Utskälld av fransmaffian

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Mesktomten skrev:
Hahaha!!! Du skulle ju ha frågat om det var kaptenen själv som talade och hur länge dom skulle ligga i hamn!
Ahahaha :D:D:D
Jag hälsar faktiskt fortfarande på alla jag möter oavsett hoj... i mån av fart dock. Tänker inte riskera att köra av vägen för att hälsa ^^
Det är sällan någon inte hälsar tillbaka här nere iaf... men om det är någon som inte hälsar tillbaka så kan du ge dig fan på att han har fler fransar än ögat kan uppfatta, alt. en mycket fräck jeans/läderväst.
Ska jag tillägga att personen i fråga oftast kör hoj designad för ca 50-60 år sedan?
Motorn är vanligtvis ungefär lika välutvecklad som den generella amerikanska SUV:ens :]

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Vi är ett gäng som brukar ha en sk OffroadWeekend varje år.
Avslutar alltid resan på en MC-träff, som har fokus på HD/Choppers.
Minns en stor HD-snubbe som kom fram till mig, glodde på min Husky,
och klämde fram "Fan, en sån där vill jag också ha!" :hihi
Vi har åkt dit i 4år nu..
Får alltid schysst mottagande.
Fast förvisso, det finns ju alltid surmuppar i varenda krets..

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Blade 929:a
Har råkat ut för att nån inte har hälsat tebax när jag har hälsat å då har det faen varit en nån sån däringa 30-tals sak me felinstäld förgasare som inte går rent...

(hoppas fransarna trasslar in sej i bakhjulet....... :D )

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Blade 929:a
Knasknutten skrev:
. Ligga o köra som dårar och luta cyklarna i varje kurva.

Luta i kurvorna????
E det en ny tekniK?

nej nej nej..... den här tekniken är inte ny....du ska givetvis ha en hand lite nonchalant på ratten, å så lutar du dej mot passagerar stolen å sneglar (genom solglasögonen naturligtvis...) ner i urringningen på din passagerare av motsatt kön! Detta gör man helst i kurvor eftersom man då har en centrifugal-kraft att skylla på om du blir upptäckt! :tuttar :banana

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Det är inte bara 20-24 åringar med mindervärdeskomplex och R1:or på akutmottagningen även om de är överrepresenterade. När jag tänker efter är det nog Firebladeförarna som är värst (eller sämst) /Dr Hising[/QUOTE skrev:
Va fan :confused: Firebladesförarna :confused: Kan man köra omkull med en Honda??

"CRF 450..... 4:an stumt, framhjulssäpp... Isätra" eller hur det nu var...

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Zephro skrev:
en nån sån däringa 30-tals sak me felinstäld förgasare som inte går rent...

Vi hade en kurs på ett utvärderingsverktyg för mätningar nu i veckan på jobbet, det var AVL som höll i den och de gör en massa konsultjobb åt diverse företag. Hur som helst, kursledaren (en Österrikare som lät som Arnold) påstod -på fullaste allvar- att när han varit i Milwaukee och hjälpt dem med programmet så hade de efterfrågat en speciell funktion i programmet för att utvärdera misfire, för det var det som gav det karakteristiska ljudet... De kör avsiktligt så. :hihi

Vet inte om det verkligen är sant, men kul är det...

/J

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
kul att jävlas med Hd åkare o liknande med att säga att de ska åka hem o trimma mopederna :tungan
bara för att dom inte vågar lägga ner i kurvorna så kan man ju inte komma o skälla på alla som åker sport,motard eller liknade hojar finns idioter som kör glidar hojar ochså ju :gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Varför ska det alltid vara "vi mot dom", dom åker motorcykel dom med.

Alla motorcyklar har olika användningsområden, och vi föredrar att köra på olika sätt, men vi kör motorcykel, låt det ena oss mot den stora gruppen som avskyr motorcyklar av alla sorter.

Låt oss hålla igen med kritiken mot fransnissarna, så kanske dom inte faller in i hetsen mot sporthojar, utan tar "vår" sida i debatterna.

Den enda som stannade på en populär MC väg i somras när jag hade lite problem, var en "fransnisse", plastraketerna blåste förbi utan att slå av.
Fransnissar är bra att ha som kompisar, för dom har ofta verktyg med sig!
(obs, detta var bara ett konstaterande, ingen kritik mot kvaliteten på deras hojar :) )

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
blev omkörd idag när ja puttrade fram i ca 100kmh .. av 10 blyslädar, varav en "övningskörde" :huvet låg väl å puttrade i 120 130 ungefär... men de e ett satans gott muller i de maskinerna..

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin