Liwa1
Supermedlem
Dee_cati skrev:Vissa fall som du beskriver kanske det inte finns möjlighet till hjälp, men i många finns det hjälp, det gäller bara att hitta den. Vad tror du tex att din granne som har hört dig skrika varje kväll av att din pojkvän har slagit dig säger när du knackar på hans dörr och frågar om han kan köra dig till sjukan eller kanske en avlägsen släkting?
Jag vet fall där det funnits personskydd på plats 24 timmar om dygnet på platsen där den tidigare misshandlade tjejen befinner sig, men där hon ÄNDÅ har valt att gå tillbaka. Och kom för fan inte och säg att hon går tillbaka pga av rädsla ENBART! För hon känner väl fortfarande kärlek till denne man som tidigare hotat och misshanldat henne men som nu lovar att allt ska bli bra igen. Även om killen ifråga redan har 4 domar på sig för kvinnomisshandel och har gjort samma sak varje gång hon har återvänt. Vad är det för människa som kan återvända till ett sådant förhållande, förklara det för mig och förklara samtidigt för mig på ett bra sätt varför hon inte är en idiot. Starkt uttryck att kalla denne någon idiot men just nu finner jag inte bättre ord för denne någon.
Grannar stänger dörren ibland av räddsla för inte bli inblandade.
Som jag skrev så spelar det ingen roll om det är kille eller tjej.
Visst är kärleken stark och man hoppas att allt ka bli bra och den andra ska bli som när man träffades. Det är svårt att förstå varför en del väljer att gå tillbaka gång på gång. Det kan bero på mycket. Rädsla vara och klara sig själv, kärlek, hotet , barn och mycket mycket. mer.
Du kommer aldrig kunna förstå hur nedbruten en person kan vara i ett sånt här läge och varför den inte lämnar personen om du inte varit där själv. Så kalla inte personen idiot.
Ändra din fråga till:
Vad är det för människa som behandlar en person så där?
Det tråkiga är att allt det här händer och det kan vara kille som tjej som blir drabbad. Det är det som är grundfelet i första hand, att behandla någon så fel.