Utan körkort?

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
Goose skrev:
Håller med övriga delar i ditt inlägg, men jag tror faktiskt att de inte får preja någon hojåkare av vägen för trafikbrott, de avbryter jakten, kanske inte för att hojåkaren ska överleva utan mer för att inga oskyldiga tar skada.

Men jag kan ha fel

Det ska ju till mycket för att dom ska göra så, men visst kan dom i extrema fall.

Om jag inte minns fel så har det hänt också.

Med bilar är det väl inte SÅ ovanligt, men där sitter ju föraren lite säkrare också.
 

VTR_Tjejen

Rapido
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Honda VTR
Goose skrev:
Håller med övriga delar i ditt inlägg, men jag tror faktiskt att de inte får preja någon hojåkare av vägen för trafikbrott, de avbryter jakten, kanske inte för att hojåkaren ska överleva utan mer för att inga oskyldiga tar skada.

Men jag kan ha fel

Dom preja en hoj åkare i Sergelstorgs rondellen mitt på ljusa dan förra sommaren.
 

sturemannen

Sturemannen (utan hoj tråkigt nog)
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Markaryd
Hoj
Gsxr600 -98
bech skrev:
Enkel fråga, kör du eller har du kört MC utan behörighet för fordonet?

Enkel fråga 2, tar du/tog du MC kortet för att du inte ska bli fälld eller få böter när polisen stoppar dig eller tar du det för att du tycker det är viktigt att ha när du kör MC?
(Fråga 2 utgår ifrån att du har vanligt b-körkort samt lite trafikvett och erfarenhet).


Vore kul o höra åsikter.

mvh
Tjena..

jag köpte hojen innan jag fick kortet för att puscha på mig lite.. så jag körde hoj utan kort men bara på industri områden...

tog kort för att lagen säger det och om man blir man tagen många ggr så blir det nog dyrare än kortet...
 

mikkelrev

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
uppsala
Hoj
ingen än
Herre gud, gillar inte att höra att något slaskhufud ska åka runt i min fina universitetsstad och göra gatorna osäkra bara för att han inte klarar av att göra en uppkörning som normalt folk. Den som väntar på något gott, käre bach, och du lär dig så mycket mer på motorcykelutbildningen än att köra moped och cross, det känns som om du behöver lite riskmedvetenhet, kanske inte köra någon motorcykel förrän visdomständerna växer ut?

För övrigt kan man jämnställa dina argument om olovlig körning med våldtäkt, vad är problemet egentligen, polisen får ändå inte tag på mig och eftersom att jag inte kan skaffa en flickvän själv så får jag göra det olagligt, det blir ju skoj för mig på så sätt :banana

Tänk igenom om du verkligen är lämpad att sitta på en motorcykel, och kom tillbaks när du skaffat kortet så kanske vi kan ta en tur nångång runt i Fridegårds uppland: de många vägarnas landskap.
 

Kimpa_fzr

Karlsson
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Grums Värmland
Hoj
Kawasaki Gpx
KÖr utan kort nu.... dom tog det juh... men lite nojig blir man juh när man är i tätbybygt område å möter mc snuten :lol men men läropengar läropengar...
 

Enkie

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
ZX-7R -97, R1 -10, 888 -93
Inte så men.....fixar du att dra snuten/arna (när de sätter den sidan till) så kan du klara att fixa ett körkort också - den saken är säker.

Finns inga direkta fördelar att köra utan körkort - så det handlar helt enkelt om att det är en bra deal att ha ett körkort. Sedan kanske det händer olycksfall som gör att man får trampcykla ett tag men omväxling förnöjer heter det.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top