"utnyttjade tjejer"

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Än en gång undrar jag hur en del killar e funtade? & förstör för oss andra som är ganska normala iaf.
Läs det här & kommentera gärna men SKIT I SPYDIGA KOMENTARER!! För då kan det lika gärna va...

"Hur är man som kille funtad om man helt iskallt utnyttjar en tjej? Jag och flera tjejer i min omgivning har blivit utnyttjade på ett eller annat sätt, det har handlat om pengar, sex och makt. Varken jag eller dem jag pratat med mår särskilt bra nu efteråt och några känner även skam, över att de varit så "lättlurade". Men hur ska man då veta, vem som kommer lura en, i början när allt är så puttinuttigt och sött? Det finns egentligen inga tydliga tecken, men det gemensamma för många män har varit att de är otroligt sociala och verbala, de pratar omkull folk (och nej, jag menar INTE att alla sociala män är svin). Men den sidan, försvinner allteftersom förhållandet fördjupas, eller den förvrids snarare. Den visar sig allt oftare för främmande kvinnor eller väninnor, men själv får man bara hån tillbaka. I samma veva börjar mannen upptäcka alla "fel" hos kvinnan och jämför henne gärna med hennes väninnor eller andra kvinnor i omgivningen. Det visar sig att man har fel vänner, konstiga syskon, blivit för tjock, har fel attityd, fel utseende (som i början var helt perfekt). Så vad gör kvinnan? Jo, nu har det oftast gått så långt så hon dumpar vännerna, går ner i vikt, köper nya kläder och försöker passa upp på mannen. Men hjälper det? Nej, inte mkt, för nya "fel" upptäcks ständigt och de fysiska förändringarna hos kvinnan tar aldrig slut, man vill till slut bara behaga. Lever man med en sån man blir man väldigt duktig på att anpassa sig och skapar sig en ofta en bra yta utåt. För man vill ju som kvinna absolut inte (jo, det vill man, men ändå inte) att ngn ska upptäcka vad som händer, eftersom man själv tillåtit det att hända. Det är ju pinsamt! Iaf, många kvinnor har även blivit slagna. För att de sagt sin mening, sagt emot och bara försökt vara sig själva. Och har man fått tillräckligt med stryk så lär man sig att hålla sig undan. Man lär sig hur mannen fungerar och anpassar sig själv helt och hållet efter honom, allt för att försöka skapa lite ordning i allt kaos. Man sätter sig själv åt sidan och allt man känner och upplever stannar inombords. Gråter och ventilerar gör man sen när ingen ser, eller tar ut det över omgivningen, kollegor eller de få vänner som orkat stanna kvar. Ganska vanligt. Ett par av de kvinnor jag känner sitter i dagsläget även med skulder. Skulder upp över öronen! De har löst lån, betalat av till kronofogden, köpt dyra "leksaker" som männen velat ha och manipulerat kvinnorna till att köpa. Och när förhållandet väl är över, pengarna är slut och mannen drar vidare till nästa kvinna, då får man sitta där och snällt betala, eftersom det är en själv som skrivit under kvitton och fakturor. Många vet inte ens hur många ställen eller företag de har skulder till eftersom mkt skett bakom deras rygg, kom ihåg att männen ofta varit mkt verbala och därmed "snackat bort" personal, har de haft en kod eller kort så har allt varit ok och de har handlat på. Känner till ett flertal solklara fall. Men företagen åker oftast inte dit på det eftersom det skett under kvinnans ansvar. Även om hon själv inte känt till det. Men lämnar man kort och dylikt framme så får man skylla sig själv. Tråkigt att upptäcka är det iaf, att man inte kunde lita på den man höll kär. Och hur är det med maktkänslan? Mår man verkligen bra av att styra en annan person såhär? Av att se sin partner gråta av smärta (såväl fysisk som psykisk) och rädsla? För mig är det helt åt helvete fel! Det är svårt att komma tillbaka efter en sån här erfarenhet. Man vet inte vem man kan lita på, särskilt män blir extremt synade. Och den ekonomiska oredan får man försöka städa upp så mkt man bara kan. Men det svåraste måste vara, att som sagt, lära sig lita folk igen. Man dömer folk ständigt och förstår inte till slut att någon kan göra en god gärning för en utan att kräva något i gengäld.

Lägg dock märke till att allt detta är en ganska lång process, allt händer inte på en vecka... Och tänk på att du garanterat känner någon kvinna som sitter i en liknande sits som den här, som kanske vill ha din hjälp för att komma loss för att hon själv kanske inte orkar eller vågar. Själv har jag varit med om vid några tillfällen att jag blivit "hunsad" eller inkastad i husväggar offentligt. Tänk om bara en endaste person hade gått emellan... Det enda som krävs är egentligen att man är lite envis och frågar gång på gång på gång om allt är ok, och att man är lite uppmärksam, många kvinnor lämnar hintar åt höger och vänster. Och jag vill att ni ska förstå att det inte är kärleken som håller en kvar, utan rädslan för en eventuell hämnd och en oviss framtid. Kärleken är blind... Till en början. Sen orkar man bara inte käfta emot längre."

Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Måste bara säga att tjejen i brevet och hennes väninnor måste dras till "fel" killar. Klart att både tjejer och killar blir "utnyttjade" av varandra även om jag inte tycker om att använda det ordet. Dock på en helt annan nivå.
Situationen som hon beskriver är ju absurd, kan inte komma på att någon mina bekanta eller bekantas bekanta skulle ha råkat ut för något ens i närheten av detta förutom ett fall med grav alkolism inblandad. Och då hade de båda lika stor del av kakan.
Dags att ransaka sig själv och fundera på hur man lever om man gång efter gång råkar ut för liknande. Hon borde ju känna igen mönstret...

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Inga spydiga kommentarer? Glöm det.

Hur är man som kille funtad om man helt iskallt utnyttjar en tjej?

Hur är man som tjej funtad om man hänger ihop med en sådan kille är det första jag undrar över. Ge f*n i att gnälla över saker som du KAN göra något åt.

Så vad gör kvinnan? Jo, nu har det oftast gått så långt så hon dumpar vännerna, går ner i vikt, köper nya kläder och försöker passa upp på mannen.

Och detta är ett normalt beteende?

Jag är så förbannat trött på kvinnor som gnäller över att killar är svin, när de själva så enkelt kan göra slut på sitt "lidande".

Visst, det finns killar som beter sig riktigt svinaktigt gentemot kvinnor, men dessa är i minoritet. På något sätt verkar dessa rötägg ändå vara de som attraherar flest kvinnor, vilket resulterar i att män i allmänhet får ett dåligt rykte.

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Jag känner oxå igen mig på flera punkter.
Det händer att mannen tjänar mer pengar och till sist i ett sånt där snett förhållande så blir han bara en pengamaskin.
Han får inga pengar över tills sig själv utan allt ska gå till familjen.
Gemensam ekonomi heter det så vackert, men många ggr är den inte så gemensam.
Bara mina tankar.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Hulken_1 skrev:
Jag känner oxå igen mig på flera punkter.
Det händer att mannen tjänar mer pengar och till sist i ett sånt där snett förhållande så blir han bara en pengamaskin.
Han får inga pengar över tills sig själv utan allt ska gå till familjen.
Gemensam ekonomi heter det så vackert, men många ggr är den inte så gemensam.
Bara mina tankar.

Amen. Varför lyfts inte sådant fram i samma utsträckning?

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
rougie skrev:
Och visst är det tur att det inte finns kvinnor som utnyttjar män!

Jo det e klart att det gör d! Men oftast är det männen som sjunker så lågt att dom slår!

//Simon

Min mamma stog ut med en sån där jävel i många år!!
Men jag älskar min halvsyrra även fast idioten är hennes far!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Man kan väl inte tycka så mycket annat än att den sorts män som beskrivs i texten är ena kräk. Men bortsett från misshandelsdetaljen så känns det som att utnyttjandegrejen är könsneutral och att assymetriska relationer drabbar utan avseende på kön. Byt ut orden "män", "han" osv till "kvinnor" och "hon" så hänger den fortfarande samman lika bra (eller dåligt om man så vill för den bär inte riktigt det självupplevdas prägel. Den är stereotyp.).

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
McB skrev:

Hur är man som tjej funtad om man hänger ihop med en sådan kille är det första jag undrar över. Ge f*n i att gnälla över saker som du KAN göra något åt.

Nej kan inget göra tyvärr! Gnälla?

Jag är så förbannat trött på kvinnor som gnäller över att killar är svin, när de själva så enkelt kan göra slut på sitt "lidande".

Enkelt? Tyvärr vet du nog inte vad du snackar om....

Visst, det finns killar som beter sig riktigt svinaktigt gentemot kvinnor, men dessa är i minoritet. På något sätt verkar dessa rötägg ändå vara de som attraherar flest kvinnor, vilket resulterar i att män i allmänhet får ett dåligt rykte.

//Simon

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
McB skrev:

Tjejen i fråga är det verkligen synd om. Du som inte har nån förståelse, men har mjällschampo kan nog inte se det än idag.
Tjejen ser sin man som den han var en gång i tiden. När de träffades var han perfekt, han var snäll, rolig och behandlade sin tjej som om hon var hans drottning.
Nåt händer på vägen.
Han slutar att trivs med henne och kan inte göra slut eftersom han inte tål att vara ledsen och att vara tillsammans med en person han inte gillar gör att ahn mår ännu sämre. efter ett tag kommer en massa gliringar, han slutar att bry sig om henne, han ser bara det han kan tjäna på.

Hon har noll förståelse varför denne man som älskar henne gör så och då måste det ju vara fel på HENNE. Hon älskar honom med. Han däremot har slutat med det.....
Hon gör allt för honom in i sista stund men inser oftast med hjälp av sina nära att han är fel man för henne och lämnar honom. I många fall slutar det även med en tragedi där han stryper henne för att hon lovade ju att aldrig lämna honom.......
Han vägrar finna sig i att vara ensam och går till hämndattack.
Han blir så chockad att han utför drastiska åtgärder som mord och ångrar sig djupt efteråt och begår självmord.
Han tar sitt eget liv bara.

Han kan inse vad han hållit på med och tar tag i sitt liv och hjälper tjejen i fråga att själv komma till rätta med skulder, vänner etc.
Detta är dock sällsynt då mannen oftast är en mycket svag person till psyket.

Detta är ett verkligt problem och mer utbrett än du kan föreställa dig McB och det är verkligen riktigt synd om tjejen i ovan nämnda fall. Till detta kan man komma med råd som att hålla sig till sina vänner, tala med föräldrar eller fråga dig vad du egentligen skall med en sån man till!!!

Tjejer utnyttjar även män, det är sant. Men som kvinna är man mer utsatt.

750RR

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
OBS!

Är inte ute efter "PAJKASTNING" vill bara höra lite komentarer.
I och med att jag blev lite upprörd över det jag läste...
& tjejer är inte heller alltid perfekta...

//Simon

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
maverick_750rr skrev:
Tjejen i fråga är det verkligen synd om. Du som inte har nån förståelse, men har mjällschampo kan nog inte se det än idag.
Tjejen ser sin man som den han var en gång i tiden. När de träffades var han perfekt, han var snäll, rolig och behandlade sin tjej som om hon var hans drottning.
Nåt händer på vägen.
Han slutar att trivs med henne och kan inte göra slut eftersom han inte tål att vara ledsen och att vara tillsammans med en person han inte gillar gör att ahn mår ännu sämre. efter ett tag kommer en massa gliringar, han slutar att bry sig om henne, han ser bara det han kan tjäna på.

Hon har noll förståelse varför denne man som älskar henne gör så och då måste det ju vara fel på HENNE. Hon älskar honom med. Han däremot har slutat med det.....
Hon gör allt för honom in i sista stund men inser oftast med hjälp av sina nära att han är fel man för henne och lämnar honom. I många fall slutar det även med en tragedi där han stryper henne för att hon lovade ju att aldrig lämna honom.......
Han vägrar finna sig i att vara ensam och går till hämndattack.
Han blir så chockad att han utför drastiska åtgärder som mord och ångrar sig djupt efteråt och begår självmord.
Han tar sitt eget liv bara.

Han kan inse vad han hållit på med och tar tag i sitt liv och hjälper tjejen i fråga att själv komma till rätta med skulder, vänner etc.
Detta är dock sällsynt då mannen oftast är en mycket svag person till psyket.

Detta är ett verkligt problem och mer utbrett än du kan föreställa dig McB och det är verkligen riktigt synd om tjejen i ovan nämnda fall. Till detta kan man komma med råd som att hålla sig till sina vänner, tala med föräldrar eller fråga dig vad du egentligen skall med en sån man till!!!

Tjejer utnyttjar även män, det är sant. Men som kvinna är man mer utsatt.

750RR

Tack!

//Simon

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
maverick_750rr skrev:
...Du som inte har nån förståelse, men har mjällschampo kan nog inte se det än idag...
Det är en handkräm som stramar upp huden och gör den mjuk och fin. Många har sanningsvittnat om synbara resultat mot hudens fina rynkor efter endast två veckors användnng. :D

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Visst, det är jättetråkigt att sånt här händer, något annat har jag aldrig påstått. Det jag menade med mitt inlägg var att tjejen ska stå på sig istället för att låta sig hunsas, vilket hon tydligen har gjort.

Nej kan inget göra tyvärr! Gnälla?

Det var riktat till personen som författade texten, inte dig som inläggsförfattare.

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!