Utan snus i två dagar nu!!!

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Har själv försökt sluta en längre tid nu....
Men när jag börjar svettas och skaka så måste jag abra ha.. :rodnar

Har dragit ner en hel del.. men.....

Kan bara önska lycka till..

Trevlig helg!

//Lännström

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
jb skrev:
3 veckor på lördag. Jag är fortfarande sugen. Körde med NoNico ett tag (www.nonico.se).

Hur är Choice? är det ett bra surrogat inledningsvis?

Ska ta å lägga av jag med hade jag tänkt. lär väl riva huset hemma ett par gånger men det kanske det är värt.!?

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Jag är så jävla glad att jag slutade röka i januari och började snusa. Gjorde som sagt ett lungtest då o det visade sig att jag hade ca 60% syreupptagningsfömåga(långt det blev). Bestämmde mig då att nu får det fn vara slut. Röka ca 30 cigg om dan då. Bytte mot Grov portion :)
Det bästa e ju att en dosa med portion räcker i 3 dagar, så det blir 1 stock i månade = 180kr :)

Lycka till med din ickesnusning.

//R

Julez

RESPECT MY ATHORITAH!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Bara Kwackasaki, och en dekaltrimmad 9-5 Aero
Out_Spinner skrev:
Ja! Är den värd pengar? Har jag vunnit något? Får jag åka utomlands? :confused:

Jepp du har vunnit 2 årsförbrukningar General Portion. En årsförbrukning måste du ge mig för att jag nämde det för dig, kolla om jag kan få lös istället...

Nej skojjar bara, det är ganska vanligt att general-dosorna i plast hamnar upp o ner. Eller vanligt o vanligt men har sett det innan vid ett par tillfällen...

Julez

RESPECT MY ATHORITAH!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Bara Kwackasaki, och en dekaltrimmad 9-5 Aero
Silwer skrev:
En polare höll upp i 2år, men kände sug hela tiden.
Sägs att det är i nivå med att sluta med heroin.

Som heroin? Jisses... Därför jag föll tillbaka då...

Livet är ju inte detsamma utan snuset...
Maten smakar inte lika gott om man inte får lasta upp en prilla efteråt.
Morgonkaffet smakar inte hälften så fint utan snus...
Ölen porlar inte så fint ner i kistan när det inte ligger en prilla under läppen.
Min personlighet är inte densamma utan snuset helt enkelt.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Har hört att även sockerberoende är lika starkt som heroinberoende.... Fast va gör det i denna tråden??

En sak till.... Jag är beroende av SH, det är fan så jobbigt....

Å en grej till, lycka till fogerty!!! :tummenupp

:hej

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Snus är inget dödligt så varför sluta? njut av ditt liv så mycket du kan o spring inte runt och dra dig i håret för du är sugen.

Släng in en snus bara o luta dig tillbaka o njuuut!!!

Matti

Håll käften när du pratar med mig!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM RC8 R, KTM 450 SMR, KTM 690 SMC och en KTM 250 SX-F.
För mig är det ungifär 14 månader sen jag tog mitt sista snus. Har inte slutat utan jag bara provar hur länge jag kan hålla upp..... :kocko

Begäret var grymt i början och kommer än idag ungifär en eller två gånger i månaden så man vet inte vart man ska gräva ner sig....

Bästa är nog att göra som jag gjorde. Slutade helt tvärt en dag.. Inte som många gör att man börjar trappa ner på snusandet. Iof var jag svimmfärdig första veckorna och bättre blev det inte att man hade nytt jobb där man skulle försöka konsentrera sig :gnissla

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ni som skryter över era dosor med felvänd text..
Jag fick mini i min ettandosa, vad jag vet finns inte ettan-mini? :D Slå den :banana

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Har precis lagt in en härlig General-paj efter lunchen. Mmmmmmmm. Höll uppe i 2 år när jag pluggade då pengarna inte räckte till. Började snusa för 3 år sedan igen & humöret har definitvit blivit till det bättre. Varför sluta med något som förgyller vårt korta liv?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Det är ju härligt att lägga in en snus, egentligen skadar det inte så mycket. Lite pengar, men jag skippar godiset istället.

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Själv har jag inte snusat på 17 ÅR!! :D :tungan

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Själv har jag hållt mig ifrån snuset i drygt 3 veckor nu efter att ha snusat sen jag var 12/13år, är 23 nu. Kan säga att det är inte lätt, gått åt mkt tugummi och lite skällande på diverse människor i min omgivning :hihi

Det komiska var att jag inte alls skulle slute egentligen, utan det var lång kö på affärn en morgon påväg till jobbet som gjorde att jag slutade, orkade helt enkelt inte stå i kö :)

Men det är bara att kämpa på, har hört folk som säger att det bara är de 5 första åren som är jobbiga... :mad: :va :banana

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Ett enkelt råd... SLUTA INTE SNUSA!!!

Det finns ingen anledning till att sluta... Vissa säger att det är dyrt men vänd på det hela då! Snus kostar 19.50- ca 25:-, Tjejer tycker att det är äckligt med killar som snusar. Så snusar du så håller det bort tjejerna... Och vet du vad en tjej kostar per år???... Oj oj... "Och nu menar jag inte prostituerad"

//Score

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Score skrev:
Ett enkelt råd... SLUTA INTE SNUSA!!!

Det finns ingen anledning till att sluta... Vissa säger att det är dyrt men vänd på det hela då! Snus kostar 19.50- ca 25:-, Tjejer tycker att det är äckligt med killar som snusar. Så snusar du så håller det bort tjejerna... Och vet du vad en tjej kostar per år???... Oj oj... "Och nu menar jag inte prostituerad"

//Score

Hahahahaha, så har jag inte tänkt på saken, fan va brudar jag kommer få nu om jag lyckas sluta med snuset, får ju sälja hojen om man får tjej nu helt plötsligt :mad:

Nä det här går inte, kanske man ska ta snuset som finns i kylen istället... :rolleyes:

// F

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
har du svårt att hålla dig ifrån snuset så kan du ju ta en trevlig backpacker semester i asien i ett år, finns inget snus att köpa och om du vill köra "the hard way" så tar du med dig så lite pengar så att även om du träffar på en svensk med snus så har du inte råd att köpa en dosa av honom!

funkade för mig i 8 månader...

sprang dock genom passkontrollen på arlanda när jag kom hem, raka vägen till pressbyrån och köpte en dosa...

herregud så underbart!

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
Som sagt lycka till! Försökte sluta snusa i sommras senast hållde mig en dag :va tycker att det är alldelles för gott..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Näe, sluta inte snusa! Jag ska precis köpa aktier i Gothia så nu har jag börjat snusa ännu mera än innan! Seså, iväg och köp en stock snus, ha den under kudden och se till att ALLTID ha en prilla inne! Gör som jag, snusa grov på dagen och portion på natten, då behöver man inte vakna upp på morgonen och må dåligt för att man har nikotinbehov :) Men de borde komma på nåt botemedel som motverkar att man snusar sönder hela läppen ibland :( Ibland får jag ryck och har bara färskt snus inne hela tiden och då på kvällen/natten så känns det som en bonde har plogat hela insidan av min läpp och det svider nåt fruktansvärt! Det är enda dåliga bivekrningen jag har upplevt av snus (förutom att ha svalt snus på natten när man inte har använt portion) så nån anledning till att sluta snusa finns det ju inte? Men man kan ju dra ner på det.......

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024