Utan snus i två dagar nu!!!

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Therudeboy skrev:
Har man varit så jävla dum att börja så behöver man inte försöka va smart nog att sluta.
Enkelt att säga när man aldrig provat. :tungan

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
fogerty skrev:
Okej har försökt förr, att sluta snusa alltså..... men den här gången mer på allvar, se vad man går för helt enkelt :crash

Börjar känna mig rätt ok utan nikotin nu men ibland får man såna ångest-attacker som precis just nu.... gaaaaaaah ge mig en snus.

Hur länge kommer dessa att hålla i sig tro? Synd att man ska festa fredag å lördag bara för då åker man ju dit igen förmodligen :rolleyes:

nåra tips å trix för att inte börja igen tack,hehe...

Märkligt. När jag slutade snusa var helgerna bäst. Var aldrig sugen på att snusa på fyllan lr dagen efter heller för den delen. Har rökt en del också och lagt av. Det här var ju inga tips kom jag på :) Full som ett ägg nu men skriver ganska scyrra ändå.

Skorpan

Guest
-Lowrider- skrev:
Läste förresten en artikel om snusning,,kommer inte ihåg allt som stod i den,men bla att en dosa snus innehåller ca 2000 kemikalier varav en del var riktigt ruskiga att läsa att de fanns i snuset.
Nä nu jädra ska jag också sluta :brinnerup
även om det nu oxå är skadligt så är det trots allt bättre o snusa än o röka :fakta
gå in på länken o läs lite o kolla på filmerna så ser du-det var då man fick sej en tankeställare
http://www.slutarokalinjen.org/skador.htm

Skorpan

Guest
JoS skrev:
Ge fan i att sluta. Jag höll upp i ett år och ökade 10 Kg i vikt. :rolleyes: Det är inte värt det. :D

Jag har inte orkat läsa alla inlägg innan detta tyvärr...

Ärligt så har jag faktiskt hållit upp i över ett år med snusen men har nu gett efter igen bara för att gå ner i vikt. Innan jag slutade så hade jag snusat och/eller rökt i över 10 år. Jag väger nu föör mycket!

Att sluta snusa eller röka sitter i din hjärna. Vill du så kan du. Sviktar din motivation eller om du är svag så faller du tillbaka. Enkelt.

Jag slutade tvärt. Jag hade ett halv cigarettpaket kvar när jag slutade med ciggen samt en (1!) snus kvar när jag slutade med snusen (ca 3 år senare tror jag). Jag kastade/ciggen samt gav bort sista snusen till en jobbarkompis.

Att sluta röka medans du fortsätter att snusa är enkelt. Sluta snusa efter att ha rökt är en ren dj**la pina. Skall du sluta röka skall du ge fan i snuset. Snuset är värst att sluta med.

När jag "slutade" med snus så körde jag med Fishermans frend - Salmiak för att dämpa snusbegäret. Det funkade faktiskt riktigt bra. Jag åt så många att jag "torrfjärtade" mest hela tiden! :hihi Att känna smaken av sin mun utan snus är vidrigt första dagarna! Konstigt var det.

Börja inte med nikotin överhuvudtaget ungdomar. Det är ett helvete att sluta.

/Å. terfall
snuset blir lättare o lägga av med,har vart utan ibland o sånt sug som det var med ciggen är det inte,inte för mej iaf...
nu får våren komma så man kan köra lite hoj o glassa istället :4skrika

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Har sunsat i 10år, bestämde mej för att sluta. Jaha nu har jag gjort det 4v sedan. Inte faan va det någe svårt, nästan så jag blev besviken över hur lätt det är att sluta. Det enda jag använt är vanliga tuggumin för att göra något med munnen.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Det handlar bara om vilja. är ni övertygade om att ni ska lyckas så gör ni det, även om det kan vara tufft i början. Slutade själv för fem år sedan och har inte ångrat mig en sekund. Bry er inte om de som har misslyckats och vill dra med er i fallet utan bit ihop och kämpa på.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Har också lagt ner det intresset, det var lätt som en plätt i början.. sen efter 3 veckor då jäklar.. :D höll man på att klättra på väggarna., då och då känner man sig supersugen men det är bara att bita ihop så går suget över efter en 30 min. Vågar inte festsnusa elr liknande, sen kan man bara konstatera att man har rätt mycket pengar över varje månad som man inte hade förut...

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
fogerty skrev:
Okej har försökt förr, att sluta snusa alltså..... men den här gången mer på allvar, se vad man går för helt enkelt :crash

Börjar känna mig rätt ok utan nikotin nu men ibland får man såna ångest-attacker som precis just nu.... gaaaaaaah ge mig en snus.

Hur länge kommer dessa att hålla i sig tro? Synd att man ska festa fredag å lördag bara för då åker man ju dit igen förmodligen :rolleyes:

nåra tips å trix för att inte börja igen tack,hehe...

Enda nyårslöfte jag ger varje år och håller......."Jag ska aldrig sluta snusa..." :D

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024