Utebliven garanti, hur tänker ni?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Denial, eller det tar vi då.

Outsägligt trött på mcverkstäder som myglar, t ex den nordskånska firman jag köpte av.

Man vill göra rätt och ha någon pålitlig att fixa det som kräver mer. Han som gör de avancerade jobben åt mig brukar få laga sånt som stora finfirman sabbat och det är inte lite.

De blåste mig på en service som sen kostade 11 1/2. Skurna länkar, det missade jag men varför ställer de ens ut hojen sån? Det är senaste och också sista hojen från dem.
 
Last edited:

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Bryr man sig verkligen om en sketen stämpel på en bil som gått 15k mil? Är ju bara typ 3-5k mil innan allt på en modern bil börjar jävlas o inte minst på en Ford eller Kina bil.
Om det är en stämpel som säger att kamremmen har bytts men om den inte har det har det väldigt stor betydelse.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Om det är en stämpel som säger att kamremmen har bytts men om den inte har det har det väldigt stor betydelse.
Stämpeln är ju bara en stämpel egentligen.

Om det finns en stämplad service vid tex 15000 mil så förväntar jag mig att specen på den servicen är exakt vad tillverkaren säger ska genomföras vid 15000 mil. Inte bara olja och oljefilter om serviceboken säger att det är 33 andra saker som också ska göras såväl rena byten av saker och ting som kontroller och okulära inspektioner.
Är servicen inte utförd enligt vad serviceboken säger så ska det tydligt framgå.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Stämpeln är ju bara en stämpel egentligen.

Om det finns en stämplad service vid tex 15000 mil så förväntar jag mig att specen på den servicen är exakt vad tillverkaren säger ska genomföras vid 15000 mil. Inte bara olja och oljefilter om serviceboken säger att det är 33 andra saker som också ska göras såväl rena byten av saker och ting som kontroller och okulära inspektioner.
Är servicen inte utförd enligt vad serviceboken säger så ska det tydligt framgå.

Det finns en anledning att jag hoppade av som förste mekaniker på Volvo o började med byggnation.

1 var lönen på Volvo branth så var det en grund lön som började öka med % när verkstan tjänat en viss summa varje månad, jag kan garantera att det finns inte en verkstad i Sverige som servar standard bilar som gör allt enligt service schemat..

Det är andra orsaken att Jag hoppade av.
Jag är för pedantisk för att jobba på en verkstad.

Men i bästa världar så vill man ju tro att allt blir gjort, för 3-4 år sedan skulle alla verkstäder kvalliters certifieras för att få bort avarterna. Tror det är runt 13% av alla verkstäder som är certifierade o vid kontroll fuskade dessa lika mycket som innan.

Tyvärr är det så här, därför gör jag allt skälv oavsett vilket fordon som det gäller.

Sedan finns dom här små verkstäderna som har 1-2 mekaniker som verkligen brinner för det dom gör, men dom är få.
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top