Ursäkta mig Men vilka JÄVLAR säger jag!

kjellon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
-00, Ducati 996
stronzo skrev:
2231705 Ser man på? :tummenupp

Jag gick själv från en T595 Daytona 1998'a till en Ducati 916. För att inte
skapa onödig debatt mellan Triumfister och Italofiler, så ska jag bespara er
vad jag tyckte om det bytet!

Fast vi kan ju mullra ikapp sedan, tvärs över hamnbassängen! Jag hör ofta
någon på en Ducce ST4 (ST2?) från Semconhållet på morgnarna.

Stod och kollade på din Ducce häromdagen misstänker jag, det finns väl inte så många stående på "fel" sida av bassängen??!

Skit i att bespara oss denna debatt är otroligt nyfiken på vad du tyckte om ditt byte??!!
 
Last edited:

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Gbg
Hoj
Ingen
kjellon skrev:
2232099 Stod och kollade på din Ducce häromdagen misstänker jag, det finns väl inte så många stående på "fel" sida av bassängen??!

Skit i att bespara oss denna debatt är otroligt nyfiken på vad du tyckte om ditt byte??!!

Hehe, tror inte det var min Ducce du kollade på, klicka på min avatar här
till vänster så ser du hojen. <---

T595 är en OK hoj. Jag blev dock aldrig riktigt vän med den, svårt att sätta
fingret på varför, men ibland känns det bara inte rätt, tyckte bara att den
kändes - lite trist! *duckar*

Jag har en gissning och det är att jag är en förlorad twin-fanatiker. Jag
trivdes utmärkt på min TL1000s och även på min Paso 750 samt 900SS. Tre
cylindrar blev nog fasen en för mycket.

Min första 916 (har haft 3, är nu inne på en 996SPS) som jag köpte 2002 blev
precis den dröm som jag haft sedan den kom 1994. Ljudet, designen, de
olika lösningarna som Armando och grabbarna i Bologna fått fram. Jag skulle
kunna sammanfatta det såhär: 748/916/996/998 har DET! Vad DET står för
får du själv finna...och inte fan handlar det om någon löjlig "själ" - möjligen karisma.

Jag är dock ingen Ducatifundamentalist, det finns framför allt modernare
modeller som jag ställer mig ganska kall till.

KÖP och avgör själv. Trivs du inte så har du i alla fall ett andrahandsvärde
som är bättre än för de flesta andra hojar.
 

kjellon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
-00, Ducati 996
stronzo skrev:
2232271 Hehe, tror inte det var min Ducce du kollade på, klicka på min avatar här
till vänster så ser du hojen. <---

T595 är en OK hoj. Jag blev dock aldrig riktigt vän med den, svårt att sätta
fingret på varför, men ibland känns det bara inte rätt, tyckte bara att den
kändes - lite trist! *duckar*

Jag har en gissning och det är att jag är en förlorad twin-fanatiker. Jag
trivdes utmärkt på min TL1000s och även på min Paso 750 samt 900SS. Tre
cylindrar blev nog fasen en för mycket.

Min första 916 (har haft 3, är nu inne på en 996SPS) som jag köpte 2002 blev
precis den dröm som jag haft sedan den kom 1994. Ljudet, designen, de
olika lösningarna som Armando och grabbarna i Bologna fått fram. Jag skulle
kunna sammanfatta det såhär: 748/916/996/998 har DET! Vad DET står för
får du själv finna...och inte fan handlar det om någon löjlig "själ" - möjligen karisma.

Jag är dock ingen Ducatifundamentalist, det finns framför allt modernare
modeller som jag ställer mig ganska kall till.

KÖP och avgör själv. Trivs du inte så har du i alla fall ett andrahandsvärde
som är bättre än för de flesta andra hojar.
Det var inte din jag såg, upptäckte din profilbild. Hade jag sett den hade polarna fått dra mig ifrån platsen.
Var faktiskt ute och körde en -00 996:a häromdagen. Måste nog säga att trajjan blir lite som en padda i höga farter jämfört med Duccen. Duccen spetsar till sig lite mer i högre farter. Samt att cykeln är ju smal som satans!! underbar kontakt med cykeln. Detta måste jag säga att jag upplevde som oerhört positivt.

Till alla trajjafans....
Absolut inget fel på Daytona, underbar hoj samt otroligt snygg, men den känns inte lika tajt som 996an. Det är min upplevelse i alla fall...
 

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
Bästa sättet att ha hojen ifred är larm. Spyball eller liknande. En kompis införhandlade en Repsol CBR 1000. Parkerar den i ett inte alltför trevligt område. 1:a veckan tjöt den 3 ggr, efter det har den fått stå ifred.
 

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.
kjellon skrev:
2232421 Det var inte din jag såg, upptäckte din profilbild. Hade jag sett den hade polarna fått dra mig ifrån platsen.
Var faktiskt ute och körde en -00 996:a häromdagen. Måste nog säga att trajjan blir lite som en padda i höga farter jämfört med Duccen. Duccen spetsar till sig lite mer i högre farter. Samt att cykeln är ju smal som satans!! underbar kontakt med cykeln. Detta måste jag säga att jag upplevde som oerhört positivt.

Till alla trajjafans....
Absolut inget fel på Daytona, underbar hoj samt otroligt snygg, men den känns inte lika tajt som 996an. Det är min upplevelse i alla fall...

Testa en 999, hade själv "gamla" hyper tidigare. Förut var jag skeptisk som f-n till nya designen, men den har verkligen växt fram. Hojen i sig tycker iallafall jag känns riktigt bra. Lättkörd som tusan och riktigt bekväm (om man nu bryr sig om sånt).
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top