Väder, polis och rullgrus!

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Gottis skrev:
Jag,martin och skorpan Körde gråbo vägen idag och den va ännu värre än Härrskogs vägen alla kurvor av total förstörda av Grus

kul att få släpp med skjus på :död

Menar du vägen mellan Olofstorp och lerum? Den körde nämligen jag idag och den är livsfarlig, grus i varenda kurva. Vill också varna för vissa krön där framhjulet lättar
:hihi

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Mark skrev:
No probs!

Tyvärr blir ju ofta en stickytråd rätt död.

Har man den levande så tror jag att fler läser den. Men, är de fler som vill ha den som sticky så fixar vi såklart det :tummenupp

//ModMark

känns som om att tråden används såsom den ska så behöver den inte vara sticky fördelen är ju att man alltid hittar en sticky tråd snabbt och lätt men som sagt är det trist med döda stickytrådar

mv, oskar

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Gamla r40 utmed Landvettersjön får nya beläggning så där är inget roligt å tjöra just nu . men det kan bli mumma om de asfalterar om hela vägen :banana

Snigel

juckar å snurrar å bär mig åt
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
ZX10R
Vägen ut mot fiskebäck från beryllgatan har dom hyvlat av all beläggning på dvs spårigt grusigt å höga kanter

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Kass vägbeläggning

Vägen mellan Kungälv och Lilla Edet, även kallad Hjärtums-vägen har kass beläggning. Verkar som dom har hyvlat vägen för att lägga om asfalten eller nåt, men det är skrovligt och mycket rullgrus. Ta det försiktigt!

Skorpan

Guest
Limstift skrev:
Vägen mellan Kungälv och Lilla Edet, även kallad Hjärtums-vägen har kass beläggning. Verkar som dom har hyvlat vägen för att lägga om asfalten eller nåt, men det är skrovligt och mycket rullgrus. Ta det försiktigt!
var du där idag??
körde om en R1 02/03 och en till på vägen dit idag i eftermiddags,var det du? :)

Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
vi körde den igår jag och ironman,sulan släpte ganska friskt men givk bar än då fär väl tilllägga att dom håller på attt fixa till vägen vid landvetter sjön med innan jag däckar :fyllisar

Skorpan

Guest
mellan Olofstorp och lerum=riktigt kasst!!!

Last edited:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Skorpan skrev:
mellan Olofstorp och lerum=riktigt kasst!!!

Jo, shit vad det såg ut! Körde där i förrgår eller nåt :3freak

Men på nåt sätt så var det nästan tur att det var grus i varenda kurva så man höll låg fart hela tiden, blir lite jobbigt om man tror att vägen är bra och helt plötsligt ser det ut så i en kurva...

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
fogerty skrev:
Gamla r40 utmed Landvettersjön får nya beläggning så där är inget roligt å tjöra just nu . men det kan bli mumma om de asfalterar om hela vägen :banana

körde där i dag verkar som att dom bara har lappat där det är som dåligast =(

Finns det någon bra väg i närheten som inte är kass ??

Zikoriath

Nu ännu drygare!
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Yamaha FZX 750
Snigel skrev:
Vägen ut mot fiskebäck från beryllgatan har dom hyvlat av all beläggning på dvs spårigt grusigt å höga kanter

Samma skit från hagenplan ner mot kärringberget...

Passa er förresten för den nylagda asfalten på oskarsleden borta vid bron. Bra när torr men det räcker med dagg för att göra skridskobana av den... Verkar vara samma story som kröken på marieholmsleden... Asfalten är inte vad den varit?

/Z

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Nu har jag satt ihop polis, rullgrus och väder-tråden. denna tråd kan även användas för att varna om rullgrus, tjyvar, vägarbeten mm. Ja, allt som kan vara bra för hojåkare i stan att känna till.

Sådeså!

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Mark skrev:
Nu har jag satt ihop polis, rullgrus och väder-tråden. denna tråd kan även användas för att varna om rullgrus, tjyvar, vägarbeten mm. Ja, allt som kan vara bra för hojåkare i stan att känna till.

Sådeså!

Stakt jobbat Mark!!!! :Bugar

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar