Utan körkort?

Buspojke

Professional skirt-chaser
Gick med
31 Jul 2005
Ort
3:e våningen
Hoj
Briggs & Stratton
bech skrev:
Driver du, är du ironisk eller bara allmänt okunnig? :p
Antagligen en vimsig blandning av dom alla... :)

Fråga 1: Har kört alldeles för många mil mellan körkorten om man säger så, men har faktiskt lyckats med konsstycket att 10-årsförnya min gällande lapp.

Fråga 2: Tar körkort så fort jag bara kan för att jag faktiskt tycker att man skall ha det när man är i trafiken (lite motstridigt mot ovanstående, jag vet, men sån är jag på gott och ont...)
 

Pernell

Mañana
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Sista sovjetstaten
Hoj
953cc japan
Mc kort tar man för att...

.. man måste ha mc för att få köra Mc. Punkt. Dum fråga.
Dessa regler är ju knappast uppsatta för att främja vårt kära lands BNP.
 

bech

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen än =/
*DanTheMan* skrev:
HaHa du e rolig du :) Jag garvar snart ihjäl mig...måste va ett flamebait det här!!!
Drar du en mc-snut med dom enorma erfarenheter ska jag käka upp mitt svettdrypande underställ.


Inte för o göra dig besviken men mcpolisen här i uppsala åker inte med R1or ialf.. Tydligen så toppa dom långt ifrån vad min 200sx gör och jag tvivlar grovt på att d skulle vara svårare att dra med en sporthoj.
Om vi endå utgår ifrån att MCpolisens mc går lika snabbt, hur ska han stoppa dig då? I sverige kan inte polisen göra hur dom vill, tragiskt men sant.

Ät upp ditt underställ mr "allvetarn".
 

Pernell

Mañana
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Sista sovjetstaten
Hoj
953cc japan
bech skrev:
Inte för o göra dig besviken men mcpolisen här i uppsala åker inte med R1or ialf.. Tydligen så toppa dom långt ifrån vad min 200sx gör och jag tvivlar grovt på att d skulle vara svårare att dra med en sporthoj.
Om vi endå utgår ifrån att MCpolisens mc går lika snabbt, hur ska han stoppa dig då? I sverige kan inte polisen göra hur dom vill, tragiskt men sant.

Ät upp ditt underställ mr "allvetarn".


Snälla, snälla, snälla sig att du inte är ute och drar oss i benen nu! Detta inlägg gjorde min, annars lite mediåkra, dag!
:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl
 

bech

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen än =/
Fan va trista människor det finns här. Alla verkar vara beroende av att vara övercoola och vill sätta folk på plats....

Varför inte bara knipa käft i stället om det inte passar?
 

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Solna
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
bech skrev:
D e ju inte direkt så att man tar körkort på en dag här i sverige och enligt mina tidigare moppe-erfarenheter samt VANLIG cykel så är d ingen större svårighet att skaka av sig polisen.
QUOTE]

Lite MP-varning i denna tråd, men jag måste bara kommentera!

Äsch jag skiter i att kommentera, det är ju så uppenbart vad jag skulle kommentera.
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
bech skrev:
Jo det håller jag med om, men vad gör man när man skulle kunna döda för att få köra mc?

Då tar man ett A-kort, precis som alla andra normalbegåvade människor.
Är man extra begåvad så ger man dessutom fan i att ta några längre utflykter innan kortet är klart.
Är man ofantligt begåvad så inser man också att ett A-kort inte per automatik innehåller "drasnutenkörskicklighet".
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
bech skrev:
Jag kan ju medela att jag dragit farbror blå X antal gånger med crossmoppe samt scooter + att jag har lyckats cykla ifrån en polisbil inne i stan (även om d tog en stund).
Om det får dig och må bättre så kan jag ju avslöjja att både pappa och styvmorsan är poliser.

Coolt killen :rofl
Nej jag mår inte bättre men tackar ändå för informationen.
Jag har bara lite svårt att inse hur du kan vara en sån übergrim mc-pilot bara för att du har hängt av fabror blå på en 3-växlad DBS?

Hoppas DTM dukar för två, nu ska det smaka med underställ :hihi
 

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
bech skrev:
Inte för o göra dig besviken men mcpolisen här i uppsala åker inte med R1or ialf.. Tydligen så toppa dom långt ifrån vad min 200sx gör och jag tvivlar grovt på att d skulle vara svårare att dra med en sporthoj.
Om vi endå utgår ifrån att MCpolisens mc går lika snabbt, hur ska han stoppa dig då? I sverige kan inte polisen göra hur dom vill, tragiskt men sant.

Skillnaden är kanske att polisens hojar inte står där med skuret ramlager efterssom oljan överhettade efter att ha kört fullgas i 10 minuter som din nissebil gör..

Seriöst sett så spelar topphastigheten mindre roll här, om din sporthoj gör 320 knyck så betyder det ju inte att du kan hålla detta ändå.. Dessutom har polisen ett annat bra vapen, det kallas radio och förstärkningar.

Och ska vi dra det ännu ett steg längre, om polisen anser att du utgör en fara för allmänheten kan han faktiskt preja av dej från vägen, även om det ska till rätt mycket för att det ska hända.
 
Last edited:

bech

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen än =/
POLISEN = överskattad.. Enda jag säger, sen kan ni grina gott fan ni vill.
 

Nicks

LIVE ON THE EDGE
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Sala
Hoj
hojlos
Fråga 1: Har kört utan körkort körde fram tills jag fick mitt kort
 

Herman Hedning

skit så länge hängslena håller....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
i skogen vid en sjö...
Hoj
Kryper runt på alla fyra, Kawa brute force 750....
bech skrev:
Jag kan ju medela att jag dragit farbror blå X antal gånger med crossmoppe samt scooter + att jag har lyckats cykla ifrån en polisbil inne i stan (även om d tog en stund).
QUOTE]



Hände detta innan eller efter du vaknade på den blöta fläcken!? :arsele
 

bech

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen än =/
Herman Hedning skrev:
bech skrev:
Jag kan ju medela att jag dragit farbror blå X antal gånger med crossmoppe samt scooter + att jag har lyckats cykla ifrån en polisbil inne i stan (även om d tog en stund).
QUOTE]



Hände detta innan eller efter du vaknade på den blöta fläcken!? :arsele


Jag drömde allt, nöjd nu?






KAN NÅGON ADMIN TA BORT DENNA TRÅD FÖR D VERKAR BARA FINNAS IDIOTER SOM INTE KAN FÖRA EN NORMAL DISKUTION?
 

Ducati for life

Guest
bech skrev:
Jo det håller jag med om, men vad gör man när man skulle kunna döda för att få köra mc? :). Grejjen är att jag ska ju ta kort men att ha en båge som bara står och man inte kan köra. D e ju som om när man är godisugen och brorsan har en godispåse som ligger framme, man vet att det är dumt att ta men om man tar lite så kanske han inte märker >=)


...och risken är ju hyfsat stor att du faktiskt kommer döda någon om du är så korkad att åka utan kort. Antingen smäller du någon annan eller så kör du väl av vägen och dödar dig själv. För jag utgår att om du ens tänker på att åka utan kort har du inget ansvars tänkande och / eller är en fartgalning utan omdöme = dålig kombination när man åker hoj...

Men vad vet jag, det verkar vara många här på forumet som åkt utan kort och klarat sig "bra"... :kocko
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
bech skrev:
Jag kan ju medela att jag dragit farbror blå X antal gånger med crossmoppe samt scooter + att jag har lyckats cykla ifrån en polisbil inne i stan (även om d tog en stund).
Om det får dig och må bättre så kan jag ju avslöjja att både pappa och styvmorsan är poliser.

Den här kommentaren borde man ju ta skärmdump på, och lägga upp som en "SH Hall of fame of stupid comments" eller nå't. Den skulle garanterat platsa i topp-10.
 

Ligatus

Flyter på botten
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Åre
Hoj
crf 450
bech skrev:
Fan va trista människor det finns här. Alla verkar vara beroende av att vara övercoola och vill sätta folk på plats....

Varför inte bara knipa käft i stället om det inte passar?


"Jag kan ju medela att jag dragit farbror blå X antal gånger med crossmoppe samt scooter + att jag har lyckats cykla ifrån en polisbil inne i stan (även om d tog en stund).
Om det får dig och må bättre så kan jag ju avslöjja att både pappa och styvmorsan är poliser." /bech

vem äre som tror att man e så övercool!? :tummenupp "ååhhh.. min nissan...." ja de e en bil, ingen hoj... kanske dax o styra upp en jag-kor-nissan-o-hatar-alla-sporthojaker.com för mr IT konsult!? men du verkar ju ha så mycke o gö, tur att du hinner avsätta tid för att sitta o klaga på alla här inne....
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Moralmode=on Om du inte kan ta körkort på en dag så borde du inte köra. Kan du köra så är det bara att plugga in teorin (det gör du LÄTT på en vecka om du är normalbegåvad) och köra upp. Kan du inte köra så får du lära dig det innan du kör upp... moralmode=off

Jag köpte båge som jag övningskörde på och tog en sväng då och då innan jag hade fått kortet, det handlade dock om någon månad typ och jag körde inte mycket alls..

- Johan

bech skrev:
Anledningen till att jag just ställde denna fråga var att jag själv funderade på att gå i dina fotspår :p. Dvs köra mc utan kort tills man lyckats ta kort.
D e ju inte direkt så att man tar körkort på en dag här i sverige och enligt mina tidigare moppe-erfarenheter samt VANLIG cykel så är d ingen större svårighet att skaka av sig polisen.

Där emot skulle jag nog aldrig våga sätta mig i en bil utan körkort. (fast jag har ju haft bilkort i 2 år snart)
 

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
bech skrev:
Fan va trista människor det finns här. Alla verkar vara beroende av att vara övercoola och vill sätta folk på plats....

Varför inte bara knipa käft i stället om det inte passar?

Tror de du sa har passar ganska bra in på dig....! :kocko
 

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Solna
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
GlennB skrev:
Och ska vi dra det ännu ett steg längre, om polisen anser att du utgör en fara för allmänheten kan han faktiskt preja av dej från vägen, även om det ska till rätt mycket för att det ska hända.

Håller med övriga delar i ditt inlägg, men jag tror faktiskt att de inte får preja någon hojåkare av vägen för trafikbrott, de avbryter jakten, kanske inte för att hojåkaren ska överleva utan mer för att inga oskyldiga tar skada.

Men jag kan ha fel
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top