Utomlands-tips (Trött på regnet!!)

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
Nä, nu är jag så less på allt jävla vatten som bara forsar ner från himlen!!
Har avbrutit semestern 2 veckor i förtid eftersom att det känns skit att ödsla bort dessa dyrbara dagar hemma där man i varje fall bara kan sitta inne pga regnet.

Kommer att dra utomlands under hösten istället.
Skulle gärna vilja ha tips om olika resmål.
Krav/önskemål jag har är:
* Det ska finnas värme = minst +25-30 grader varmt.
* Det får gärna vara billigt att leva där, är ju oftast lika dyrt eller dyrare än i Sverige numera att leva utomlands...
* Självklart ska det vara minst +24 i vattnet (är badkruka :rolleyes: )
* Har inga krav på att det ska vara en Party-ö

Vart har ni varit? Vad har ni att rekommendera?
Thailand har ju varit lite av ett drömresemål, men det kostar ju sin slant också.
Är inte så mkt för att bara köpa en flygstol och sen klura ut allt när man kommer ner om vart man ska bo osv, vill helst ha det fixat när jag kommer fram.

//W

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Cypern är väldigt varmt och varmt i havet. Det var tillochmed varmare i havet än poolen. Fint vatten också, vi gick ut på stan och åt varje kväll, det var gång avstånd till allt. Har inte så mycket mer att säga men fråga om du vill nåt.

Men jag rekommenderar cypern. Ta inte nåt sånt där hotell med mycket svenskar, så jäkla tråkit.

ITZHAK

Musikalernas Robin Hood
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Kulturraket
Jag har följt väderprognoserna slaviskt under flera månader nu och det verkar som att Spaniens mellersta och sydligaste delar har väääääldigt fint väder hela tiden!

Jag vet inte hur det är med ni andra, men jag känner mig riktigt manad att sticka från hela skiten och bara packa med plånbok, båge och tandborste. :mad:

Sabla skandinavien... Har aldrig varit så arg på vädret förut! :huvet

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
DJM skrev:
Cypern är väldigt varmt och varmt i havet. Det var tillochmed varmare i havet än poolen. Fint vatten också, vi gick ut på stan och åt varje kväll, det var gång avstånd till allt. Har inte så mycket mer att säga men fråga om du vill nåt.

Men jag rekommenderar cypern. Ta inte nåt sånt där hotell med mycket svenskar, så jäkla tråkit.
Kan först och främst meddela att temperaturen i medelhavet just nu är runt ~20 grader (=svinigt kallt för att vara i slutet av juli). Kom hem från Samos i lördags, så min rapport torde vara tämligen aktuell. Frågan är bara om det finns några andra bra platser med schysst vattemtemp. att åka till för rimliga priser som inte ligger just kring medelhavet. Men det är bara till o leta, hoppas du hittar något :tummenupp

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Spiken skrev:
Kan först och främst meddela att temperaturen i medelhavet just nu är runt ~20 grader (=svinigt kallt för att vara i slutet av juli). Kom hem från Samos i lördags, så min rapport torde vara tämligen aktuell. Frågan är bara om det finns några andra bra platser med schysst vattemtemp. att åka till för rimliga priser som inte ligger just kring medelhavet. Men det är bara till o leta, hoppas du hittar något :tummenupp

Okej, för förra eller förrförra året var det uppemot 30grader vid cypern iaf. Riktigt skönt. Men då ska jag hålla tyst då.

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
Gissar på att jag nog inte lär vara ensam om att ha dessa planer, att åka i okt/nov.
För det här jävla pissvädret som varit nu lär ju ha fått de flesta att tänka i samma banor. Så billigt lär det nog inte direkt bli :arsele

Funderar lite på Kanarieöarna, de ligger ju rätt långt ner så där bör det ju vara hyfsat varmt i vattnet. Beror iofs på de strömmar som går där ute.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Waiden skrev:
Gissar på att jag nog inte lär vara ensam om att ha dessa planer, att åka i okt/nov.
För det här jävla pissvädret som varit nu lär ju ha fått de flesta att tänka i samma banor. Så billigt lär det nog inte direkt bli :arsele

Funderar lite på Kanarieöarna, de ligger ju rätt långt ner så där bör det ju vara hyfsat varmt i vattnet. Beror iofs på de strömmar som går där ute.

Kanarieöarna är också fint! det var lite kallare i vattnet än medelhavet och blåste rätt mycket. Men annars var det helt ok. Finns ju vulkaner man kan gå upp på och så. Strömmar finns det inte där.

Gregor

äcklos päcklos
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
KTM EXC 125 -02 [lätt-mc reggad]
Waiden skrev:
Nä, nu är jag så less på allt jävla vatten som bara forsar ner från himlen!!
Har avbrutit semestern 2 veckor i förtid eftersom att det känns skit att ödsla bort dessa dyrbara dagar hemma där man i varje fall bara kan sitta inne pga regnet.

Kommer att dra utomlands under hösten istället.
Skulle gärna vilja ha tips om olika resmål.
Krav/önskemål jag har är:
* Det ska finnas värme = minst +25-30 grader varmt.
* Det får gärna vara billigt att leva där, är ju oftast lika dyrt eller dyrare än i Sverige numera att leva utomlands...
* Självklart ska det vara minst +24 i vattnet (är badkruka :rolleyes: )
* Har inga krav på att det ska vara en Party-ö

Vart har ni varit? Vad har ni att rekommendera?
Thailand har ju varit lite av ett drömresemål, men det kostar ju sin slant också.
Är inte så mkt för att bara köpa en flygstol och sen klura ut allt när man kommer ner om vart man ska bo osv, vill helst ha det fixat när jag kommer fram.

//W

Sri Lanka är najs! varmt och gött, varmt i vattnet, svin billigt och inte så dyrt att åka dit =)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept