Vägsopning Skåne

Ullis 750

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2014
Hoj
1998 Suzuki GSX 750f
Hej! Har försökt googla men finner ingen info. Någon som vet när gatorna vårsopas i Skåne? Är lite orolig att köra innan de har sopat bort vintergruset.

klimtachakka

Medlem
Gick med
5 Dec 2012
Hoj
TZR125 -87, KTM 200 2t, GASGAS TXT 280, KTM 690 E / SM
Kört hela vintern dock mest runt Malmö lund ystad trakten så inte hela Skåne. Ja hade dock oroat mig mer för diesel spill. Inte känt nåt nämnvärt grus , diesel däremot. Ofrivilliga bredställ i rondeller får skinkorna att dra ihop sig en del:tummenupp

Ullis 750

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2014
Hoj
1998 Suzuki GSX 750f
Ok, tack för svar, men jag tycker det är lite otäckt med gruset. Kör du även på mindre vägar?
Någon som vet när vägarna rensas? Norra Skåne?
Jag har tänkt att köra uppåt nordväst en dag och upp mot Växjö en annan, någon som vet hur det ser ut där?

Kört hela vintern dock mest runt Malmö lund ystad trakten så inte hela Skåne. Ja hade dock oroat mig mer för diesel spill. Inte känt nåt nämnvärt grus , diesel däremot. Ofrivilliga bredställ i rondeller får skinkorna att dra ihop sig en del:tummenupp

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Förra året sopades gatorna i Lund i april månad, men som sagt....april är en lurig månad vädermässigt

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Jag tror inte ens att de sandar i sydvästra Skåne :va

Ute på landsvägarna, jo.

- - - Updated - - -

Ok, tack för svar, men jag tycker det är lite otäckt med gruset. Kör du även på mindre vägar?
Jag har tänkt att köra uppåt nordväst en dag och upp mot Växjö en annan, någon som vet hur det ser ut där?

Ta det lugnt bara, man brukar se gruset långa vägar, extra låg hastighet i skymda kurvor...

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14

De sopas för fullt i Växjö, ligger lite kvar här o där dock så man är fortfarande försiktig.
Ta de bara lugnt i korsningar och rondeller så bör du klara dig fint :)

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Körde runt Söderåsen idag och det var inga som helst problem. Ligger lite enstaka grus vid anslutning till vissa korsningar på de mindre vägarna, men annars är det fritt fram, uppe på Söderåsen är det nog lite värre kan jag tro.

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
På Söderåsen brukar det ligga grus fram till Juni, iaf gjort de åren jag kört som mest där. :gnissla

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO