Väder, polis och rullgrus!

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Hällingsjö

hej alla mina bröder å systrar
vill bara informera er om att vägen vid hällinsjö är jätte farlig jag å tjejen tog en biltur igår där
och jag blev väldig förbannad .
det finns grus nästan i alla kurvor .
och jag överdriver inte jag tror bönderna har tröttnat på oss .
ta det lungt ..
det e nästan en sandlåda på vägarna där :huvet
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Dom var väl ute och förstärkte kanterna med grus för ett par veckor sedan,det är väl det som spökar.

Det gör dom varje år.
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
någon som lagt märke till gruset på vägarn a
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
För någon vecka sedan var det en hel del. Nu har jag inte kört där på ett tag.
Hoppas det inte finns några nötter där omkring som slänger ut gruset med mening, kan ju sluta riktigt olyckligt :mad:
 

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
kör man såpass fort med bil där o inte kan klara av lite sand/grus då börjar ja fan bli rädd för din körning zajtar...ska dit nu o kolla på hus/lägenhet så ja återkommer om vägen e livsfarlig eller om zajtar inte kan köra bil.... :tummenupp
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
JonaZ skrev:
2236536 kör man såpass fort med bil där o inte kan klara av lite sand/grus då börjar ja fan bli rädd för din körning zajtar...ska dit nu o kolla på hus/lägenhet så ja återkommer om vägen e livsfarlig eller om zajtar inte kan köra bil.... :tummenupp

Han menar nog att det är livsfarligt att köra med hoj där;)
Iofs kan ju det vara farligt med mycket grus om man kör bil också :rolleyes: Om man ska bromsa eller göra en undanmanöver..

Hallå eller :rolleyes:
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
I söndags körde jag denna väg och fick ett oskönt framhjuls-släpp i en av kurvorna :rolleyes: . Var ute och vispade med högerfoten en stund innan det redde upp sig :3freak. Sedan var jag lätt rädd för att ligga i idealspåret. Tog ut svängarna med marginal. Men det försvinner väl inom kort.
 

sammix

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
kba
Hoj
R1-02 krash & stunt en R1 03 pose edition
polis kontrol i fjärås nu kl 8.30. Tänk på att kungsbacka grund skolor har avslutning i dag så det är mycket poliser ute för och kolla att allt blir lungt
 

Micke-78

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Honda CB500X-19
Oljespill på E20 hela vägen från stan mot Partille (kanske ännu länge sträcka?
Det är redan skyltat och de höll på och sanda hela högra körfältet när jag körde förbi vid Munkebäck men nämner de utifall att.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Bollebygds vägen mot alingsås är uppriven asfalt på så det är mycket grus ta det lungt inga vidare avåkningszoner på den vägen även om den är grymt rolig :)
 

desmoquattro

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Bray Hill
Hoj
Ducati 848 Speciale
Kilanda Raceway har drabbats av ett lättare oljespill i den serie hårnålar som avslutar Raceway mot gråbovägen dvs FRÅN Alafors MOT gråbovägen. Ingen superfara med det kan sladda lite...
 

Brutusmaximus

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Ort
GBG
Hoj
Preppad V-max
jens_rock skrev:
2283493 Enligt uppgift står det snutar med laser och polis-mc mellan Mölndal och Kallebäck.

Tat lugnt där!!!

Instämmer med föregående talare!
Såg patrasket stå uppradat med lasern..
Tur de inte har decibellmätare i samma grunka.. :hihi
 

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
Grus!

På vägen från Lilla edet till Kungälv, från Ledet har dom "sandat" den blödande skitmassan dom lagt på vägen... "sanden" är mer som 0-18...

Akta!
 

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Från Leråkersmotet mot tingstadstunneln höll de på att lägga grus för att stoppa blödningen av asfalten igår kväll. Vet inte hur det ser ut nu, men kan vara bra att ta det lite lugnt första turen förbi iaf.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Vägen mellan fjärås och horred kan ni skita i om ni inte kör grussmiskare. Där linger singel över hela vägbanan nästan hela vägen :huvet
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
JonaZ skrev:
2236536 kör man såpass fort med bil där o inte kan klara av lite sand/grus då börjar ja fan bli rädd för din körning zajtar...ska dit nu o kolla på hus/lägenhet så ja återkommer om vägen e livsfarlig eller om zajtar inte kan köra bil.... :tummenupp

ahahah hur va vägarna då din gringo
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Åkte igenom Götatunneln igår, vägbanan var helt tokblank såg det ut som. Ska det vara så? Bilen framför speglade sig nästan i asfalten.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top