Qvicksilver
Ny medlem
Ett alternativ för privatpersoner/företag är att ringa distributören och tala om att man vill hämta sitt paket själv på deras terminal. Då slipper man sitta hemma och vänta på chauffören...
Kul att det har gått framåt.
Mins med visst obehag när jag kom hem en dag och det låg ett komplett enhandsvapen på min brevlåda, levererat av Schenker.
Visst det skulle till mig, men va fan bara lägga det på en brevlåda?
Posten i Sverige är riktigt dumma i huvet, speciellt folket som kör ut "företagspaket" hittat lapp i lådan där det står
-Vi har sökt dig 8:15 men du var ej hemma var god hämta paket på närmaste utlämningsställe
-Nä du lille vän klockan 8:15 stog jag och onanerade bredvid ytterdörren så då tror jag inte ni var här.. eller jaha ni va förbi och lade lappen i brevlådan utan att knacka på o körde sen.
Eller som nu väntar på paket från USA som dom skickat tillbaka till USA 2 gånger för att jag inte varit anträffbar när företagspaket varit och sökt mig bredvid brevlådan för det är tydligen där man måste stå för att kunna få sitt paket för annars räknas man tydligen som "inte hemma" och kundtjänst kan inte svara på varför. Underbart företag
La dom ett handeldsvapen på din brevlåda?
Eller vad menar du?
qiucksilver,
hade jag vetat hur litet paketet var hade jag hämtat de med mopeden,
men liksom paketet med packnignen var dubbelt så stor som packetet med cylindern,
Förvisso i kartong, men ja ett enhandsvapen i .40S&W. Bara sådär...
måste ändra mina åsikter nu
DHL=suger dasse
UPS=
förutom att de blev lite klöd med min adress igår så var dom riktigt snälla idag, pippiT här på forumet har varit till ofantligt stor hjälp, och chauförren med grejorna var snäll nog att ringa före så jag kunde möta han för o va säker han hittade rätt
Kul att det har gått framåt.
Mins med visst obehag när jag kom hem en dag och det låg ett komplett enhandsvapen på min brevlåda, levererat av Schenker.
Visst det skulle till mig, men va fan bara lägga det på en brevlåda?
finns lathet inom alla yrken,Jobbarkompisen väntade på ett paket från tyskland tror jag det var, han hade angivit att det skulle levereras till jobbet, i Torsdags var det lite panik (det var grejor till hans DH cykel och dom skulle åka iväg till fjällen i dag) så han ringde och kollade.
"Vi var förbi och skulle leverera i dag klockan 14:14, men det fanns ingen där"
Irriterad som fan sa han, jag får se om jag hinner åka ut och hämta det hos er i dag, men om jag inte hinner så kör ni ut det i morgon?
"Jorå, vi kör ut det i morgon om det inte är avhämtat innan dess"
Klockan 15 dagen efteråt, hade inte paketet kommit till jobbet, så då ringde han igen
"Vi var förbi och skulle leverera i dag klockan 14:14 men det fanns ingen där"
Då klev han in i bilen och hämtade det.
Till saken hör att det båda dagarna hade funnits fyra man som alla förväntade sig att paketet skulle levereras mellan 10:30 och 17:30.
Dom ljög alltså rakt ut för att slippa köra ut skiten, vilket dom har betalt för.
Skickat helt i sin ordning från annat EU land och tydligt deklarerat på följesedel och frakthandlingar. Så inget brott mot någon vapenlag. Bara jävligt klantiga bud.Då kan man ju undra hur funtad personen som sickar denna till dej är vapenlagen
Då man skickar vapen så finns det vissa regler hur man får göra detta ex vid servie mm
Buden vet inte va det e i lådorna dom kan ju bara gissa ju
//Robin
finns lathet inom alla yrken,
på mc verkstaden jag har sommarjobb på, skickar dom allt skitgöra till mig istället för o göra de själv, sen tar dom äran för de när allt e ihopsatt och klart
för första gången på 5 år har dom erbjudigt vi tvättar och putsar upp hojen åt dig gratis när kostnaden överstiger 1000 kr,
vem tror du får göra de
Edit:
dom som leverar på UPS ser ju ut dom döda zombies, bleka i ansiktet med stora påsar under ögonen som är illröda
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|