"utnyttjade tjejer"

Gixxer Mike

Guest
Watson:..läs detta så fattar du kanske vad vvi pratar om.

om man är medveten så kan man undvika det men 99% av fallen så märker man inte av att man succesivt blir just MANUPILERAD..vilket sker utan att man själv är medveten om det.

SKULLE man veta eller själv se att man blir det så tacka faan för det inte händer..poängen är att det sker succesivt så man inte märker av det utan det är oftast omgivningen som märker det först.

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Grrrrrrrrrrrr efter att ha läst den här tråden vågar man ju fan
alldrig inleda ett nytt förhållande. :skrämd

Många kloka ord har skrivits och några mindre kloka.

Ja är på den linjen att har man alldrig suttit i skiten så har man kanske lite svårare att förstå vad det handlar om så de så.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Killen verkar va en reko kille, tills han börjar vantrivas och inte kan ta sig ur situationen, för att han inte förmår. För han älskade nog henne med som hon en gång var.

Tjejen behöver nog tänka över sin livssituation om den här historien hela tiden är återkommande. Dags att vakna och lära sig känna igen mönstret i tid, innan man faller dit.
Även kvinnan älskade nog mannen, för den person han en gång var.

Människor förändras. Människor växer ifrån varandra, blir olika. Det behöver nog människan lära sig, ta till sig på djupet.
Om hon nu faller för sånna killar. Då ska hon försöka att lära sig vara ensam. Man måste alltid börja med sig själv. Känner man inte sig själv kan man ju aldrig lära känna någon annan, på något sätt. Vet man inte vart man står, vad man gör, känner o.s.v. Hur ska man då kunna visa vem man är, tycker och står för?
Om man är en väldigt flyktig personlighet så är det extremt lätt att vända kappan efter vinden på det där sättet, (dumpa vännerna, behaga o.s.v.), då är man aldrig riktigt densamma som man en gång var.
Det är svårt att alltid älska en sån person tror jag. Som aldrig riktigt är sig själv och har en egen personlighet.
Man kan ju tycka om folk för de är snygga.
Älskar gör man för att man verkligen KÄNNER för någon.
Älskar någon gör man ju för vad personen ÄR. :fakta Inte för vad den kan vara..

Är det inte så?

oj vad långt det vart :rodnar

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Men fakta är ju att snubben har brukat både fysiskt våld, psykiskt våld och även utnyttjat tjejen ekonomiskt och det finns ingenting som ursäktar det.
Gör man så har man inte alla proppar i skåpet det borde väl alla förstå och hålla med om iallafall :confused:

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Såg på Ed, ni vet på 5:an. Han sa i slutet på ett program nått me att kvinnor drar sig till dumma gubbar för dom vet att det skiter sig efter ett tag, å dom egentligen bara är rädda för att binda sig. Självklart sa det snyggare än jag men det är ju värt en sketen tanke.

Ps Damer kan fan va värre en oss ds

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Kloka ord från TT...

Nu har jag inte lusläst denna tråd men fått lite olika synsätt på saken...

Alltsåå... jag kan faktiskt INTE förstå hur en kille lyckas driva en tjej sååå långt.

OM hon hade försökt att hitta sig själv o bygga upp ett självförtroende mellan varven så kanske hon inte hade behövt bli sådär hunsad....

Självklart är alla utrustade med mer eller mindre självförtroende.. men man måste nog lära sig att lita mer till sig själv än andra. Så att ingen kommer åt att tjuva sig in i ens integritet o sabba den...

Upp till kamp...!!!

killar som är ynkryggar o slår tjejer... :smasha

:fatta! tjejer som borde vakna ur sin koma..

PS: Jag vet vad en ynkrygg vill säga... och jag hamnade inte i koma... jag drog..!!

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Madhonda skrev:
Kloka ord från TT...
Nu har jag inte lusläst denna tråd men fått lite olika synsätt på saken...
OM hon hade försökt att hitta sig själv o bygga upp ett självförtroende mellan varven så kanske hon inte hade behövt bli sådär hunsad....
Självklart är alla utrustade med mer eller mindre självförtroende.. men man måste nog lära sig att lita mer till sig själv än andra. Så att ingen kommer åt att tjuva sig in i ens integritet o sabba den...

PS: Jag vet vad en ynkrygg vill säga... och jag hamnade inte i koma... jag drog..!!

Jag kan bara hålla med.
Du är härmed mitt bevis på att om man känner sig själv på djupet, så vet man vem som ska sitta vid rodret, så att säga.

Ofta är det samma tjejer som halkar in på den här tråkiga linjen hela hela tiden. (som hon som skrev texten) Och det är klart, vet man inget annat är det väl svårare att förstå när och varför man ska dra sig ur.
Men känner man sig själv utan och innan, DÅ vet man:" Det här gillar jag inte. Jag drar mig ur och det gör mig inte mycket, för jag är inte rädd att vara ensam. Om jag så ska vara ensam resten av livet, tänker jag inte stanna i något där någon försöker styra mig".

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Tinatjejen skrev:
Jag kan bara hålla med.
Du är härmed mitt bevis på att om man känner sig själv på djupet, så vet man vem som ska sitta vid rodret, så att säga.

Ofta är det samma tjejer som halkar in på den här tråkiga linjen hela hela tiden. (som hon som skrev texten) Och det är klart, vet man inget annat är det väl svårare att förstå när och varför man ska dra sig ur.
Men känner man sig själv utan och innan, DÅ vet man:" Det här gillar jag inte. Jag drar mig ur och det gör mig inte mycket, för jag är inte rädd att vara ensam. Om jag så ska vara ensam resten av livet, tänker jag inte stanna i något där någon försöker styra mig".

Ja ja, om det bara vore så lätt jämt.....

Nästan som Agneta Fältkvist, hon gjorde slut för sitt ex behandling, se hur det är med den biten nu.

En stark person klarar allt tydligen, inget hindrar en stark person, inte ens en psykopat som även psykologer och läkare kan ha svårt att se.

Vidhåller dock fortfarande att personen som behandlar en person så är det stora problemet och är den som behöver hjälp med för få riktiga värderingar

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Liwa1 skrev:
Ja ja, om det bara vore så lätt jämt.....

Nästan som Agneta Fältkvist, hon gjorde slut för sitt ex behandling, se hur det är med den biten nu.

En stark person klarar allt tydligen, inget hindrar en stark person, inte ens en psykopat som även psykologer och läkare kan ha svårt att se.

Vidhåller dock fortfarande att personen som behandlar en person så är det stora problemet och är den som behöver hjälp med för få riktiga värderingar

Eh, VART har jag skrivit att en stark person klarar allt?

Livet gör en stark. Det vet jag av erfarenhet.
Man klarar inte allt med en gång. Men är man stark i sig själv så tar man sig ur eller gör något åt saker i tid, oftast snabbare än en osäker människa.

Har heller inte sagt att det inte är fel på killen och att han/hon behöver vård. Men jag koncentrerade mig på tjejen i det här fallet.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
TT

Skrev aldrig att du sagt något om en stark person i mitt inlägg

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli