Utskälld

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jaha då har det hänt för andra gången att man får på skallen för att folk tycker att hojen låter för mycket. Starta hojen nere på firman och låter den gå varm, detta endast för att jag ska kunna köra in den. Då hör jag någon skrika, hojta och vissla som en tok. Killen ser helt vansinnig ut och verkar vilja döda mej.
Ungefär likadant va det förra gången för ca 2 veckor sedan. Men dom med dom feta tunga 1500cc harly hojarna med raka rör dom får gasa precis när dom vill 01:30 utanför mitt fönster. Å inte klagar jag då.

Å jag som tycker min hoj är ganska så tyst. Vad göra nu? börna sönder bakdäcket vid deras hus på nätterna eller ska jag bara skratta åt dom?

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Le, vinka och föreställ dig att du är en gås (så orden rinner av dig).

Det finns inget dom kan göra för att du ska låta mindre och det tar för mycket kraft att bli irriterad på de som gnäller.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Skit i dom!

Jag startade ett billarm av ljudet eller om det e av vibrationerna av min hojj imorse, sånt kan man ju leva på en hel dag! :D

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Qwerty skrev:
Jaha då har det hänt för andra gången att man får på skallen för att folk tycker att hojen låter för mycket. Starta hojen nere på firman och låter den gå varm, detta endast för att jag ska kunna köra in den. Då hör jag någon skrika, hojta och vissla som en tok. Killen ser helt vansinnig ut och verkar vilja döda mej.
Ungefär likadant va det förra gången för ca 2 veckor sedan. Men dom med dom feta tunga 1500cc harly hojarna med raka rör dom får gasa precis när dom vill 01:30 utanför mitt fönster. Å inte klagar jag då.

Å jag som tycker min hoj är ganska så tyst. Vad göra nu? börna sönder bakdäcket vid deras hus på nätterna eller ska jag bara skratta åt dom?

Vadå, dom kan väl inget göra? Du måste ju få åka på din mc.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Om du hörde honom "hojta och vissla" så måste han ha överröstat din hoj. Av det kan vi dra minst två slutsatser
1, Han för mer väsen än du, Hyssha åt honom.
2, Din hoj låter för lite
:fakta

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
supernaut skrev:
Om du hörde honom "hojta och vissla" så måste han ha överröstat din hoj. Av det kan vi dra minst två slutsatser

*asgarv*
"hyscha åt honom"!
DET vore ju inte så lite fränt. Åsså tar du en bild på hans ansiktsuttryck då och sätter in här :hej

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Qwerty skrev:

Trösta dig med att vi kör en OGT nu i höst igen :öl buller är ett krav :fakta :tummenupp

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Snabbe_jag skrev:
Coolt som f-n hade det varit :tummenupp

Haha, ja extremt.
Eller stå bakom ett träd och smygfilma alltihopa...

Ärligt. Hur smidig granne är man på en skala som ställer sig och vrålar och visslar och för ännu mer liv då?.. :eek:
Om några andra klagar just då, på att det är liv... då: :notme
Bara att låtsas som gubben som tjoar fått hjärnsläpp, så blir grannarna sura på honom istället :tummenupp

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Jag har ca 20 CM långt avgasrör

DET låter...

125cc enbart BULLER!!

kan inte åka som jag vill utan får välja vägar efter hur tätt husen ligger..

det ska kåta om en hojj1

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
MatteKholm skrev:
Skit i dom!

Jag startade ett billarm av ljudet eller om det e av vibrationerna av min hojj imorse, sånt kan man ju leva på en hel dag! :D

Det gjorde jag oxå på min premiär tur med TLRen. Gjorde en U sväng runt en parkerad bil... weuweuweuweu... :D :rock

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
supernaut skrev:

Haha!

Så Rätt Så Rätt

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Jonne_boy skrev:
Jag har ca 20 CM långt avgasrör

DET låter...

125cc enbart BULLER!!

kan inte åka som jag vill utan får välja vägar efter hur tätt husen ligger..

det ska kåta om en hojj1

din gamla moppe låter väl inte mycke mer än en strypt K50 :D

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Qwerty skrev:

Man står snällt och ser ut som att man tar åt sig av det som
de säger. Sedan fortsätter man som man gjort tidigare, då
blir alla nöjda. Han tror att du lyssnat och bättrar dig. Du
vet att du får leva om imorgon igen! :)

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Det är tyvärr den vanligaste reaktionen hos dagens trångsynta bilister. Det finns dock undantag, jag och Ulfetta var ute och gasade för någon vecka sedan när han brände om en dam i en volvo med knäet i backen och ett tjusigt gnistregn i släptåg (han har sådana där tramspuckar med titanstift i). Vi stannade kort därefter och tankade varpå volvon svänger in på macken och damen kliver ur och frågar Ulfetta om det var han som kört om henne?. Han förbereder sig på en rejäl utskällning svälger och svara -jaa, hon frågar då om ljuddämparen tog i backen efter som det regnade gnistor om hojen?. Han förklarar då om sina magiska knäpuckar som sprider gnistor omkring sig, varpå hon svarar -faan va ballt!, och försvinner in på macken. Tänk om alla kunde vara så förstående:tummenupp

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Kan va surt me grannar ibland.
Burnade "lite" på garage infarten kl 21.30 igår... :D får väll se vad grannarna har att säga imon...

Bifogat

• burn3.jpg
    burn3.jpg
    19.3 KB · Visningar: 420

Suki

Darkside
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
3 St olika
Gör som jag

SKRIK tebax att dom kan dra åt h...vete...Brukar räcka å göra det en gång....Oftast funderar dom nog på vad faan var det som hände egentligen..... för ca1 vecka sedan kom grannen in å bad om ursäkt för att hon gnällt...????..

Rules !!!!!

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...