AleX skrev:
Någon som har lust o göra en lista på vad man ska fixa i inköp o sånt..
som de e nu..
Std R6 med krashkåpor
va e viktigast sen o ha? eller de e olika..
Detta beror helt pa hur haart du vill satsa fraan boerjan. Men till att borja med maste du kunna ta dig till och fraan banorna. Antingen fixa egen bil + slaep eller rejsbuss, eller sa foersoeker man snyltaaka med nan kompis.
Har du sen bara en hoj som aer godkaend sa kan det ga ganska bra att inte ha med sig knappt nagra prylar alls i varje fall nagon taevling och ett par traeningar. RR-gubbsen aer ett hjaelpsamt folk men man ska nog inte krama ur alltfoer mycket ur dom, framfoer allt inte komma saettandes och vilja ha hjaelp att kraenga daeck 20 minuter foere start.
Om man sen vill satsa pa allvar sa behoever du verktyg, lite reservdelar, eget transportmedel, depaataelt. Sen kommer daeckvaermare, laptimer, daeckkraengningsmaskin (funkar bra med hemmabyggt), kompressor, osv osv. Ta det en bit i taget.
Vad gaeller hojen sa aer det krashkaapor, hajfena till kedjan, najning av det mesta, foam i tanken, uppsamlingskaerl, ingen glykol i kylvattnet, borttagning av lampor och blinkers och stoed (alternativt najning av det sistnaemnda).
Daer har vi det pa en hoeft.
EDIT: Depaastoed aer helt noedvaendigt fraan borjan!!
// Bjorn - som inte varit med laenge och bara borjar fa lite insikt i hur det fungerar.