Uttryck man är trött på

Gabor

Guest
Kia skrev:
"världsklass"
Sen KAN man ju störa sig lite på kommentarerna man får när man berättar va man har för yrke... *skrattar* "plastsnut" "låssaspolis" osv Fast jag tar de som en komplimang. ;)
Nåt annat som är sååå störande är när folk "lovar runt men håller tunt" Stå för det du säger och håll de du lovar människa.... :huvet :7peta
tröttsamma komentarer......
Från polisen...."Hur var det här då ?"
Från Parkeringsvärden..."Här får du fan inte stå din dumme fan"
Från Exet...."du har inte...åså blablablablablabla........
Från Arbetsgivaren...."du skulle ha varit här i tid"
Från Mamma "Varför ringer du Aldrig ?"
Från Hojkompis.1.."Jag lånar inte ut min hoj"
Från Hojkompis.2.."Jag lånar inte ut min tjej"
Från hojkompis.3.."Sist bjuder...."

åså...."skaffa dig ett jobb"

Tänk om man varken behöver eller vill jobba då... :7peta :lol

Last edited:

BRASSARN

BRASSA å dra i helvet
Gick med
9 May 2005
Hoj
--
duckie skrev:
jag är så trött på att höra:

*Klockrent
*puss i ljumsken (!)
*fetbort

mfl tröttsamma utryck.

Kan inte nån komma på nåt nytt tufft man kan säga?

Använd förslagsvis:

*BRASSA å dra i helvet!! (används till allt möjligt)
*Sex har man i röven, allt annat är bara att göra barn. (Som svar på "nej, jag vill göra det vanligt...")
*Kissenödigt (när någon blir tydligt uppretad)

"*puss i ljumsken (!) " är ju uppenbart en tydlig invit till allehanda snuskiga sexuella aktiviterer, och det finns därmed ingen anledning att använda då det i sådana fall skall klargöras med ett tydligt "Du bruden!! Ja just du! Häng på här nu, Du ska få äran att lägga dig ner för mig! Se så, snabba på lite nu, hämta din lilla jacka!"

GixxerLinda

Rides to hell
Gick med
22 Sep 2005
Hoj
CBR 600
Victor skrev:
Dom kanske sett dig köra?
Dooh, de gällde ju killar som inte sett en köra. Utan får höra att man kör hoj för att man berättar det för dom.

jaja, no offense.

Last edited:

Kia

Guest
"...men du e ju tjej, kan du göra sånt?" "vänta så ska jag visa dig hur man gör.." Sånt blir man trött på att höra när man är världsbäst på allting. *ler* ;)
Fast har man en snygg lärare så behöver man ju inte lyssna, då kan man ju välja att bara titta. :tummenupp :7peta

Kia

Guest
tassen skrev:
tröttsamma komentarer......
Från polisen...."Hur var det här då ?"
Från Parkeringsvärden..."Här får du fan inte stå din dumme fan"
Från Exet...."du har inte...åså blablablablablabla........
Från Arbetsgivaren...."du skulle ha varit här i tid"
Från Mamma "Varför ringer du Aldrig ?"
Från Hojkompis.1.."Jag lånar inte ut min hoj"
Från Hojkompis.2.."Jag lånar inte ut min tjej"
Från hojkompis.3.."Sist bjuder...."

åså...."skaffa dig ett jobb"

Tänk om man varken behöver eller vill jobba då... :7peta :lol

Om man varken behöver eller vill jobba så får man nog tyvärr lära sig leva det hårda miljonärs livet. Med både limousine och champange och komentarer som "skaffa dig ett jobb" :hihi :tungan

Gabor

Guest
Kia skrev:
"...men du e ju tjej, kan du göra sånt?" "vänta så ska jag visa dig hur man gör.." Sånt blir man trött på att höra när man är världsbäst på allting. *ler* ;)
Fast har man en snygg lärare så behöver man ju inte lyssna, då kan man ju välja att bara titta. :tummenupp :7peta

Världsbäst.... :lol :Bugar :hihi :D :hihi :rofl :banana ....

Åså är som vanligt utseendet viktigast av allt....sen om det inte finns någon motor är inte så viktigt då.... :7peta

Gabor

Guest
Kia skrev:
Om man varken behöver eller vill jobba så får man nog tyvärr lära sig leva det hårda miljonärs livet. Med både limousine och champange och komentarer som "skaffa dig ett jobb" :hihi :tungan

Det är helt sant, dags att ta en tur med limon igen alltså....tar du med dina "leksaker" så kyler jag champisen å värmer lädersätet..... :yoparty

Kia

Guest
tassen skrev:
Världsbäst.... :lol :Bugar :hihi :D :hihi :rofl :banana ....

Åså är som vanligt utseendet viktigast av allt....sen om det inte finns någon motor är inte så viktigt då.... :7peta

Bara för att man går och tittar på ferrarin i bilhallen behöver ju inte betyda att man inte uppskattar volvon som man kör i smyg när ingen ser *skrattar*
:7peta

tassen skrev:
Det är helt sant, dags att ta en tur med limon igen alltså....tar du med dina "leksaker" så kyler jag champisen å värmer lädersätet..... :yoparty

Allt för dig :Bugar *skrattar* Men det är "tag med egen ishink" som gäller mannen! :fyllisar

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
crf 450 skrev:
Mmm visst :3freak enligt peter sippen el vafa han heter.. så kanske det är det. Lobbyisterna för Slöddermalm vill hissa ballfaktorn där :hihi
that´s all folks

Hey, jag sa inte att jag tyckte att det var ett modemecka. Sa att designers och hippa tidningar säger det.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
BRASSARN skrev:
Använd förslagsvis:

*BRASSA å dra i helvet!! (används till allt möjligt)

Mycket bra uttryck! Har jag faktiskt börjat använda så smått här hemma.

"Du bruden!! Ja just du! Häng på här nu, Du ska få äran att lägga dig ner för mig! Se så, snabba på lite nu, hämta din lilla jacka!"

En kraftfull och auktoritär brassning. Vem kan motstå något sådant?

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
crf 450
Emmi skrev:
Hey, jag sa inte att jag tyckte att det var ett modemecka. Sa att designers och hippa tidningar säger det.

Lugn kexet :) jag sa att den där Peter nog tycker det inte du så spara på krutet...

BRASSARN

BRASSA å dra i helvet
Gick med
9 May 2005
Hoj
--
UrbanTiger skrev:
Ett uttryck som varit jobbigt genom åren är.

Ohhh, shit, va stor den är :jäs

Numera är det slut på det tjatet i alla fall :tummenupp

Hur lyckades du få slut på det evinnerliga tjatet egentligen??
Tacksam för svar snarast!!

//BRASSARN

Gabor

Guest
Kia skrev:
Bara för att man går och tittar på ferrarin i bilhallen behöver ju inte betyda att man inte uppskattar volvon som man kör i smyg när ingen ser *skrattar*
:7peta

Allt för dig :Bugar *skrattar* Men det är "tag med egen ishink" som gäller mannen! :fyllisar

Du, ishinken är ok att spy i, inga problem alls. Föredrear du Perre eller Ryss ?

Isen är gjord på äkta källvatten från Bergslagen. Hinken kommer från Skulltuna. Limon från Merkelbach i Tyskland. Äkta Conolly läder, ljusbrunt.
Ta med egen musik.... :yoparty

oops, OT, sorry.

nytt uttryck som redan känns uttjatat. " Ja, eller hur ? "...... :3freak

Last edited:

Kia

Guest
tassen skrev:
Du, ishinken är ok att spy i, inga problem alls. Föredrear du Perre eller Ryss ?

Isen är gjord på äkta källvatten från Bergslagen. Hinken kommer från Skulltuna. Limon från Merkelbach i Tyskland. Äkta Conolly läder, ljusbrunt.
Ta med egen musik.... :yoparty

Oki, men kalaset går på din räkning den här gången va?? ;) *skrattar* :7peta Blir lite lätt tjatigt om jag alltid måste betala :Bugar

Ett annat väl använt uttryck: "...men jag har ju bara druckit två öl.." eller "bitch" känns ju åxå lite uttjatat...

Gabor

Guest
Kia skrev:
Oki, men kalaset går på din räkning den här gången va?? ;) *skrattar* :7peta Blir lite lätt tjatigt om jag alltid måste betala :Bugar

Ett annat väl använt uttryck: "...men jag har ju bara druckit två öl.." eller "bitch" känns ju åxå lite uttjatat...

Babe In Total Control of Herself........bitch :lol

Har ALDRIG träffat någon tjej som har koll.....bara vill KOLLA.... :tummenupp
Ok, för en gång skull betalar jag, men det är mot mina principer. :pannkyss
Mina revisorer gillar inte att jag betalar UT pengar..... :7peta

"Den som tar han Har" ,är den uttjatad eller bara trist..

Maximilia

Guest
Långa farbron skrev:
Att använda-Krya på dig, som avskedsfras lättar upp den mest spännda konversation.

Annars gillar jag:
-Det kan du ninja-haja/samurajfatta
-Piffigt
-80-talet ringde ,dom vill ha tillbaka sin (valfri grej)
-Det där är ingen mordern hockeyfrilla,det är en övervintrad.

:rofl :rofl :Bugar :Bugar

Du är den BÄSTASTE! Vilket också är ett trevligt och välanvänt uttryck :tummenupp

Skabbig är annars ett ord jag definitvt tröttnat på :huvet

MikkE skrev:
Hatar ordet 'Keff'.
Det ordet ska även komma med i sveriges ordlista över nya ord (någonting sånt iaf, men hallååååå!!!)

Det är ju bara så SKITFULT ord alltså :huvet :gnissla

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Kia skrev:
Nåt annat som är sååå störande är när folk "lovar runt men håller tunt" Stå för det du säger och håll de du lovar människa.... :huvet :7peta
Aha, du menar som när man bestämmer träff en dag o ska höras för att bestämma tid o sen inte hör av sig ;)

Jajuste, juh är jag trött på, skriv ju istället. Förstår inte varför det ska med ett h på slutet :va

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy