Haha, fick du kordinaterna av vägverket?
Körde upp förra året där, klarade inte ska köra upp nu igen om drygt 1 vecka.
Kör inte för sakta på grusvägarna, det blev jag kuggad på. Och var noga med en bra kurvteknik ute på landsvägarna där.
På kartan, precis mellan I,15 och J,15 finns en ganska svår dubbelkurva, som svänger först till höger sen kraftigt till vänster, där tror jag kontrollanten kollar extra noga på din kurvteknik.
när jag körde upp där så åkte vi ut till Lida friluftsområde och vände , och sedan snurrade vi runt på småvägar bland villaområdet i närheten av f-18 där uppkörningen började.
tänk på bromsberedskap vid varje korsning , lägg foten på bromsen , jag såg i backspegeln hur läraren åkte upp å kollade så att jag intog bromsberedskap när det kom en häck som skymde sikten eller liknande.
lycka till
grusvägen är vid I15, åt vänster om man åker från samlingsplatsen mot lida. tror jag!
grusvägen är vid I15, åt vänster om man åker från samlingsplatsen mot lida. tror jag!
***uppdaterad kartan***
Ok... men är du säker att inte grusvägen ligger på K-15 efter Bysjön?
I-15 är väl asfalterad?
Kolla kartan där jag har markerad rött.
den du ritat in är fel. Iaf inte den grusväg jag och Erixzzon menar.
Jag fick köra den där grusvägen I15 åt vänster flera gånger med körskolan.
Kan tillägga att vägen inte är ut markerad på kartan du postat.
Men ska man hålla 50 alltså? Måste väl vara okej med 40?
Satana va sköönt! Klarade precis lappen. Fick köra med en mycket trevlig kille vid namn Tjabba ungefär
Körde ungefär som på kartan, och ut på grusvägen där jag fick vända. Sen var det 70-väg med många sköna kurvor där man fick visa kurvtagningsförmågan. Ett tips är att motorbromsa och använda bromsarna så lite som möjligt. Körde även mot Lida en bit och tänk på att det fortfarande är 70-väg där. Sen är det många skumma utfarter överallt där du ska vara uppmärksam och visa bromsberedskap.
JIIIIIIIPPIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |