Utskälld av fransmaffian

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Tja det är märkligt hur vissa tänker, har åkt hoj i många år och till o med i år uteslutande sporthojar. För mig har det alltid varit klart att man hälsar på varann oberoende hoj modell men så är det ju inte längre tyvär.

När jag kommer på motarden så vinkar alla sporthojar men franstomtarna höjer inte ett lillfinger, när jag sadlar om och glider fram på meanstreaken är det tvärtom. Nu ska jag villigt erkänna att jag kör dessa hojar på olika vis men inte fan byter jag personlighet :confused:

Så min uppmaning till alla hoj åkare fortsätt heja på varann oberoende vad vi åker på för hur man en vrider på det så är det ju känslan av frihet vi söker och en del får den vid 200+ o andra vill bara tuffa runt medans andra får en kick av att åka bakslang(själv gillar jag alla tre :D )

Trevlig hoj sommar o ta det lugnt i trafiken det finns bilar där.

Gabor

Guest
dainesebiker skrev:
Det var ju kul, blyhögar med fransar :lol :lol :lol

Ska vi vara eleka ??? kråmpråmar heter det....Vet ni hur man får väghållning på en Harvard Perkinsson ???....man förtynger den med ytterligare 50 kg kråm, då får man nämligen ett högre marktryck..och det kallas väghållning.....

Kråmpråmar lutea mest när dom står på sidostöd.....

Eller när de ligger i diket....

Last edited:

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Jag hälsar aldrig på okända män i läderpyjamas? Hur vågar ni göra det? :confused:

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Honda VT750DC
Marals76 skrev:
Kommer från o med nu ALDRIG hälsa på en blyhög med fransar, visst finns säkert folk som är vettigare men det bryr jag mig ej om.

Mjaha, så du tycker inte du är lika generaliserande som de du fördömer då?

Själv vinkar jag till och med till mopedister när jag har tråkigt .. en del kör i diket i rena förskräckelsen.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Smeddie skrev:
Mjaha, så du tycker inte du är lika generaliserande som de du fördömer då?

Själv vinkar jag till och med till mopedister när jag har tråkigt .. en del kör i diket i rena förskräckelsen.

Nej det tycker jag inte då jag aldrig skulle hoppa på någon för deras val utav motorcykel. Sedan är det högst 3/10 som orkar slänga upp handen när man kommer på vägcykeln.

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
tassen skrev:
Ska vi vara eleka ??? kråmpråmar heter det....Vet ni hur man får väghållning på en Harvard Perkinsson ???....man förtynger den med ytterligare 50 kg kråm, då får man nämligen ett högre marktryck..och det kallas väghållning.....

Kråmpråmar lutea mest när dom står på sidostöd.....

Eller när de ligger i diket....

tror inte det går att köra i diket med en sån dära kromad buss ens om man försöker! väääääldigt sällan man sett en sån framföras i högre hastighet än 90!!! :hihi :hihi :hihi

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Honda VT750DC
Marals76 skrev:
Nej det tycker jag inte då jag aldrig skulle hoppa på någon för deras val utav motorcykel. Sedan är det högst 3/10 som orkar slänga upp handen när man kommer på vägcykeln.

Nu skojar du väl lite med mig iaf .. skrev du inte att du aldrig skulle hälsa på chaufförer av blyslädar mer (or words to that effect)? Jaja, spelar ingen roll, du hälsar på dem du vill hälsa på .. så hälsar jag på resten. :va

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Smeddie skrev:
Nu skojar du väl lite med mig iaf .. skrev du inte att du aldrig skulle hälsa på chaufförer av blyslädar mer (or words to that effect)? Jaja, spelar ingen roll, du hälsar på dem du vill hälsa på .. så hälsar jag på resten. :va

Jo det stämmer bra det. Fram tills idag har jag alltid hängt ut handen. Dock har man redan sedan tidigare undrat vad tusan man håller på med då bra mycket mindre än hälften orkar släppa styret o vara lite trevliga.
Saken som hände idag fick bara bägaren att rinna över.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Marals76 skrev:
Stannade hojen o köpte en glass. Sitter brevid cykeln och tar det lungt när det dyker upp 2 par med fransar så långt ögat kan nå....
När de ser mig stannar de upp och tittar på cykeln och säger sedan att ligister som oss inte borde få åka på vägarna.
Typ det enda jag får fram är öhhhhhh va????
Ligister som ni klarar vi oss utan. Ligga o köra som dårar och luta cyklarna i varje kurva. Men så ni kör är vi förhoppnings av med er inom en snar framtid :kocko
Kommer från o med nu ALDRIG hälsa på en blyhög med fransar, visst finns säkert folk som är vettigare men det bryr jag mig ej om.

Hade prylat dem direkt på plats.

*ligister* - nä, sånt kallar man inte folk :rolleyes:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Marals76 skrev:
Jo det stämmer bra det. Fram tills idag har jag alltid hängt ut handen. Dock har man redan sedan tidigare undrat vad tusan man håller på med då bra mycket mindre än hälften orkar släppa styret o vara lite trevliga.
Saken som hände idag fick bara bägaren att rinna över.

Äsch, va nu inte sån...

I år har det endast varit 12 räknade soldagar så när man väl är ute hälsar alla som man stöter på när man gasar.

:hej

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
dom som inte hällsar, dom vänder man å kör ikapp å så ger man dom en riktig utskällning... så dom inte vågar göra annat än hälsa i fortsättningen. :tungan :tummenupp

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Hmm.. Jag hade nog vänligt påpekat att snittåldern på förolyckade på mc är 38 år... Sen hade jag nog undrat lite försynt om dom hade genomgått en riktig uppkörning eller om dom hittat sin a-behörighet i ett paket frukostflingor.

Spelar lixom ingen roll vad man kör så länge man inte använder huvet. Eller har en satans otur.

/Lucky9

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
"skit kör skit" sade ett jättehäftigt Custom/HD-gäng när jag parkerade bredvid dom utanför Lelles i Uppsala. Sen har jag märkt att dessa coolingar nästan aldrig bemödar sig att heja så jag har slutat gjort det mot dom också.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lucky9 skrev:
Hmm.. Jag hade nog vänligt påpekat att snittåldern på förolyckade på mc är 38 år... Sen hade jag nog undrat lite försynt om dom hade genomgått en riktig uppkörning eller om dom hittat sin a-behörighet i ett paket frukostflingor.

Spelar lixom ingen roll vad man kör så länge man inte använder huvet. Eller har en satans otur.

/Lucky9

:lol :lol :rofl :rofl :rofl

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Lucky9 är coolast hittils :)

Jag hade nog blivit så irriterad att jag inte kommit på något kaxigt att säga :p
Men jag i stil med, jag har alltid drömt om en sån du har, en finlandsfärja på hjul utan bromsar.

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Kromonanist skrev:
..Ligister som ni.. luta cyklarna i varje kurva...
:rofl :3freak Jepp.. han fick a-kortet med frukostflingorna.

Kromonanist skrev:
Men så ni kör är vi förhoppnings av med er inom en snar framtid.
:va :kocko Jävla miffo, molotov i tanken.

Har nästan slutat hälsa på dessa kromputsare, ca 2/10 hälsar ju tillbaka.. men iofs med en HD är det väl livsfarligt att släppa styret.

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Smeddie skrev:

Ha ha! Det har hänt mig oxå! Han totalkvaddade sin moppe! :hihi
Synd bara att loken inte oxå kör i diket när man kör om dem...

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Lucky9 skrev:

/Lucky9

Som Lucky säger! Hälften av alla mc-olyckorna är återfalslknuttarna så står för.
Var reportars om det på nyheterna för ett par veckor sedan. Och man blir inte förvånad.
Sitta så konstigt, och sedan behöva bromsa för något, med något som har bromsar som
KANSKE skulle vara bra på en 100kg moppe, inte en 350kg´s cab.
Fast som vanligt kommer man ju på alla dem rätta kommentarerna efteråt.
Men skönt då man har orden där, då det händer.
Påpeka att man har utbildning för hojen, så därför kan köra hojen.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år