de bara hörde av sig nå'n timme innan de dyker upp (eller att jag får ett mail några dagar innan).
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|