Väggmålningen är klar!

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Ta det nu lugnt med ev. dubbdäck för fan!

Det är lätt sålänge det är nyfixat! Vi får la se hurlänge det går :yoparty

Mycket nöjd över klinkersen som är lätt att städa av :tummenupp

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
riktigt skön grej att göra! Blev skitsugen på att göra nått sånt i min lya :tummenupp Problemet är att jag har reglar till väggar och undrar hur jag ska lösa det problemet? :va

Udatja

SDK Socio #4682
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Ducati 916 -98, Såld Monster 620 ie -05
vilka fina bilder o vilken fantastisk idé!!! :)

Nu skall här målas Troy Bayliss i garaget!!! :D

Eller varför inte en bra bild på sig själv.... Finns massor av bra bilder på sambon men inga på mig... undra vad det beror på... Han kan väl aldrig vara bättre? :va

/Hanna

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Målningen jag gjorde förra vintern, dock kör jag Suzuki nu :huvet

Bifogat

• PA140006 copy.jpg
    PA140006 copy.jpg
    64 KB · Visningar: 641

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Fråga! Bästemt mig nu för att måla lite på väggen men undrar om ni arbetat med bilderna i PS innan?? Blir skillnaden stor om man gör det?

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Fråga! Bästemt mig nu för att måla lite på väggen men undrar om ni arbetat med bilderna i PS innan?? Blir skillnaden stor om man gör det?

Man måste bearbeta bilderna i PS, jag gjorde om min. Du kan skicka din bild ,om du vill ,så gör jag om den så att det går att måla den på väggen med hjälp av en projektor.

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
riktigt skön grej att göra! Blev skitsugen på att göra nått sånt i min lya :tummenupp Problemet är att jag har reglar till väggar och undrar hur jag ska lösa det problemet? :va

Ta en stor träskiva och måla vit, eller någon annan färg. Sen kan du hänga upp den på väggen och även flytta den när du vill möblera om. :tummenupp

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
blev sugen på att göra ngt likadant. jag har en svartvit pixelbild jag tänkte använda mig av men har problem att vektorisera den. nån som vet hur man gör? (har photoshop och illustrator CS1)
(jag tänkte skära ut en mall med dekalskärare och behöver därför den vektoriserad)
flåt för OT

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
blev sugen på att göra ngt likadant. jag har en svartvit pixelbild jag tänkte använda mig av men har problem att vektorisera den. nån som vet hur man gör? (har photoshop och illustrator CS1)
(jag tänkte skära ut en mall med dekalskärare och behöver därför den vektoriserad)
flåt för OT

I Illustrator finns en automatisk funktion som heter
Livetrace, testa den med olika inställningar, Du får alltid gå in och rätta till i efterhand men det är en riktigt behändig funktion :tummenupp

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Man måste bearbeta bilderna i PS, jag gjorde om min. Du kan skicka din bild ,om du vill ,så gör jag om den så att det går att måla den på väggen med hjälp av en projektor.

Skulle va perfa :tummenupp Men vad är det man gör med bilden mer specifikt? Jag hade tänkt mig att måla den i svart/vitt! Pmar bilden till dig så får du se !

Tack för hjälpen, själv är man helt PS handikappad :tuttar

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
:klappar Jag saknar ord....så vackert.:tummenupp Ska precis byta lägenhet...det är vita väggar i sov- och vardagsrum....:fattartil

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Någon som vet vart man kan köpa målarduk i måttet ca 1.5 x 1.5 meter.
Sökt runt på nätet men bara hittar bara 1 x 1.6 eller 10 x 1.6 vilket blir för kort eller onödigt mkt :(

Ska man ha Linne eller Bomull till vanlig målarfärg?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
väcker den här tråden och frågar om nån målat i vinter?

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Snyggt, nu finns det i alla fall en förklaring "när det går för fort i sängen" :)

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...