vägreggad gocart

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Äntligen har jag hittat nåt positivt med EU, köpte en helt laglig vägreggad gocart för ett par månader sedan. :tummenupp

Är det någon mer här på forumet som har en? jag utmanar till race i stan!!
 

Schnappi

Say what?
Gick med
22 May 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
Honda
0x2142 skrev:
Äntligen har jag hittat nåt positivt med EU, köpte en helt laglig vägreggad gocart för ett par månader sedan. :tummenupp

Är det någon mer här på forumet som har en? jag utmanar till race i stan!!


Jag monterar nos på min gammla kart och DraR DAj pÅ BACKAN lOLZ FAstNFUrIoUs SPInNaZ BLing etc. ;), närå, vad äre för modell, bilder?.
 

JörgenT

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Blackbird-98
0x2142 skrev:
Äntligen har jag hittat nåt positivt med EU, köpte en helt laglig vägreggad gocart för ett par månader sedan. :tummenupp

Är det någon mer här på forumet som har en? jag utmanar till race i stan!!

Näääää.... Så här får du inte göra!!! :7peta .. BILDER,BILDER,BILDER..
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
En såndär såg jag vid stureplan förra torsdagen. Ser grymt oskönt ut att köra över alla brunnslock, väglagningar och farthinder.
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Om jag hade en sådan så skulle jag inte kunna avstå från att byta motor till en 750cc eller 1000cc och även slänga på ett par bredare bakdäck.

Då rör den nog på sig ganska så duktigt
:näsblod
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Verkar schysstare med den karten som stod lite längre bort som hade fjädring iallafall.
 

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Ort
Nacka Strand
Hoj
R6/YZ400F
Mötte en idiot på sån påmotorvägen igår.. Kul när nån ouppmärksam bilist byter körfält och man sitter under backspegeln :rolleyes:
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
BillS skrev:
Mötte en idiot på sån påmotorvägen igår.. Kul när nån ouppmärksam bilist byter körfält och man sitter under backspegeln :rolleyes:

Som vanligt får man inga vettiga svar utan en massa kommentarer från folk som inte verkar ha nåt liv :3freak
 

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Ort
Nacka Strand
Hoj
R6/YZ400F
Visste inte att folk störde sig på såna inlägg, sorry.. Själv tycker jag att det är trevligt med folk som kommenterar även om inläggen inte ger svar på frågan man ställt. Håller liksom tråden vid liv.
 

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Speed Triple 955 -05
Är de verkligen kul de där?? Jag menar 8hk på 96kg....ingen racer direkt. Hade de varit MINST 30hk till så hade jag köpt en. :banana
 

Mephiboseth

Fartblind?!?
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Götene
Hoj
Yamaha FZR 1000
Har allt tittat lite på en sådan maskin också, hade man inte haft hojen så... Kul verkar den iallafall. Lite liten motor dock, av vad jag läst om den, men man kanske upplever det annorlunda när man sitter på den?
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Toppar den runt 100 eller? En liten filmsnutt på skapelsen vill vi se :tummenupp
 

Mr Gixxer

En gång Biker alltid Biker
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki GSXR 1100
Kan bara säga Coolt :tummenupp Och va fa.... allt går väll att trimma :hihi
Polarn åkte till korv mojjen med vanliga karten en gång och det blev viss uppståndelse på länsman :D
Kan tänka mig att man blir stoppad ett antal gånger med en sådan maskin innan bylingen kopplat att den e laglig (tills man trimmat den) :D
 

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Speed Triple 955 -05
Mr Gixxer skrev:
Kan bara säga Coolt :tummenupp Och va fa.... allt går väll att trimma :hihi
Polarn åkte till korv mojjen med vanliga karten en gång och det blev viss uppståndelse på länsman :D
Kan tänka mig att man blir stoppad ett antal gånger med en sådan maskin innan bylingen kopplat att den e laglig (tills man trimmat den) :D

Ja de är klart de går att trimma, men hur duktig man än är på sånt så får man inte ur många fler kusar ur den lilla 100cc motorn. Även om man skulle lyckas trycka dit en turbo och höja effekten till de dubbla så kommer man inte så långt med 16 häst på ett fordon som med förare väger 160-200 kg.
 

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
är det din röda på bilden och finns det flera i stockholm? om du är ensam så mötte jag dig med lastbilen på norra stationsgatan häromdagarna... Coolt att se en sån på gatan, men jag hoppas verkligen att ingen ouppmärksam jävel missar dig i backspegeln eller nåt... Riktigt coolt iaf att den är LAGLIG! Släng på en fetare motor också så blir det riktigt nice ;)

Vad klassas den som för fordon? Asså vilka lagar måste man följa o vilka slipper man? Vad måste man ha för körkort o sånt?

Grattis iaf.! :yoparty
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Richie skrev:
är det din röda på bilden och finns det flera i stockholm? om du är ensam så mötte jag dig med lastbilen på norra stationsgatan häromdagarna... Coolt att se en sån på gatan, men jag hoppas verkligen att ingen ouppmärksam jävel missar dig i backspegeln eller nåt... Riktigt coolt iaf att den är LAGLIG! Släng på en fetare motor också så blir det riktigt nice ;)

Vad klassas den som för fordon? Asså vilka lagar måste man följa o vilka slipper man? Vad måste man ha för körkort o sånt?

Grattis iaf.! :yoparty

läste nån stans att det klassas som en motorcykel som får användas med B körkot.

Fyrhjuling registrerad som motorcykel får endast köras av den som har körkort för behörighet B eller körkort för avsedd motorcykel. Passagerare får endast tas med om motorcykeln är byggd för det. Hjälm ska användas. Vid färd på väg ska den som färdas i en tre- eller fyrhjulig motorcykel med karosseri sitta på en sittplats som är utrustad med bilbälte och använda det om en sådan plats är tillgänglig. Om bälte används behöver hjälm ej användas."

Läs mer på: http://www.smcatv.se/STREET-KART.htm pris för den där = 26.900:-

Jag tycker att det verkar coolt, men inte värt pengarna.. men är inte pengarna några problem så varför inte..!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top