Utan snus i två dagar nu!!!

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Okej har försökt förr, att sluta snusa alltså..... men den här gången mer på allvar, se vad man går för helt enkelt :crash

Börjar känna mig rätt ok utan nikotin nu men ibland får man såna ångest-attacker som precis just nu.... gaaaaaaah ge mig en snus.

Hur länge kommer dessa att hålla i sig tro? Synd att man ska festa fredag å lördag bara för då åker man ju dit igen förmodligen :rolleyes:

nåra tips å trix för att inte börja igen tack,hehe...

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
stoppa jord i burken och om du e så dum o försöker ta dig en snus på fullan såp :banana :crash

lillen81

försöker lära mig
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
numer en fireblade -00
själv lyckades jag hålla mig undan i 6 månader innan jag föll dit igen :kocko .. det gäller bara att ha självdiciplinen att inte smaka efter ett tag.. det e int e lätt.. bara att bestämma sig och sedan ta en dag i sänder .. (Har fortfarande inte lyckats. )

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
AleX skrev:
stoppa jord i burken och om du e så dum o försöker ta dig en snus på fullan såp :banana :crash

Det jävliga e ju att man kommer att bli bjuden, nån egen dosa tar jag ju inte med, men det är ju bara att tacka nej och ägna sig åt :öl :tuttar istället :banana

matsa

Sporadisk
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Tyvärr inte...
Lessen att behöva säga det här... Jag har varit utan snus i två månader nu, men jag har rökt som ett as varenda dag... Jag vill ha snus! Det är mycket trevligare.... :fakta

Julez

RESPECT MY ATHORITAH!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Bara Kwackasaki, och en dekaltrimmad 9-5 Aero
Ta inga nicko-plåster eller skit, då går värsta suget över efter ca 2 dagar... Ångestatacker har man kvar hela livet... Snus blir ju inte äckligare bara för att du slutat med det...

Varför sluta? Jag höll uppe i 9 månader men inte fan blev nåt bättre av det, njut av livet medans det varar :)

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
Ett tips är att du köper färsk ingefära, river den o formar den till en prilla.
Det både smakar gott o svider lite. Till skillnad från snus så får man en frisk andedräkt på köpet. Har prövat detta själv och lyckades hålla upp i 6 veckor... men så var man på en fest... :rolleyes:

Just give it a try!

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Äh, vad fan. Jag höll upp i 13 månader. Började med nikotugg den första månaden. efter 3 månader kändes det OK trots att suget fanns där. Efter ett halvår trodde jag att det var lugnt. Semestern kom och jag tillbringade 7 veckor med att renovera fönster. Kris! Började med nikotugg en period igen eftersom jag inte ville snusa. Trodde i min enfald att jag kunde feströka ibland, blev inte bättre av det om man säger så...
För 2 veckor sedan hade vi firmafest och jag rökte ett par cigg. Mådde illa och gav fan i att jag inte skulle snusa med motiveringen att jag hellre tog snus än rökte cigg och mådde dåligt. Funderade på detta dagen efter och kom fram till att jag skippar självbedrägeriet med att "festsnusa" och kör igång igen på riktigt.
Enda anledningen till att jag slutade var för att jag ville slippa vara beroende av nikotin, men jag väljer hellre det framför att mer eller mindre hela tiden känna suget efter snus eftersom jag tycker det är jobbigare. Har aldrig mått dåligt av snus kan tilläggas...
Ser det inte alls som ett nederlag, tvärtom! Jag är glad att jag började igen :)
Inte så mycket pepping kanske, men försök att hålla ut så länge det går, och funkar det inte så börja igen om du känner för det.

Ibland är det bättre att välja den "enkla" vägen.

Lycka till!

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Utan snus försmäktar vi på denna ö *Pippi långstrump*

btw! Jag fick en dosa idag som antagligen legat upp och ner på rullbandet i fabriken. Klistermärket från socialstyrelsen satt på locket och klistermärket runt om var upp och ner :3freak Den skall sparas.

Julez

RESPECT MY ATHORITAH!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Bara Kwackasaki, och en dekaltrimmad 9-5 Aero
Out_Spinner skrev:
Utan snus försmäktar vi på denna ö *Pippi långstrump*

btw! Jag fick en dosa idag som antagligen legat upp och ner på rullbandet i fabriken. Klistermärket från socialstyrelsen satt på locket och klistermärket runt om var upp och ner :3freak Den skall sparas.

Va det en general portion?

Söder

Köra på 2 hjul, varför?!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
R1 -02 **SÅLD** Suzuki GSR 600 -07
fogerty skrev:
nåra tips å trix för att inte börja igen tack,hehe...
Jag slutade snusa när jag piercade tungan..
Visste inte om att man var tvungen att lägga av med det innan jag piercade mig. Men det var ett enkelt val. Så jag sluta! Ville ju behålla piercingen :)
Hade nästan inget sug alls. Vilket förvånade mig, när jag hade snusat i ca 8 år.

Sen gick det ca 6 mån. hamnade på en fest. Börja dricka öl... Sen var det torsk!
Skulle "bara" smaka.. JO MEN VISST!!!!
Vaknade upp dagen efter och skaka som ett asplöv och var bara tvungen att ta en snus till.. Så nu har man ju snusat i ca 2 år.
Det är väl det som kallas karaktär tror jag... :fatta!

Så nu har jag insett, jag är TOKBEROENDE! Har ingen lust, sug, vilja att ens försöka sluta igen...

Inget vidare "pep-talk", men ska du sluta, lägg av med allt!!! Inget trams med plåster eller cigaretter. Och fixar du det så är strong!
Lycka till!

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Gå till doktorn o få Zyban utskrivet... det blockerar receptorerna så nikotinet har ingen effekt hur mycket du än använder snus/röker...
efter nåra veckor är du av med det...

Pettersson

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
KTM 625 SXC -05
Zyban är grymt effektivt. En polare till farsan som rökt typ två pack cigg om dan i 30-40 år fick testa zyban och blev helt fri efter ett rätt kort tag. Enda grejjen är väl att man måste bestämma sig mentalt för att man verkligen vill sluta annars spelar de väl ingen roll vilket medel man än tar. Själv ska jag sluta innan jag är 23 (19 nu) men det lär väl gå åt helvete. Tänkte sluta i sommras men vet att jag kommer börja storsnusa såfort jag rycker in så jag sket i den ideen.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
cRoC skrev:
Ambulans: Hur godkänner doktorn att man ska ha det egentligen?
Vad kostar det?

Ja de är rätt så dyrt... runt 1000 spänn för en laddning tror jag...
eller 10 spänn tabletten, Det faller inte under kostnadsskyddet. Men va kostar det att röka i 10 år... ? efter ett par månader med Zyban så är man av med problemet.. Ja de flesta allafall, Det är mkt effektivt.
Rent fysiologiskt så funkar de som så att .... i hjärnan har man receptorer som reagerar på nikotinet, Zyban gör så att dessa blockeras , varvid effekten av nikotin upphör.. oavsett hur mkt nikotin man intar.

Det finns nåra saker man måste uppfylla... inte ha Epelepsi bla. Men jag kan inte de där utantill... det måste du fråga doktorn om. Men medlet anänds mest för att sluta röka. Så det är bara att fråga efter det .... så löser det sig, såtillvida man inte har nåra bakomvarande sjukdomar som inte tillåter det.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
BJ_nkpg skrev:
Lessen att behöva säga det här... Jag har varit utan snus i två månader nu, men jag har rökt som ett as varenda dag... Jag vill ha snus! Det är mycket trevligare.... :fakta
Känner igen det där. Jag återgick till snus när cigarettkonsumtionen började närma sig trettio ciggissar om dan. En annan sak med snus är att man får så jäkla dåligt humör när man slutar och det är ett tillstånd som inte riktigt vill gå över med mindre än att man börjar snusa igen. Det hjälper inte riktigt att röka heller så det verkar som om det är något mer än nikotinet i snus som ger suget.

Jaja, får väl testa Zyban då. OCh skulle inte det hjälpa får det väl bli Haldol eller Litium :crash

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
ambulans skrev:
Ja de är rätt så dyrt... runt 1000 spänn för en laddning tror jag...
eller 10 spänn tabletten, Det faller inte under kostnadsskyddet. Men va kostar det att röka i 10 år... ? efter ett par månader med Zyban så är man av med problemet.. Ja de flesta allafall, Det är mkt effektivt.
Rent fysiologiskt så funkar de som så att .... i hjärnan har man receptorer som reagerar på nikotinet, Zyban gör så att dessa blockeras , varvid effekten av nikotin upphör.. oavsett hur mkt nikotin man intar.

Det finns nåra saker man måste uppfylla... inte ha Epelepsi bla. Men jag kan inte de där utantill... det måste du fråga doktorn om. Men medlet anänds mest för att sluta röka. Så det är bara att fråga efter det .... så löser det sig, såtillvida man inte har nåra bakomvarande sjukdomar som inte tillåter det.

Det där verkar ju vara ett jättebra medel, men det är ju lite fusk tycker jag. Nä jag ska sluta på egen hand utan några hjälpmedel. Jag ska :whip nikotinsuget hehe. Än så länge så går det bra, tredje dagen utan nu och bara stundvis sugen, bara att gå å tugga på en gardin ett tag eller nåt :hej

// Fogerty

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...