Utskälld

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Annars funkar det att peka på hjälmen och skaka på huvudet. Kroppsspråk för "Jag hör inte vad du säger".

Om de fortfarande gestikulerar så stäng av motorn och titta på dem. Då förklarar de igen.

Precis när de nästan är klar, så spänner man av sig hjälmen och tar ut öronpluggarna och häver ur sig "ursäkta, jag hörde inte".

Då har du garanterat plockat udden av deras skrik. När de är klara så förklarar du att du ber om ursäkt för ljudet, men att motorcykeln är lagligt ljuduppmätt och att det faktiskt är en allmän plats du står på.

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
amullo skrev:
Annars funkar det att peka på hjälmen och skaka på huvudet. Kroppsspråk för "Jag hör inte vad du säger".

Om de fortfarande gestikulerar så stäng av motorn och titta på dem. Då förklarar de igen.

Precis när de nästan är klar, så spänner man av sig hjälmen och tar ut öronpluggarna och häver ur sig "ursäkta, jag hörde inte".

Då har du garanterat plockat udden av deras skrik. När de är klara så förklarar du att du ber om ursäkt för ljudet, men att motorcykeln är lagligt ljuduppmätt och att det faktiskt är en allmän plats du står på.

hahahhaaha :tummenupp :rock :rock :bow :D

Otemanu

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -10 & Speed Triple -11
Jag skulle stänga av motorn och ta av hjälmen för sedan gå bort och fråga vad den frustrerande människan vill. Det är otroligt svårt att vara arg på någon som ler och är vänlig. Lyckas du bra så har vi en mc vän till och lyckas du mindre bra så svär han tyst nästa gång eftersom han inte vill ha en "besvärlig" diskussion till. Glöm inte bort att påpeka att det inte är någon mening att skrika när du har hjälmen på.

Vet hur mycket din cykel låter men jag tycker att det finns en gräns när härligt ljud från en stor motor övergår till att likna pinsamma pubertala cykelsmattror. Om det låter för mycket så är det ju också som att bara be att polisen ska jaga.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
amullo skrev:
men att motorcykeln är lagligt ljuduppmätt och att det faktiskt är en allmän plats du står på.

Tomgångkörning 1 minut i Sverige...iallafall på de flesta platser i sverige... :(

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Emmi skrev:
Tomgångkörning 1 minut i Sverige...iallafall på de flesta platser i sverige... :(

Jamen det är ju bara att du lägger rullen mot varvstoppet ett par gånger i minuten. Fördelar: Den blir varm fortare och det kan ju inte räknas som tomgångskörning!? :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...