Välbetalt yrke?

Pangbruden

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha
Hej
Jag hade i en tidigare tråd fundering på att bli polis när jag blev stor och blev sågad totalt här på forumet undrar varför :confused: :arsele

Nu undrar jag om ni kan ge mig tips på vad man kan tänkas satsa på för yrke i framtiden som är välbetalt men som inte kräver så jädra lång utbildning. Jag vill helst inte gå högskoleutbildning men kan tänka mig sådana utbildningar som typ polisutbildning där man har en yrkestitel efteråt. Hoppas ni förstår vad jag menar för slags utbildningar...

En som vill ha ett jobb snart!
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Pangbruden skrev:
Hej
Jag hade i en tidigare tråd fundering på att bli polis när jag blev stor och blev sågad totalt här på forumet undrar varför :confused: :arsele




Jag vill bli Mc snut. Då kan man hänga med på Bulten på arbetstid. :hihi
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Hade jag fått börja om mina studier hade jag satsat på Fastighetsmäklare!
Tycker du borde kolla upp den utbildningen. Den är 2år lång på malmö högskola och verkar vara ganska omväxlande. Det är/kommer bli stor efterfrågan på fasth.mäklare inom några år. Detta yrke kan också ge bra med betalt om du är rätt person för jobbet. Inte omöjligt att dra in 30-40´ i månaden.
edit:finns bla. på malmö högskola men även andra högskolor.
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Byggnads-Maskinförare! Fast det är kanske lite sent men kommer man in någon stans så tjänar man ganska så bra med stålar.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Pangbruden skrev:
Hej
Jag hade i en tidigare tråd fundering på att bli polis när jag blev stor och blev sågad totalt här på forumet undrar varför :confused: :arsele

Nu undrar jag om ni kan ge mig tips på vad man kan tänkas satsa på för yrke i framtiden som är välbetalt men som inte kräver så jädra lång utbildning. Jag vill helst inte gå högskoleutbildning men kan tänka mig sådana utbildningar som typ polisutbildning där man har en yrkestitel efteråt. Hoppas ni förstår vad jag menar för slags utbildningar...

En som vill ha ett jobb snart!


Klart du skall bli polis !!! Vi behöver poliser som vänner. Så när du haffar mig efter en 270 repa så höjer du pekfingret och säger bestämt : Ajabaja, gör nu inte om detta inom en vecka!!! Och sen så är det bra med det, OK, jag får väl åka raka vägen hem och skämmas lite rå´.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Välbetalt jobb? Utbilda sig? :rofl
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Politiker? Ingen utbildning behövs, däremot stor käft och att inte ha några egna åsikter utan alltid hålla med vad Göran Persson&co tycker. :hördu
 

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Ort
Uppsala och Upplands Väsby
Hoj
R6
Maxxi skrev:
Hade jag fått börja om mina studier hade jag satsat på Fastighetsmäklare!
Tycker du borde kolla upp den utbildningen. Den är 2år lång på malmö högskola och verkar vara ganska omväxlande. Det är/kommer bli stor efterfrågan på fasth.mäklare inom några år. Detta yrke kan också ge bra med betalt om du är rätt person för jobbet. Inte omöjligt att dra in 30-40´ i månaden.
edit:finns bla. på malmö högskola men även andra högskolor.
Just den utbildningen finns i Gävle också! Och jag har en kompis som vissa månader drar in 70-80 tusen! Så är det väl inte alla månader men han snittar nog över 40.000/mån. Fast han får jobba för det också... Glöm 40-timmars veckor! :D
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Du får nog definiera välbetalt, är det 300000 eller 500000 om året? ? Sen måste du ställa det till hur mycket arbetstid du vil lägga, är du främmande för mycket övertid? Sen till sist måste du nog fråga dig vad du faktiskt är intresserad av, inga pengar i världen kan hjälpa dig om du sitter och ruttnar på ett jobb du hatar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Pangbruden skrev:
Hej
Jag hade i en tidigare tråd fundering på att bli polis när jag blev stor och blev sågad totalt här på forumet undrar varför :confused: :arsele

Nu undrar jag om ni kan ge mig tips på vad man kan tänkas satsa på för yrke i framtiden som är välbetalt men som inte kräver så jädra lång utbildning. Jag vill helst inte gå högskoleutbildning men kan tänka mig sådana utbildningar som typ polisutbildning där man har en yrkestitel efteråt. Hoppas ni förstår vad jag menar för slags utbildningar...

En som vill ha ett jobb snart!

För det första ska du väl inte lägga ner dina planer för att "de på det där sporthojsforumet" tycker det? (No offense, men med en sådan självkänsla blir du nog inte polis ändå)

För det andra så går det att tjäna hur mycket pengar som helst utan utbildning, börja med ett mindre kvalificerat jobb. Och börja sedan söka högre avlönade tjänster inom företaget. Sedan byter du arbetsgivare och gör samma sak igen, det fungerar.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Pangbruden skrev:
Hej
Nu undrar jag om ni kan ge mig tips på vad man kan tänkas satsa på för yrke i framtiden som är välbetalt men som inte kräver så jädra lång utbildning.

Tycker du ska satsa på att bli polis..

Har f.ö. en liten fundering på varför någon skulle betala en stor lön till en person som inte orkar engagera sig för att få den!? Möjligheterna till lättförtjänta pengar är ytterst små och de flesta av dem på fel sida lagen.. (JA, någon där ute har säkert flyt och tjänar mycket för lite!)

99% av alla löner som betalas ut är väl trots allt prestation/kunskaps-baserade.. Alltså ska du kunna mer eller jobba mer än andra för att tjäna mer än andra....

Den största chansen till en bra lön är en bra utbildning vilket innebär minnst tre år och då inom någon säker branch. Filmvetenskap/kvinnorätt och dyl lär inte ge dig särskillt mycket pengar....
 

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Ort
Bushen
Hoj
Honda VTR1000F -06
"Jag vill ha en massa pengar men jag orkar inte plugga..."

Gisses, undrar hur många gånger man hört den förut.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
För det andra så går det att tjäna hur mycket pengar som helst utan utbildning, börja med ett mindre kvalificerat jobb. Och börja sedan söka högre avlönade tjänster inom företaget. Sedan byter du arbetsgivare och gör samma sak igen, det fungerar.


Det fungerar, men det tar tid... Är man inte beredd att lägga 3 år på en utbildning är ju chansen liten att man orkar klättra i karriärstegen på det sättet.. kräver ju att man är ambitiös och proaktiv...
 

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
Glöm inte att du ska trivas också. Dessutom så hade du väl tänkt att stanna inom området ett antal år. Annars får du ju omskola dig igen, och det verkar du ju inte så sugen på.

Pangbruden skrev:
Hej
Jag hade i en tidigare tråd fundering på att bli polis när jag blev stor och blev sågad totalt här på forumet undrar varför :confused: :arsele

Nu undrar jag om ni kan ge mig tips på vad man kan tänkas satsa på för yrke i framtiden som är välbetalt men som inte kräver så jädra lång utbildning. Jag vill helst inte gå högskoleutbildning men kan tänka mig sådana utbildningar som typ polisutbildning där man har en yrkestitel efteråt. Hoppas ni förstår vad jag menar för slags utbildningar...

En som vill ha ett jobb snart!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Det fungerar, men det tar tid... Är man inte beredd att lägga 3 år på en utbildning är ju chansen liten att man orkar klättra i karriärstegen på det sättet.. kräver ju att man är ambitiös och proaktiv...


Enligt en mycket väl initierad källa så är det ett stort problem med omotiverade människor som skaffar sig en utbildning som de sedan inte passar till som person, man får inte jobb bara för att man är t.ex. ekonom.

Men, men, orkar man plugga så är det ju kanske en fördel. Tror dock att det är lättare att få bra jobb om man är rätt person med fel utbildning än vice versa.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top