Vägverket grusar asfaltsvägar!

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Nu har de grusat igen!

Nu har de grusat vägen mellan Lurbo och 55an igen!!!:huvet Tror ni att de satt upp varningsskyltar...NEJ:gnissla Kortstubina, ja jag har ringt och påpekat för vägverket, de kontaktar entrepenören imorgon, hoppas att ingen skadar sig innan skyltarna kommer upp!

Last edited:

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Nu har de grusat vägen mellan Lurbo och 55an igen!!!:huvet Tror ni att de satt upp varningsskyltar...NEJ:gnissla Kortstubina, ja jag har ringt och påpekat för vägverket, de kontaktar entrepenören imorgon, hoppas att ingen skadar sig innan skyltarna kommer upp!

Det lönade sig att ringa vägverket, dagen efter hade deras entreprenör satt upp varningsskyltar!

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Jag har idag ringt om grustaget när man ska köra upp på påfarten till Bärbyleden från Börjegatan, västerut (mot E4:an). Vet inte om det bildas en massa grus när vägen går sönder, stora hål där, eller om man försökt fylla hålen med grus. Oavsett vilket ska det inte se ut så som det gör där nu.

Killen jag pratade med skulle omedelbart ringa Skanska som ansvarade för underhållet där.

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Det är väl fan att det ska behövas ringas för att påtala något sådant självklart. Någon borde klämmas åt ordentligt, för att statustera exempel. Tror det är enda lösningen på idiotin.

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Jag har idag ringt om grustaget när man ska köra upp på påfarten till Bärbyleden från Börjegatan, västerut (mot E4:an). Vet inte om det bildas en massa grus när vägen går sönder, stora hål där, eller om man försökt fylla hålen med grus. Oavsett vilket ska det inte se ut så som det gör där nu.

Killen jag pratade med skulle omedelbart ringa Skanska som ansvarade för underhållet där.

Fem samtal senare, varav ett där ansvarig från Skanska ringde upp mig, hoppas jag att det ska bli ordning på påfarten. Det senaste som blev sagt var att en provisorisk lagning skulle göras och att man eventuellt måste fylla igen stödkanten om det är pga att lastbilar genar och drar upp grus där som grushögen finns. Alternativt är det lastbilar (från St Eriks betong) som spiller grus när de svänger upp på påfarten. Som tur är passerar jag där två gånger varje dag så jag kan ha örnkoll. Och nu har jag ju direktnumret till hon som har hand om det... :cool:

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning