Japp. Ingen jävla solidaritet över tröskeln! Låt dem svälta ihjäl! Korkade jävla nötter som bosatte sig i tredje världen, det kunde de tänkt på innan.
Hade du skrivit att man skall se över vilket bistånd man ger var, till vilka och hur så hade jag kanske lyssnat istället för att bara skriva av det hela som ett uttryck för vidrigt människoförakt. Jag väljer att anta att det är en provokation. Säg att jag har rätt är du snäll?
Kan jag gå med på om de anpassas efter inkomsten. Alla har lika rätt till sjukvård i det samhälle jag vill vara med och bygga. Varför skall de med lägre inkomst betala bra mycket mer, relativt sett*?
3. Motprestationskrav på bidragstagare
Ingen debatt där. Däremot kommer det att bli en intressant debatt den dag motprestationerna skall definieras. DET är inte en lätt fråga.
Lysande. Tvinga kvinnorna (ja just ja, det kan ju bli mannen också... tror någon på det?) i låginkomstfamiljerna att vara hemma. På så sätt tappar vi en arbetsför person per barnfamilj i stället för att finansiera en dagisfröken + omkostnader per tio barn, eller vad kvoten barn/personal nu är idag. Dessutom tappar alla låginkomstfamiljer en inkomst.
Som adderad bonus cementerar vi könsrollerna och kan sysselsätta många människor med att administrera de bidrag som kommer att bli dessa familjers enda sätt att klara vardagen.
Nej, just ja. Vi drar in bidragen också. Då kan de och deras äckliga barn i slitna kläder svälta ihjäl. Då är problemet löst så fort de är undansopade. Fan vad jobbigt bara när ingen kommer och städar kontorer.... hmm... men vi får väl ta in illegala invandrare vi med och se till att bara hitta lagom många så vi alltid har halvgratis svart arbetskraft utan rättigheter. Kan USA kan vi!
Helt rätt! Det var hög tid för tio år sedan! Jag hörde på radion att 35% av personalen i ÖG landsting är administratörer. Mindre än två som uträttar något per administratör om det stämmer! Och det lär vara betydligt mer än 35% av lönekostnaderna, till yttermera visso.
Nya kvastar tack! Bort med denna lekstuga för hobbypolitiker! Låt de överblivna administratörerna fylla i rapporterna på polismyndigheten istället, så kanske vi får se poliser ute på gatorna i stället för enbart längs E4 också!
7. Ta bort subventionen på SL kort
Japp! Det skall löna sig att köra bil! Mer trafikstockning till folket! Fler trafikleder! Mer SUV:er! Det kommer dessutom att bli billigare att bygga väg när försurningen frätt bort alla de irriterande klippor som man idag måste spränga bort!
8. Avgiftsbelägg biblioteken
Helt klart. Vad tror de där människorna som inte har mycket pengar att de är egentligen? De tycks se det som en självklarhet att deras barn skall få utbilda sig och lära sig läsa! En del av dem har till och med fått för sig att det är till nytta för samhället. Nej fy farao, begränsa läskunnigheten till de ledande tio procenten av befolkningen. Då blir pöbeln lättstyrd. Egentligen borde man sterilisera allihopa också och kedja fast dem på arbetsplatserna, förutom en del som bedöms vara kraftiga exemplar och som därför används till avel under ordnade former i därför avsedda institutioner.
Dessutom skall vi återinföra adelssystemet. Se det var en bra styrelseform. Landet behöver feodalherrar!
9. Ompröva samtliga långtidssjukskrivningar
Det måste i alla fall göras något åt situationen. Jag är personligen övertygad om att många som idag är sjukskrivna är det på felaktiga grunder. I stället för att sjukskriva borde vi ta oss en funderare på varför det blivit så här. Jag läste en bra artikel om det häromdagen, skall se om jag kan hitta den. Sedan så skall inte sjukskrivningarna som de är idag vara ett sätt för systemet att bli av med det problem som olyckliga människor är! De skall vara en inkörsport till rehabilitering. Vem har inte kompisar/släktingar/bekanta som blivit långtidssjukskrivna nästan mot sin vilja för att sedan få kämpa i månader för att få någon som helst hjälp att komma igen?
Sjukskrivning kanske känns som en bra lösning kortsiktigt, men det är en katastrof för både individen och samhället.
10. Kräv försörjningsdeposition vid anhöriginvandring
Knivig fråga igen, och en som erfarenhetsmässigt knappt går att diskutera här. Invandring, ja tack, men ett grundkrav är att den skall ske under fungerande former. Men jag föreslår att vi lägger den debatten åt sidan här eftersom det alltid slutar i kaos? Visst skall allt gå att debattera i en idealisk värld men just i detta forum kan det nog vara lika bra att komma överens om att låta det stanna här.
*) Överhuvudtaget borde många avgifter i det offentliga inkomstanpassas. Ta lönen, dra av grundkostnaden för att leva med hänsyn taget till antal barn, ort och så vidare, dela överskottet på antalet arbetstimmar per månad och bestäm hur många arbetstimmar det skall kosta att gå till läkaren, köra 25 km/h för fort, ha barnen i dagis o s v. För en del kommer det att bli gratis och för andra att kosta skjortan, men det kommer att äta en lika stor del av överskottet för alla.
(Ja, du är svår att ta på allvar med en del av de förslag du kommer med. Men som sagt, jag väljer att anta att det är provokation.)