UPS/DHL hjärndöda?

Qvicksilver

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Hoj
En röd grej
Ett alternativ för privatpersoner/företag är att ringa distributören och tala om att man vill hämta sitt paket själv på deras terminal. Då slipper man sitta hemma och vänta på chauffören...

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Kul att det har gått framåt.
Mins med visst obehag när jag kom hem en dag och det låg ett komplett enhandsvapen på min brevlåda, levererat av Schenker.

Visst det skulle till mig, men va fan bara lägga det på en brevlåda?

La dom ett handeldsvapen på din brevlåda?

Eller vad menar du?

qiucksilver,
hade jag vetat hur litet paketet var hade jag hämtat de med mopeden,

men liksom paketet med packnignen var dubbelt så stor som packetet med cylindern, :va

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Posten i Sverige är riktigt dumma i huvet, speciellt folket som kör ut "företagspaket" hittat lapp i lådan där det står

-Vi har sökt dig 8:15 men du var ej hemma var god hämta paket på närmaste utlämningsställe

-Nä du lille vän klockan 8:15 stog jag och onanerade bredvid ytterdörren så då tror jag inte ni var här.. eller jaha ni va förbi och lade lappen i brevlådan utan att knacka på o körde sen.

Eller som nu väntar på paket från USA som dom skickat tillbaka till USA 2 gånger för att jag inte varit anträffbar när företagspaket varit och sökt mig bredvid brevlådan för det är tydligen där man måste stå för att kunna få sitt paket för annars räknas man tydligen som "inte hemma" och kundtjänst kan inte svara på varför. Underbart företag

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Posten i Sverige är riktigt dumma i huvet, speciellt folket som kör ut "företagspaket" hittat lapp i lådan där det står

-Vi har sökt dig 8:15 men du var ej hemma var god hämta paket på närmaste utlämningsställe

-Nä du lille vän klockan 8:15 stog jag och onanerade bredvid ytterdörren så då tror jag inte ni var här.. eller jaha ni va förbi och lade lappen i brevlådan utan att knacka på o körde sen.

Eller som nu väntar på paket från USA som dom skickat tillbaka till USA 2 gånger för att jag inte varit anträffbar när företagspaket varit och sökt mig bredvid brevlådan för det är tydligen där man måste stå för att kunna få sitt paket för annars räknas man tydligen som "inte hemma" och kundtjänst kan inte svara på varför. Underbart företag

Hade du betalat med kreditkort innan dess ?

för isåfall kan dom ju inte skicka tillbaks de till usa, och hade dom gjort de hade jag nog hängslat 20 granater runt bröstet och stormat postkontoret med 50 kaliber :va

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
har hållit koll på paketet hela tiden o ringde i god när det var i sverige, men deras policy var att dom måste köra ut det tydligen, nu bad jag säljaren att skicka skiten till mitt jobb

betalt via paypal, har aldrig varit med om maken till strul

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
helt jävla sjukt,

här är iallfall en liten bild på härligheterna som kom :)
så nu blir de ut o övningsköra igen!
dsc00407nd.jpg

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
La dom ett handeldsvapen på din brevlåda?

Eller vad menar du?

qiucksilver,
hade jag vetat hur litet paketet var hade jag hämtat de med mopeden,

men liksom paketet med packnignen var dubbelt så stor som packetet med cylindern, :va

Förvisso i kartong, men ja ett enhandsvapen i .40S&W. Bara sådär...

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
måste ändra mina åsikter nu

DHL=suger dasse
UPS= :Bugar
förutom att de blev lite klöd med min adress igår så var dom riktigt snälla idag, pippiT här på forumet har varit till ofantligt stor hjälp, och chauförren med grejorna var snäll nog att ringa före så jag kunde möta han för o va säker han hittade rätt :)

Anytime. :tummenupp:krama

Horm

Meldem
Gick med
26 Jun 2007
Hoj
WR450
Det sjuka är ju ändå att man kan få saker skickade från andra sidan klotet, hem till dörren. För mindre pengar och på kortare tid än om man beställer från valfritt ställe i sverige.

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Kul att det har gått framåt.
Mins med visst obehag när jag kom hem en dag och det låg ett komplett enhandsvapen på min brevlåda, levererat av Schenker.

Visst det skulle till mig, men va fan bara lägga det på en brevlåda?

Då kan man ju undra hur funtad personen som sickar denna till dej är :tungan vapenlagen :tummenupp

Då man skickar vapen så finns det vissa regler hur man får göra detta ex vid servie mm :rolleyes:

Buden vet inte va det e i lådorna dom kan ju bara gissa ju :rolleyes:

//Robin

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jobbarkompisen väntade på ett paket från tyskland tror jag det var, han hade angivit att det skulle levereras till jobbet, i Torsdags var det lite panik (det var grejor till hans DH cykel och dom skulle åka iväg till fjällen i dag) så han ringde och kollade.

"Vi var förbi och skulle leverera i dag klockan 14:14, men det fanns ingen där"
Irriterad som fan sa han, jag får se om jag hinner åka ut och hämta det hos er i dag, men om jag inte hinner så kör ni ut det i morgon?
"Jorå, vi kör ut det i morgon om det inte är avhämtat innan dess"

Klockan 15 dagen efteråt, hade inte paketet kommit till jobbet, så då ringde han igen
"Vi var förbi och skulle leverera i dag klockan 14:14 men det fanns ingen där"
Då klev han in i bilen och hämtade det.

Till saken hör att det båda dagarna hade funnits fyra man som alla förväntade sig att paketet skulle levereras mellan 10:30 och 17:30.

Dom ljög alltså rakt ut för att slippa köra ut skiten, vilket dom har betalt för.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Jobbarkompisen väntade på ett paket från tyskland tror jag det var, han hade angivit att det skulle levereras till jobbet, i Torsdags var det lite panik (det var grejor till hans DH cykel och dom skulle åka iväg till fjällen i dag) så han ringde och kollade.

"Vi var förbi och skulle leverera i dag klockan 14:14, men det fanns ingen där"
Irriterad som fan sa han, jag får se om jag hinner åka ut och hämta det hos er i dag, men om jag inte hinner så kör ni ut det i morgon?
"Jorå, vi kör ut det i morgon om det inte är avhämtat innan dess"

Klockan 15 dagen efteråt, hade inte paketet kommit till jobbet, så då ringde han igen
"Vi var förbi och skulle leverera i dag klockan 14:14 men det fanns ingen där"
Då klev han in i bilen och hämtade det.

Till saken hör att det båda dagarna hade funnits fyra man som alla förväntade sig att paketet skulle levereras mellan 10:30 och 17:30.

Dom ljög alltså rakt ut för att slippa köra ut skiten, vilket dom har betalt för.
finns lathet inom alla yrken,

på mc verkstaden jag har sommarjobb på, skickar dom allt skitgöra till mig istället för o göra de själv, sen tar dom äran för de när allt e ihopsatt och klart

för första gången på 5 år har dom erbjudigt vi tvättar och putsar upp hojen åt dig gratis när kostnaden överstiger 1000 kr,

vem tror du får göra de :gnissla

Edit:
dom som leverar på UPS ser ju ut dom döda zombies, bleka i ansiktet med stora påsar under ögonen som är illröda

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Då kan man ju undra hur funtad personen som sickar denna till dej är :tungan vapenlagen :tummenupp

Då man skickar vapen så finns det vissa regler hur man får göra detta ex vid servie mm :rolleyes:

Buden vet inte va det e i lådorna dom kan ju bara gissa ju :rolleyes:

//Robin
Skickat helt i sin ordning från annat EU land och tydligt deklarerat på följesedel och frakthandlingar. Så inget brott mot någon vapenlag. Bara jävligt klantiga bud.

Pronger

wheeeeeeelie
Gick med
6 Mar 2006
Hoj
Yamaha Supermotard 2005
finns lathet inom alla yrken,

på mc verkstaden jag har sommarjobb på, skickar dom allt skitgöra till mig istället för o göra de själv, sen tar dom äran för de när allt e ihopsatt och klart

för första gången på 5 år har dom erbjudigt vi tvättar och putsar upp hojen åt dig gratis när kostnaden överstiger 1000 kr,

vem tror du får göra de :gnissla

Edit:
dom som leverar på UPS ser ju ut dom döda zombies, bleka i ansiktet med stora påsar under ögonen som är illröda

men godmorrron på dig, bara så du vet är det den nya som får göra all skit för det mesta

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati